וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"ל דן דאור הלך לעולמו

עינב שיף

31.12.2009 / 8:02

המתרגם והעורך שייסד את הוצאת "חרגול" מת הלילה במפתיע בגיל 72 והותיר אחריו הוצאת ספרים אלטרנטיבית ועשרות ספרים שכתב, תרגם וערך

אבידה גדולה לעולם הספרות: המוציא לאור, המתרגם והעורך דן דאור הלך לעולמו אמש (רביעי) והוא בן 72. הלוויתו של דאור תיערך היום (חמישי) בשעה 13:30 בבית העלמין ירקון.

מעבר להיותו מתרגם ועורך בולט בעולם הספרות הישראלי, הקים דאור ב-1998 את הוצאת חרגול יחד עם יהונתן נדב. יחד הפכו השניים את חרגול לאלטרנטיבה להוצאות הספרים הגדולות ועד היום יצאו בה כ-80 ספרים, על פי אתר ההוצאה הרשמי. בשנת 2006 חתמה ההוצאה על הסכם שיתוף פעולה עם הוצאת "עם עובד", במסגרתה המשיכה ההוצאה לפעול כהוצאה עצמאית.

בנוסף, חיבר דאור שני מדריכי טיולים עם יגאל צור, אחד להודו ואחד לסין, ספר על המיתולוגיה הסינית, מדריך בישול סיני עם ישראל אהרוני והיה שותף לעריכת ספר על היחסים בין הפילוסופיה המזרחית למערבית ביחד עם בן עמי שרפשטיין, שלמה בידרמן ויואל הופמן. דאור גם תרגם ספרים רבים, ביניהם "ספר הדאו" של לאו דזה (ביחד עם פרופסור יואב אריאל), "הדברים" מאת ז'ורז' פרק, "ידיד האדמה" מאת ת.ק בויל, "מר ורטיגו" של פול אוסטר ו"מנהטן טרנפסר" של ג'ון דוס פסוס (השניים האחרונים, ביחד עם אלי הירש).

*עדכון ראשון: 30.12, 23:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully