וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכן, מלך העולם

אריאל קריל

10.1.2010 / 20:25

ג'יימס קמרון ממשיך להוביל את טבלת שוברי הקופות של ארה"ב וכל מה שנותר לראות זה אם יצליח לנצח את עצמו ולהחליף את "טיטאניק" ב"אווטאר" כסרט המכניס ביותר בכל הזמנים

אם למישהו היו ספקות, סוף השבוע האחרון הוכיח סופית שג'יימס קמרון הוא המלך הבלתי מעורער של קופות בתי הקולנוע. שבוע רביעי ברציפות בראש הטבלה, עם הכנסות של 48.5 מיליון דולר שהצטברו ל-429 מיליון דולר בארצות הברית וקנדה בלבד, "אווטאר" נמצא כרגע במקום השביעי בטבלת הסרטים המכניסים ביותר בכל הזמנים בצפון אמריקה (לפני שלוקחים בחשבון שקלולי אינפלציה).

פרשנים צופים כי הסרט עתיד עוד להתחרות ב"אביר האפל" על המקום השני בטבלת הסרטים המכניסים ביותר בצפון אמריקה, כאשר בראש הטבלה ניצב סרטו הקודם של קמרון, "טיטאניק", עם 601 מיליון דולר. אלא שבטבלה הכלל-עולמית, קמרון כבר השיג את היעד: "אווטאר" נמצא במקום השני בטבלת הסרטים המכניסים ביותר בכל הזמנים עם סך הכנסות של 1.14 מיליארד דולר (נכון לשעת פרסום הידיעה), כששוב רק "טיטאניק" מקדים אותו עם 1.84 מיליארד דולר בסך הכל.

גם בשני המקומות הבאים בטבלה לא התרחש שום שינוי ביחס לשבועיים הקודמים. "שרלוק הולמס" של גאי ריצ'י, עם 16.6 מיליון דולר בקופות, וסרט האנימציה "Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel", עם 16.3 מיליון, נשארו זה סוף השבוע השלישי במקומות השני והשלישי, בהתאמה. במקום הרביעי, לעומת זאת, נרשמה כניסה חדשה: סרט נוסף בגל סרטי הערפדים, "Daybreakers", שהניב בסוף השבוע האחרון 15 מיליון דולר.

"זה מסובך", הקומדיה הרומנטית בכיכובם של מריל סטריפ ואלק בולדווין, ירד מקום אחד בטבלה לאחר שהכניס 11 מיליון דולר בקופות. אחריו, במקום השישי, כניסה חדשה נוספת, גם היא קומדיה רומנטית: "שנה מעוברת", עם איימי אדמס ומת'יו גוד ו-9.2 מיליון דולר בקופות. סנדרה בולוק ו-"The Blind Side", נחלשים אך לא עוצרים: הסרט הוותיק בעשירייה הפותחת גרף בשבוע השמיני להקרנתו כ-7.75 מיליון דולר, שהעמידו את סך הכנסותיו בצפון אמריקה בלבד על 219 מיליון דולר.

במקום השמיני בטבלה ניצב "תלוי באוויר", סרטו של ג'ייסון רייטמן בכיכובו של ג'ורג' קלוני, עם 7.1 מיליון דולר בקופות ובאזז אוסקר שהולך ונרגע. צמוד אחריו, עם 7 מיליון דולר, הבכורה השלישית שמצליחה להיכנס לעשירייה הפותחת: סרט הנעורים "Youth in Revolt" בכיכובו של כוכב הנעורים האולטימטיבי של העשור החולף – מייקל סרה. חותם את עשירייה, סרט האנימציה מבית דיסני "הנסיכה והצפרדע", עם 4.7 מיליון דולר בקופות.

לבסוף, רצוי לציין את "Crazy Heart", הסרט שיש החוזים שיעשה לג'ף ברידג'ס את מה ש"ספרות זולה" עשה לג'ון טרבולטה ו"המתאבק" – למיקי רורק. הסרט הוקרן בסוף השבוע האחרון ב-33 בתי קולנוע בלבד והצליח להניב בכל אחד מהם ממוצע של 13 אלף דולר – סכום הדומה לזה שהניב "אווטאר", הראשון בטבלה, בכל אחד מ-3,400 בתי הקולנוע שבהם הוקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully