וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל אל-מבחוח: הפרלמנט האוסטרלי לא יקרין סרט ישראלי

אייל דץ

3.3.2010 / 17:42

בעקבות פרשת הדרכונים המזויפים והמתיחות בין שתי המדינות, החליטה שגרירות ישראל באוסטרליה לבטל הקרנה של הסרט הישראלי "נודל" בפני הפרלמנט האוסטרלי

שגרירות ישראל באוסטרליה החליטה לבטל הקרנה מיוחדת של הסרט הישראלי "נודל" בפני חברי הפרלמנט האוסטרלי, בעקבות פרשיית חיסול מחמוד אל-מבחוח, בה היו מעורבים גם דרכונים אוסטרלים, זאת על פי הדיווח היום (רביעי) של אתר חדשות אוסטרלי Theage.com.au. על פי הדיווח, בדרך כלל לא מוקרנים סרטים בפני חברי הפרלמנט אולם האירוע היה אמור להוות עבורם ועבור אנשי התקשורת שהוזמנו אליו "כהזדמנות לחגוג את התרבות הישראלית".

אלא שעל פי הדיווח, שגריר ישראל באוסטרליה יובל רותם וראש השדולה הפרו-ישראלית בפרלמנט האוסטרלי גלן סטרייל החליטו כי בעקבות פרשת הדרכונים המזויפים בדובאי, "אין זה העיתוי הנכון" לקיים את האירוע וכי "עכשיו זה לא הזמן לחגיגות" כפי שדיווח האתר. הקרנת הסרט תידחה כנראה לחודש יוני.

מארגני האירוע אמנם הודיעו כי הביטול לא קשור ללחץ כלשהוא שהופעל עליהם, אולם אין זה סוד שהיחסים הדיפלומטים בין ישראל לאוסטרליה נמצאים במשבר. בשבוע שעבר זומן רותם לשיחת הבהרה על ידי שר החוץ האוסטרלי סטיבן סמית'. זאת, בעקבות הודעת משטרת דובאי לפיה שלושה בעלי דרכונים אוסטרליים השתתפו בפעולת החיסול של אל-מבחוח.

גם קווין ראד, ראש ממשלת אוסטרליה לא חסך התבטאויות בנושא ואמר בראיון לתחנת רדיו מקומית כי "לא נהיה שקטים בנושא זה - מדובר בעניין המעורר אצלנו דאגה עמוקה. מדובר בעניין של אמינות ובסיטואציה שבמרכזה שימוש במסמכים רשמיים לצרכים אחרים".

במשרד החוץ סירבו להגיב לפניית וואלה! תרבות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully