וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי לוי וחיים אוליאל מועמדים למועצת הקולנוע

עינב שיף

2.2.2010 / 13:20

מסמך ובו מועמדי שרת התרבות לימור לבנת לכהונה במועצה הגיע לידי וואלה! תרבות ובו שמם של השניים לצד חמישה מועמדים נוספים. לשכת השרה: "המועמדים יתרמו רבות לענף"

שרת התרבות והספורט לימור לבנת פועלת למינוי חברים חדשים במועצת הקולנוע. במסמך שהגיע לידי וואלה!תרבות, פונה השרה לגופים השונים העוסקים בקולנוע ומבקשת את התייחסותם (כנדרש על פי החוק) לשבעה מועמדים - חמישה מהם מועמדים שלה, אחד של הרשות השנייה ואחד של שר התקשורת.

המועמד הבולט ברשימה הוא איש התקשורת ג'קי לוי, בעל היסטוריה בולטת בטלוויזיה ובקולנוע הישראלי כמנחה תוכניות, יועץ בקרן הקולנוע הישראלי ותסריטאי משנה בסרט "ההסדר" . מועמד מעניין נוסף הוא המוזיקאי חיים אוליאל, מהמוזיקאים המפורסמים שיצאו מהעיר שדרות אשר נבחר כנציג שר התקשורת. יחד עם מועמדותם של חוה דיבון, מיוצרות הסדרה המצליחה "סרוגים", עולה הרושם כי השרה מנסה לחזק את המועצה בקולות מהפריפריה הגיאוגרפית והתרבותית בישראל, כפי שהצהיר שיעשה בעבר ראש המועצה, מיכה חריש. מועמדת נוספת המחזקת גישה זו היא אורלי מלסה, קולנוענית יוצאת אתיופיה.

מועמדים נוספים של השרה לבנת הם ד"ר שרה וינר, לשעבר יועצת ליושב ראש מועצת הקולנוע ובעלת דוקטורט בקולנוע; ד"ר דוד אלכסנדר, שנבחר כנציג הרשות השנייה ובעברו שימש כראש מינהל התרבות במשרד החינוך, מנכ"ל הבימה וכן מנכ"ל קרן רבינוביץ'; ופרופ' מינה טייכר, לשעבר המדענית הראשית במשרד המדע וסגנית נשיא הנציבות העולמית לחינוך במתמטיקה.

מועצת הקולנוע היא הגוף המופקד מטעם משרד התרבות על יישום חוק הקולנוע וחלוקת התקציבים השונים של המשרד לטובת פיתוח הקולנוע הישראלי. בראש המועצה עומד מיכה חריש ולפניו עמדו בראשה רוני מילוא ועו"ד אלי זהר.

מלשכת השרה לבנת נמסר בתגובה: "על פי חוק, יש להעביר את רשימת מועמדי השרה להתייחסות הגופים הרלוונטיים. המועמדים שברשימה יתרמו רבות לקידום פעילות המועצה וענף הקולנוע בכלל בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully