וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: רובי פורת שובל הפרה זכויות יוצרים

עינב שיף

16.12.2009 / 12:53

פסיקה של בית משפט השלום קבעה כי רובי פורת שובל הפרה את זכויות היוצרים של התסריטאית שרה עזר בעיבוד קולנועי למחזה "נעמי"

בית משפט השלום בתל אביב פסק כי היוצרת רובי פורת-שובל הפרה את זכויות היוצרים של התסריטאית שרה עזר. זאת, לאחר הליך משפטי שנמשך זמן רב ובמרכזו תסריט קולנועי שהוא עיבוד למחזה "נעמי" שהעלתה בעבר פורת שובל. לטענת עזר, פורת-שובל הגישה את תקציר התסריט, שכלל פירוט של דמויות חדשות ועלילה חדשה שנוצרו למען התקציר, לצורך קבלת תקציבים מקרן הקולנוע הישראלי, כשרק היא חתומה על כתיבתו ללא ציון שמה של עזר, בניגוד לסיכום המוקדם בין השתיים.

התיק הגיע בעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שדחה את תביעתה של עזר וחייב אותה בשכר טרחה והוצאות בסך 6,000 שקלים, אולם פסק הדין בוטל לבקשת עורך דינה של עזר והתיק שב לבית משפט השלום

"התקציר שהוגש לקרן מהווה העתקה שלא כדין של התקציר שנכתב על-ידי התובעת והנתבעת במשותף, וכי בהגשת התקציר לקרן ללא ציון שמה של התובעת הפרה הנתבעת את זכותה המוסרית של התובעת", כתב השופט מיכאל תמיר, שפסק פיצויים בסך 10,000 שקלים לטובת עזר. עם זאת, השופט מזער עד למינימום את עוצמת פסק הדין כשקבע הפגיעה של פורת שובל בעזר היא מינימלית ואם החוק היה מאפשר לו, היה פוסק עוד פחות מ-10,000 שקלים, אולם בגלל שהסכום נקוב בחוק, אינו יכול לעשות כן. במקום, בחר השופט שלא לבטל את פסיקת ההוצאות של בית המשפט המחוזי (6,000 שקלים) נגד עזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully