וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות האיטלקי נגד "אווטאר"

אייל דץ

20.2.2010 / 23:44

המשרד החרים יותר מ-7,000 זוגות משקפי תלת מימד ששימשו לצפייה בסרט המצליח, בטענה שהם מהווים סיכון בריאותי ועלולים לגרום בעיות בראייה לטווח קצר

משרד הבריאות האיטלקי החרים בימים האחרונים 7,000 זוגות של משקפי תלת מימד מבתי הקולנוע שבהם מוקרן הסרט "אווטאר" מכיוון שהם מהווים לטענתו סיכון בריאותי. משרד הבריאות האיטלקי אף הודיע כי הוא עשוי להחרים כמות נוספת של משקפיים בעתיד. הסרט עדיין נמצא בראשות טבלת שוברי הקופות במדינה.

לטענת המשרד, המשקפיים עלולים לגרום בעיות היגיינה אם לא מנקים אותם כהלכה בין ההקרנות, וכי 7000 זוגות המשקפים הוחרמו מאחר שלא היו עליהם מדבקות שהעידו כי הם נבדקו כראוי, כדי להוכיח שאין סיכון שיגרמו למשתמשים בהם לבעיות ראייה בטווח הקצר.

זו לא הפעם הראשונה שהממשל האיטלקי מתערב בנעשה בעולם הקולנוע. לפני כשבועיים הודיע שר התרבות האיטלקי כי הוא שוקל להטיל הגבלות על הקרנת הסרט "פעילות על טבעית" של הישראלי לשעבר אורן פאלי. זאת, לאחר עשרות קריאות של צופים אשר התלוננו כי נתקפו בחרדה בעקבות צפייה בסרט.

באחד המקרים נזקקה נערה בת 14, שנכנסה למצב של הלם בעקבות צפייה בסרט, להענקת חמצן מלאכותית. שר התרבות האיטלקי, סנדרו בונדי, אמר בעקבות המקרים כי למרות שהסרט קיבל אור ירוק מוועדה האחראית להגבלות הצפייה, הוא שוקל לשנות את הנהלים על מנת להגן על ילדים.

  • עוד באותו נושא:
  • אווטאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully