וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "שאטר איילנד" שומר על הבכורה

28.2.2010 / 19:05

שיתוף הפעולה של ליאונרדו דיקפריו ומרטין סקורסזה ניצל את חולשת המתחרים ונותר בפסגה גם בסוף השבוע השני לצאתו. גם "אווטאר" ממשיך לעשות חיל ושבר את שיא ההכנסות בארה"ב

"שאטר איילנד" ממשיך להרשים: שיתוף הפעולה הרביעי בין ליאו דיקפריו ומרטין סקורסזה השיג בשבוע שעבר את הפתיחה הטובה ביותר בהיסטוריה של שיתופי הפעולה בין השניים, ובסוף השבוע האחרון הוא המשיך את המומנטום. המותחן הפסיכולוגי שמר על המקום הראשון בטבלת שוברי הקופות בארצות הברית ובקנדה לאחר שגרף 22 מיליון דולר, ועושה רושם שהוא יירשם בסופו של דבר כאחד הסרטים הרווחיים בתולדותיו של הבמאי הוותיק.

אחת הסיבות להצלחה המתמשכת של "שאטר איילנד" היא החולשה של מתחריו: "Cop Out" הטרי, שהיה אמור לרשת השבוע את מקומו, התגלה כאכזבה צורמת והתמקם במקום השני עם הכנסות דלות של 18.5 מיליון דולר. הכישלון הזה צורב בעיקר לאור השמות הגדולים שעומדים מאחורי הסרט – הבמאי קווין סמית ("מוכרים בלבד") והכוכבים טרייסי מורגן האפרו אמריקאי ("רוק 30") וברוס וויליס הלבן, שכבר ספג לפני כמה חודשים מפלה כלכלית צורבת עם "המחליפים". הביקורות על הסרט היו קטלניות במיוחד, וגם הקהל לא התלהב מהניסיון של סמית להצדיע לסרטי המשטרה הבין-גזעיים של שנות השמונים ("48 שעות", "נשק קטלני" וכיוצא בזה).

המספרים של "Cop Out" היו כה פושרים, שהוא כמעט ואיבד גם את הסגנות לטובת סרט האימה הטרי ודל התקציב "The Crazies". הזוועתון הזה, עיבוד מחודש לסרט זומבים משנות ה-70, גרף 16.5 מיליון דולר ונכנס הישר למקום השלישי בטבלה.

"אווטאר" שבר עוד שיא

לאחר שכבר נכנס לדפי ההיסטוריה בכל צורה אפשרית, ריסק "אווטאר" השבוע שיא נוסף – הוא נרשם כסרט הראשון אי פעם שהכנסותיו בארצות הברית חצו את גבול 700 מיליון הדולר. הלהיט הענק של ג'יימס קמרון נמצא כרגע במקום הרביעי בטבלה, והוא מקווה שזכייה באוסקר בשבוע הבא תאפשר לו להגדיל עוד יותר את הכנסותיו.

לאחר "אווטאר", במקום החמישי, אפשר לפגוש את "פרסי ג'קסון וגנב הברק", שהרוויח השבוע 9.8 מיליון דולר בדרך לקבל המשכון. במקום השישי נמצא "יום האהבה", שהכניס 9.5 מיליון דולר והכנסותיו הכוללות חצו את קו 100 מיליון הדולר, מה שהפך אותו רשמית לשובר קופות. גם "ג'ון היקר", שבמקום השביעי, ממשיך לכבוש את לב הקהל עם הכנסות של חמישה מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ו-72.6 מיליון דולר בסך הכל.

בשלהי הטבלה, לעומת זאת, משתרכים שני כישלונות: במקום השמיני זהו "The Wolfman", שהכניס בסוף השבוע האחרון 4.1 מיליון דולר ויתקשה מאוד להחזיר את ההשקעה העצומה בו, ובמקום התשיעי זהו "The Tooth Fairy", שגם הוא יצא מסוף השבוע עמוס סופות הגשמים והשלגים עם הכנסות דלות – 3.4 מיליון דולר בלבד.

את הטבלה סוגר "Crazy Heart", בכיכובו של הפייבוריט לאוסקר ג'ף ברידג'ס, שהכניס 2.5 מיליון דולר. ואם כבר מדברים על אוסקר, הרי ש"נביא", הסרט הצרפתי שיתחרה ב"עג'מי" על הפסלון לסרט הזר הטוב ביותר, הרוויח השבוע 170 אלף דולר אף שהוצג בתשעה אולמות בלבד בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully