וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה של "אווטאר"

אריאל קריל

20.12.2009 / 21:12

ההייפ המטורף סביב סרטו החדש של ג'יימס קמרון הצניח אותו הישר אל המקום הראשון בטבלת שוברי הקופות של ארצות הברית. הנפגע העיקרי: "Invictus" של קלינט איסטווד

אפילו אחת הסופות הקשות ביותר שידע החוף המזרחי של צפון אמריקה בעשורים האחרונים לא הצליחה לערער ולו במעט את השליטה הצפויה של "אווטאר" בבתי הקולנוע בארצות הברית ובקנדה בסוף השבוע האחרון. ערים שלמות שותקו, בתים כוסו בשלג, כבישים נחסמו, ועדיין סרטו החדש, עטור האפקטים והשבחים, של ג'יימס קמרון הצליח לגרוף 73 מיליון דולר בקופות – הפתיחה השנייה בטיבה בתולדות הוליווד לסרט שיוצא לאקרנים בחודש דצמבר.

את סרטו של קמרון מקדים רק "אני האגדה", בכיכובו של וויל סמית', שיצא לאקרנים בדצמבר 2007 והשיג 77.2 מיליון דולר בקופות, אך את הצפוי ל"אווטאר" ניתן לאמוד ביתר שאת מהנתון הבא: סך ההכנסות של סרט רגיל עומד בדרך כלל על פי שלוש מההכנסות שלו בסוף השבוע הראשון להקרנתו אבל לסרט שפותח בדצמבר עומד הסכום על פי ארבע ואפילו על פי חמש. אל כך ניתן להוסיף את העובדה שבסך הכל הכניס הסרט בסוף השבוע האחרון (והראשון להקרנתו, כאמור) כ-220-230 מיליון דולר ברחבי העולם, כך שבסופו של דבר יכולים המפיקים של "אווטאר" להסיר כל דאגה מלבם (אם בכלל היתה להם כזו): הם צפויים לקבל החזר נאה על 300 מיליון הדולר שהשקיעו בהפקת הסרט.

הרחק הרחק מאחור, עם 12.2 מיליון דולר בקופות, ניצב המקום הראשון של סוף השבוע שעבר – סרט האנימציה של דיסני, "הנסיכה והצפרדע". אחריו, במקום שלישי, התמקם "The Blind Side" עם 10 מיליון דולר בקופות וירידה של המקום אחד בטבלה. יחד עם זאת, הסרט, בכיכובה של סנדרה בולוק, עדיין נחשב לאחת ההפתעות הגדולות של השנה, עם סך הכנסות שעומד עד כה על 164 מיליון דולר וירידה של 33% ביחס להכנסותיו בסוף השבוע שעבר – ירידה סבירה למדי בהתחשב בעובדה שזהו השבוע החמישי להקרנתו.

הקומדיה הרומנטית, "?Did You Hear About the Morgans", הצליחה להתברג בשבוע הראשון להקרנתה רק במקום הרביעי בטבלה לאחר שהניבה לא יותר מ-7 מיליון דולר בקופות – ללא ספק פתיחה מאכזבת לסרט בכיכובם של יו גרנט ושרה ג'סיקה פרקר. סוגר את החמישייה הראשונה בטבלה הוא להיט הנעורים "דמדומים 2: ירח חדש" עם 4.4 מיליון דולר בקופות שהביאו את סך הכנסותיו עד כה 275 מיליון דולר בארצות הברית ובקנדה בלבד. לשם השוואה, הסרט, שעלה לאקרנים לפני חמישה שבועות, גרף 26.3 מיליון דולר בהקרנת החצות הראשונה שלו – סכום שמגמד את 3.5 המיליון שהשיג "אוואטר" בהקרנת החצות של יום שישי האחרון.

בהמשך הטבלה

מעט מאחור, עם 4.2 מיליון דולר בקופות, ניצב סרטו האחרון של קלינט איסטווד, "Invictus". הסרט, בכיכובו של מורגן פרימן המגלם את נשיא דרום אפריקה לשעבר נלסון מנדלה, מסתמן כנפגע העיקרי מיציאתו של "אוואטר" לאקרנים. זאת משום ששני הסרטים מוגדרים כבעלי קהל יעד גברי בעיקרו (בניגוד, למשל, ל-"The Blind Side" ו"דמדומים 2"), ולראיה – סרטו של איסטווד צנח מהמקום השלישי בטבלה, בו פתח בשבוע שעבר, אל המקום השישי, עם ירידה של 51.6% בהכנסות.

במקום השביעי ממשיך "רוחות חד המולד" לגלות יציבות מרשימה. בשבוע השביעי להקרנתו השיג העיבוד של דיסני לקלסיקה של צ'רלס דיקנס 3.4 מיליון דולר בקופות, שהסתכמו בירידה של שני מקומות בטבלה והכנסות של 131 מיליון דולר בסך הכל.

במקום השמיני, עם כניסה ראשונה לעשירייה הפותחת לאחר שבועיים של הקרנות מצומצמות, התמקם "תלוי באוויר". זאת לאחר שהוכתר כסרט הטוב ביותר של השנה על ידי ה-National Board of Review וזכה למועמדויות נרחבות הן בפרסי גלובוס הזהב ובפרסי ה-SAG (גילדת שחקני הבמה). הישגה של הדרמה הקומית שביים ג'ייסון רייטמן, בכיכובו של ג'ורג' קלוני, מרשים עוד יותר נוכח העובדה ש-3.1 מיליון הדולרים שהכניסה בסוף השבוע האחרון הושגו ב-175 קולנועים בלבד – ממוצע של כמעט 18 אלף דולר לקולנוע (לשם המחשה, ממוצע ההכנסות של "אוואטר" עומד על 21 אלף לקולנוע), מה שרק מגביר את באזז האוסקר סביבה.

סוגרים את העשירייה הראשונה הם "אחים", העיבוד של ג'ים שרידן לדרמת המלחמה של הבמאית הדנית סוזן ביר, עם 2.6 מיליון דולר בקופות וירידה של שלושה מקומות בטבלה, ו-"Old Dogs", הקומדיה בכיכובם של ג'ון טרבולטה ורובין ווילאמס, עם 2.3 מיליון דולר בקופות וירידה של שלושה מקומות גם כן.

בהמשך הטבלה, ראוי לציין את "תשע", סרטו עטור הכוכבים של רוב מרשל, שהגיע למקום ה-20 בטבלה בסוף השבוע הראשון להקרנתו. עם קאסט שכולל את דניאל דיי לואיס, ג'ודי דנץ', ניקול קידמן, מריון קוטיאר, פנלופה קרוז וסופיה לורן ולא פחות מחמש מועמדויות בפרסי גלובוס הזהב, עלה הסרט לאקרנים בארבעה בתי קולנוע בלבד וגרף ממוצע מדהים של כמעט 62 אלף דולרים בכל אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully