וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלט ערבי

דרור רפאל

4.2.2010 / 7:30

דרור רפאל קוצץ דק דק את השבוע שבו חיסלנו ערבי בדובאי, שלחנו סרט ערבי לאוסקר וגילינו לעדנה שאוהבת ערבים גידול בראש. רגע, מה עושה פה שרה נתניהו?

מי חיסל את אל מבחוח?

השבוע היינו מרוצים מעצמנו. חיסול מחמוד עבד א-ראוף אל מבחוח במלון באבו דאבי הרים את המורל כמו שרק חיסולים מוצלחים יכולים. חיסול מוצלח ומדויק, שפתיים יישקו. חיסול כמו שרק אנחנו יודעים. יודעים ולא מודים. אנחנו? מה פתאום, אבל כל הכבוד למאיר דגן. על מה? שום דבר, סתם, אבל אחלה עבודה. איזו עבודה? ממש כלום, אבל שיחקת אותה הפעם. איפה? בשום מקום. מכחישים אך מרוצים.

האמת, כל הכבוד לנו. אין תלונות, אבל פרופורציות זה דבר חשוב. מבחוח התגורר במלון וסגר את הדלת עם רהיטים. לא פעולה בעורף האויב ולא תדלוק מטוסים מאות קילומטרים מהבית. כולה מלון. צריך להיות מרוצים שהאיש כבר לא בינינו, אבל גם לשביעות רצון עצמית צריך לשים גבולות. זה כמו להיות מרוצים מזה שעג'מי שלנו נשלח לאוסקר. לא שלנו ולא בטיח. כולה מבחוח. כולה מלון. עג'מי זה סרט ערבי. תרגיעו.

למה חייבים סרט עם ערבים כדי להגיע לאוסקר?

עג'מי הולך לאוסקר. הסרט השלישי ברציפות שמייצג אותנו בתחרות היוקרתית. אם הוא באוסקר, הוא שלנו. אחרי שני סרטים שדיברו על כמה קשה לנו עם הערבים בלבנון, עכשיו סרט על כמה קשה לנו עם הערבים ביפו. התנאי שסרט ישראלי ייכנס לאוסקר הוא שידבר על ערבים. עג'מי מועמד לפרס הסרט הזר. עג'מי זר גם לנו. אין בו אושרי כהן ולא משה איבגי, לא ששון גבאי ולא אורלי זילברשץ. הוא סרט דובר ערבית. כשרואים את עג'מי חושבים על עיר האלוהים. מקום רחוק, סלאמס. החוקים בו אחרים, שונים, רחוקים מאיתנו. רציחות, אלימות, שפה זרה, וכל זה פה ביפו. השחקנים בעג'מי אותנטיים. ערבים מיפו.

עג'מי הוא סרט טוב, אבל ממש לא כיף. הוא לא אווטאר. אין בו שלושה מימדים ולא משקפיים מיוחדים. כדי לראות את המציאות של יפו לא צריך משקפיים, צריך לפתוח את החלון אחרי שעוברים את הרברט סמואל. אנחנו לא עושים את זה. את המציאות של יפו אנחנו מעדיפים לראות כשאנחנו הולכים לקולנוע. יותר קל לראות את האמת עם דלי פופקורן ופחית קולה.

כמה שרה נתניהו משפיעה על המדינה?

סיפורי שרה ממשיכים. שרה סיכלה לכאורה את מינוי השגריר לאו"מ אלון פנקס. פנקס אדם מעולה, אבל לא מספיק בשביל שרה. בעולם של שרה לא משנה כמה תהיה טוב בתפקיד, ועד כמה תוכל לתרום למדינה. הגברת היפה והחכמה, זו שחרקה שיניים מול ליליאן פרץ, זו שישנה כל הלילה על ציפית שאינה מתוחה דיה, היא ועדת מינויים של אישה אחת. היא פוסלת את פנקס. הפנקס של שרה פתוח והיד רושמת.

שרה נתניהו, פסאודו פסיכולוגית, היא כמו דמות מסרטי אימה – זו שאמורה לטפל, לדאוג ולהקשיב היא זו שמתאכזרת ומדיחה. ראוי שהאשה הזאת תסולק מהמרחב הציבורי. היא מתעמרת בעוזרות ובמזכירות, היא מחליטה שלא למנות. מעולם לא נפגעו רבים כל כך מאשה מוזרה כל כך שלא נבחרה ולא מונתה לשום תפקיד כל כך.

איך אכלו לעדנה את הראש?

המתמודדת הבוגרת עדנה עזבה את בית האח הגדול. התגלה שיש לה גידול לא סרטני בראש. אחרי שאוכלים לך את הראש בכזאת אינטנסיביות, אחרי החפירות של ארז והמזון של פותנה, יש נזקים. אכלו לעדנה את הראש. זו המסקנה הרפואית מצפייה בטלוויזיה. הנזק המוחי של עדנה הוא כאין וכאפס לעומת הנזק המוחי של כולנו. נאחל לעדנה בריאות שלמה. הצעד הראשון להחלמה הוא עזיבת הבית. מעכשיו, הכול כבר יהיה יותר טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully