וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט אנימציה ישראלי מועמד לאוסקר הבריטי

עינב שיף

21.1.2010 / 10:30

"הברווזון המאושר" שיצר גילי דולב, יליד חדרה, מועמד לפרס סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר בטקס היוקרתי שייערך ב-21 בפברואר. "אווטאר" ו"מטען הכאב" מובילים במספר המועמדויות

יוצר האנימציה הישראלי גילי דולב מועמד לפרס הבאפט"א (האקדמיה הבריטית לאמנויות הקולנוע והטלוויזיה), המכונה גם "האוסקר הבריטי", המעניק פרסים לסרטים שנוצרו באי הבריטי, סרטים באנגלית מחוץ לבריטניה וכן לסרטים שלא בשפה האנגלית. "הברווזון המאושר", סרטו האחרון של דולב, מועמד לפרס בקטגוריית סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר לצד שני סרטים נוספים. הטקס עצמו ייערך בלונדון ב-21 בפברואר.

דולב, יליד חדרה, יצר את הסרט בזמן שהותו בסקוטלנד כמעט ללא מימון ובעזרתם של סטודנטים שהיו תלמידיו. הסרט זכה בפרסים רבים, ביניהם הבפט"א הסקוטי לסרט אנימציה ובפסטיבל הסרטים של העיר אוקספורד באנגליה. בעבר יצר דולב את הסרט "Promise Land", אנימציה אודות הסכסוך הישראלי-פלסטיני בגינו זכה לביקורת חריפה.

שאר המועמדים הוכרזו אף הם היום (חמישי) על ידי האקדמיה הבריטית. השנה אין סרט ישראלי בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר, בה מתמודדים "סרט לבן" הגרמני של מיכאל האנקה, "נביא" הצרפתי של אודיאר, "חיבוקים שבורים" של אלמודובר", "קוקו לפני שאנל" של אן פונטיין ו"Let The Right One In" של תומאס אלפרדסון. בשנה שעברה התמודד "ואלס עם באשיר" על התואר, אולם לא זכה.

"אווטאר" של ג'יימס קמרון, "לחנך את ג'ני" של לון שרפיג ו"מטען הכאב" של קת'רין ביגלו הם הסרטים המובילים במספר המועמדויות בטקס, עם שמונה קטגוריות כל אחד.

"אווטאר", "מטען הכאב", "Precious", "תלוי באוויר" ו"לחנך את ג'ני" מתמודדים על פרס הסרט הטוב ביותר. "לחנך את ג'ני" מועמד גם בקטגוריית הסרט הבריטי הטוב ביותר לצד "ירח" של דנקן ג'ונס, בנו של דיוויד בואי, "מחוץ למים", "ילד שומקום" על חייו של ג'ון לנון ו-"In The Loop". על פרס הבמאי יתמודדו דנקן ג'ונס ("ירח"), ניל בלוקמפ ("מחוז 9"), ג'יימס קמרון ("אווטאר"), קתרין ביגלו ("מטען הכאב") וקוונטין טרנטינו ("ממזרים חסרי כבוד").

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully