וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר מרגי: "להפסיק התמיכה בתיאטרון הבימה"

פנחס וולף ואריאל קריל

17.1.2010 / 18:09

בעקבות הצגה של הבימה המבקרת את מדיניות גירוש העובדים הזרים של משרד הפנים, דורש השר לשירותי דת מש"ס יעקב מרגי להפסיק לה את המימון. הבימה: "מדובר בדרישה מגוחכת"

השר לשירותי דת יעקב מרגי (ש"ס) העביר היום (ראשון) מכתב דחוף לשרת התרבות והספורט לימור לבנת בו הוא מוחה נגד מונולוג מועלה בהצגה "נפגעי חרדה" שמוצגת בימים אלו בתיאטרון הבימה. המונולוג עוסק במדיניות ההגירה של מדינת ישראל לדברי מרגי מוזיל את זכרון את השואה ומכוון אישית כלפי שר הפנים אלי ישי.

"קברניטי ההצגה", כתב מרגי במכתבו ללבנת, "במעשם זה רומסים את זיכרון השואה, פוגעים במאות אלפי ניצולי השואה וזאת במטרה להמשיך מידי ערב למול מאות מעם ישראל תעמולה שתכליתה ליצור דה-לגיטימציה לאיש ציבור על בסיס אישי בלבד".

"לא אפתיע ואומר כי ההתעלמות מציון שמו של סגן ראש הממשלה ושר הפנים יו"ר ש"ס השר אלי ישי אינה מותירה מקום לדמיון אל מי כוונו חיצי הרעל", המשיך מרגי. "הוויכוח אודות אופי מדיניות ההגירה למדינת העם היהודי הוא ויכוח לגיטימי, אבל שימוש בתעמולה שקרית והפצתה בחסות סאטירה, מידי ערב להמוני בית ישראל אין בה ולו קצה קצהו של לגיטימיות".

מרגי מסיים את מכתבו בכך שלטענתו "ראוי שקברניטי ההצגה יתנצלו ולולא כן נכון להפסיק את תמיכת המדינה בתיאטרון זה".

"זוהי תפקידה של הסאטירה"

בתגובה למכתבו של מרגי, אמר המנהל האמנותי של תיאטרון הבימה, אילן רונן, לוואלה! חדשות כי "ההצגה 'נפגעי חרדה' עוסקת בנושאים ובתופעות ולא באישים ובאישיויות. היא לא מציגה שום דמות פוליטית ואפילו לא עושה ניסיון לחקות ויזואלית דמות שכזו, כך שהטענה הזו מגוחכת".

רונן הוסיף כי "לא מדובר בנושא חדש אלא בנושא שנמצא על סדר היום הציבורי והוא מועלה להקצנה כמו שסאטירה צריכה לעשות, כמו שעושים ב'ארץ נהדרת', כמו שעשו ב'חרצופים', ובוודאי ובוודאי כמו שעשו ב'ניקוי ראש' (שעל כותביה נמנים גם כותבי ההצגה – א.ק.)".

"יתרה מזאת", המשיך רונן ואמר, "היתה ביקורת ציבורית חריפה מאוד סביב הטענה שהושמעה על כך שעובדים זרים מביאים כל מיני מחלות, כך שגם בזה ההצגה לא מחדשת. מתפקידה של סאטירה להתריע ולהזהיר לפני שנדרדר למקומות חשוכים עוד יותר מאלה. זה בדיוק תפקידה ולכן זה קצת מוזר שמישהו בוחר לצאת נגדה על כך".

ההצגה "נפגעי חרדה" נחשבת לאחד האירועים התיאטרליים החשובים של השנה, בשל הפגישה המחודשת בין כותבי תוכנית הסאטירה "ניקוי ראש", מוטי קירשנבאום, אפרים סידון וב.מיכאל. בהצגה מככבים דב נבון, אלון נוימן, יעל לבנטל, תומר שרון וטלי אורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully