וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המימד הרביעי

הילית וולברג

25.1.2010 / 12:36

שבירת השיא וחציית קו ה-1.83 מיליארד דולר אלו לא ההישגים היחידים של "אווטאר". יש גם מוות, דיכאון ודור חדש של צאצאי נאבי

ההישג המשמעותי של ג'יימס קמרון אמנם הושלם אתמול עם חגיגות הניצחון על השיא של עצמו, אבל שרשרת דיווחים ביזאריים נפלטו מתיבת הפנדורה של היצורים הכחולים מרגע עלייתה למסכים. כך, לצד שבירת שיא הכנסות וריפוד חשבון הבנק של קמרון, הבמאי שובר הקופות יכול להתגאות גם בדור ילידי נאבי, עידוד הגזענות, פיתוח תעשיית הפורנו וכן, אפילו מוות אחד הוא יכול לקחת על עצמו.

פחד הוא הנתיב אל הצד האפל

אחרי שלקה במחלת השיפוץ הדיגיטלי והרס עבור מעריצים רבים את האותנטיות של הטרילוגיה הכי טובה בהיסטוריה (אלא אם כן קמרון הולך על הפרנצ'ייז), ג'ורג' לוקאס הודיע כי בעקבות "אווטאר" החליט להחריב בשנית את "מלחמת הכוכבים" – הפעם בתלת מימד. מה שבטוח, זה לא יכול להיות רע יותר מלראות את ליאונרדו דיקפריו טובע שוב בתלת מימד ברימייק ל"טיטאניק". מי מלך העולם עכשיו, ג'יימס?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שלום לך עולם אכזר, אתה לא זוהר בניאון

ג'ייסון רייטמן, תסריטאי ובמאי "תלוי באוויר" בוודאי לא מרוצה מהחדשות האחרונות על "אווטאר". בעוד הוא עמל וטרח על תסריט מתוחכם שיגרום לכם להרגיש כאילו אתם לבד בעולם ואין טעם לקיום העלוב שלכם בחברה המודרנית, קם ג'יימס קמרון, צבע כמה חבר'ה בכחול, שלח אותם לקורס רכיבה על ציפורים והוציא מאות מעריצים מבית הקולנוע כשבליבם התחושה שאין טעם לחיים אם הם לא על פנדורה. כמה מומחים ממרפאות דיכאון האשימו את הסרט בהיותו הדחיפה האחרונה מהצוק עבור מטופל מדוכא וטוענים כי הסרט החריף את מצבם של כמה מהחולים. שמישהו מהדוקטורים האלו יחליף למטופליו את המרשם מפרוזאק ל-LSD. בזוויות מסוימות, זה יכול להראות בול כמו "אווטאר".

סרט מעולה שבא למות

אדם בטייוואן הלך לעולמו כתוצאה מדום לב לאחר שצפה ב"אווטאר". רופא מקומי אף הסביר ואמר כי עודף ההתרגשות מהצפייה בסרט "האיצה את הסימפטומים" של הבחור המסכן בן ה-42. ככה זה בחיים. א?ייווה נותנת, א?ייווה לוקחת.

נייטירי רוזנברג, לאן את חושבת שאת הולכת?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נייטירי, תניחי את החנית ובואי לאכול, כולם מחכים לך/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הסאן" הבריטי דיווח כי בעקבות הצלחת הסרט, החלו אמריקאים ובריטים רבים לקרוא לילדיהם על שם גיבורי הסרט. הדור הבא של הפרחחים הדיגיטליים, בהנחה שעוד לא שם קץ לחייו אחרי צפייה בסרט, עוד יגרום לנו להתגעגע לשמות כמו "ים", "אגם" ו"שמש". דור חדש של צאצאים למעריצי "אווטאר" פנאטיים נולד (איך ומדוע הם מצליחים להתרבות, אתם שואלים? התשובה היא נישואים בתוך החבר'ה) והשם הפופולרי ביותר בקליקה הוא "נייטירי", על שם הנסיכה לשבט הנאבי. מעתה אמרו "טורוק מאקטו, האוכל מתקרר" ו"אמא של נייטירי – נייטירי יכולה לבוא לשחק?".

זה לא גזעי, זה גזעני

במקביל להצלחה של אווטאר, צצו טענות כי האידיאולוגיה מאחורי הסרט גזענית. וויל הייבן מהטלגרף הבריטי, למשל, לא קונה את האחווה והאחדות של בני הנאבי. אולי זה המבטא הג'מייקני של נייטירי בסרט ואולי זה בגלל העובדה שהיצורים הכחולים - המשולים בעיניו לאספסוף צבעוני, פראי וקדמוני – מוצאים גאולה ושלום רק כאשר ילד לבנבן מצליח לגרום להם להבין שידע הוא כוח. ארצות הברית לא תשקוט עד אשר בבית הלבן יישב לו נשיא כחול.

שחררו את טיבט

בסין - אותה ארץ שבה נעימת הנושא של "טיטאניק" היא שיר הקריוקי מספר אחת בכל הזמנים – החליטה מועצת הקולנוע להוריד את "אווטאר" מוקדם מן המסכים על מנת לאפשר לסרטי המקור לקבל את הרגע שלהם באור הזרקורים (סרט דוקומנטרי על הפילוסוף הסיני קונפוציוס אכן נשמע כמו פינוק לשנה הסינית החדשה). אין קשר, כך אומרים מקורות רשמיים בסין, בין הצעד התמוה הזה לבין סצנות גניבת האדמות הברוטאליות שמציג "אווטאר". איך אומרים בסינית "אני רואה אותך"?

סרט כחול

אווטאר - הסיפור של ג'ייק.
אויש, קחו חדר

זה כמעט מתבקש שבאומה הסוגדת לכסף, גם תעשיית המבוגרים המשגשגת תרוויח כמה שקלים על גבו של "אווטאר". טרנד ראיית הלילה מיצה את עצמו דקות אחדות אחרי קלטת הסקס של פריס הילטון וסרטי מצלמות האבטחה כבר לא גרפיים כמו שהם היו. הצעד המתבקש מצד האנשים הכחולים (ומצד חברת האסלר שהרימה את הכפפה) הוא סרט כחול. ועוד בתלת מימד. "איי סי יו, ג'ייקסאלי, נאו פאק מי הארד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully