וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזין אמנות חדש בישראל

עינב שיף

22.1.2010 / 9:38

6 אמנים צעירים החליטו שסיקור האמנות בישראל לא מספק והקימו רבעון חדש לאמנות - "מחול" - שייערך בכל פעם על ידי אמן אחר. "אין כיום פלטפורמה לביקורת שוטפת של אמנות"

מגזין חדש לאמנות קם בישראל, "מחול" שמו. העיתון הוקם על ידי קבוצת אומנים צעירה בה חברים רועי אלטר, מעיין אליקים, תומר רוזנטל, עלמה בן יוסף, יריב ספיבק ותום קרסני והוא ייצא ארבע פעמים בשנה, בתחילת כל רבעון ועלותו תהיה 12 שקלים.

"בשנים האחרונות, חוסר היכולת או הרצון של אמנים צעירים להשתלב בפעילות אמנותית ממוסדת הביאו להיווצרותן של יוזמות עצמאיות רבות", מפרטים המייסדים. "תופעות כמו גלריה דרום, גלריה ברבור, קו 16, גלריה החדש והרע, מגזין מעין, גלריה החללית, מנופים ועוד רבות אחרות, שמתקיימות במקביל לגלריות הממוסדות-מסחריות והמוזיאונים, הביאו למתיחת גבולות והרחבה משמעותית של שדה האמנות בישראל".

"הצופים סופגים את המידע", מוסיפים המייסדים, "מעבדים אותו למחשבותיהם, השראותיהם, פחדיהם, סקרנותם, זעמם ומסקנותיהם, אך אלה נשארים עמם. בין כל אלה ובין העיתונים היומיים הגדולים, לא קיימת פלטפורמה לביקורת שוטפת של אמנות שקורית כאן ועכשיו, להחלפת דעות, למתן תגובות ולשיחה כנה בין היוצרים השונים".

הטקסטים שיופיעו במגזין ייכתבו בפורמטים שונים (דעות, ביקורות וכו') ובכל פעם יוזמן אמן אחר לערוך את הגיליון, בשיתוף עם אחד מחברי המערכת. (אם כי את הגיליון הראשון ערכו, כמובן, חברי המערכת). את העיתון ניתן להשיג בחנויות כמו האוזן השלישית, תולעת ספרים, הנסיך הקטן ומספר גלריות בתל אביב, אוגנדה וצומת ספרים בירושלים וצומת ספרים בבאר שבע.

  • עוד באותו נושא:
  • מחול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully