וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלל הגדול

10.3.2010 / 12:00

וואלה! תרבות יודעת שהריקנות שנוצרה עם עזיבתו של הדייר האחרון את בית האח הגדול קשה מנשוא. לכן, הכנו לכם רשימה של אפשרויות למלא בהם את החלל שנפער בנשמה

הגורילאז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביום שיער ממש טוב דיימון אלברן מזכיר את אביב סביון. הגורילאז/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין שום טעויות ב-"Plastic Beach", האלבום החדש של הגורילאז, בדיוק כשם שלמעשה, המונח "טעות" מעולם לא התערבב עם דיימון אלברן. הקומבינה בין הקלילות שבביצועים לחדשנות של העיבודים באלבום היא לא דבר חדש בקרב ההרכב הזה, אך מצד אחר זהו שילוב שלא ממש יכול להיות אפקטיבי בלי שהלהקה תהיה פעילה.

וכך, הגורילאז חזרו לעניינים בדיוק כשאלין ירדה מהמסך, ובמקום כוסיות שחושבות שאוסטרליה זה באירופה, יש לכם את אלברן מהורהר כמו תמיד מאז ימי "Think Tank" של בלר, וגם רשימה ארוכה של אורחים, ממוס דף ועד לו ריד. אין הבדל בין "Plastic Beach" לחור שחור. שניהם שואבים ממך הכל.

צ'אט רולט

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קוראים לי אלין ואני מישראל. יש לך אולי מגנום להביא לי?"/מערכת וואלה!, צילום מסך

משעמם לי.
גם לי.
מה עושים?
לא יודעת.
אולי תראי לי את הפטמות שלך?

לא, אין מדובר בדיאלוג טיפוסי בין סער לאיילה אלא בעוד שיחת חולין בין שני משתמשים באתר הווידאו צ'אט הלוהט ביותר היום בעולם - הצ'ט רולט. הקונספט פשוט, האחריות עליכם. לחיצת כפתור אחת תוביל למסע אל המקום שבו אף אחד לא מתנהג בהתאם.

"מה אתם הייתם עושים" עם חיים הכט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איפה היית ב-4 בנובמבר 95?". הכט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה הייתם עושים אם הייתם הולכים ברחוב ולפתע רואים מישהו הולך מכות? רוב הסיכויים שהייתם מצלמים את זה בפלאפון ומעלים ליוטיוב. אם חיים הכט עבר בדיוק בסביבה, אכלתם אותה. התוכנית החדשה שלו, שמבוססת על פורמט אמריקאי, בודקת איך אתם מגיבים לסיטואציות קיצוניות - כמו חנות שלא מוכנה למכור לערבים ונערים שדופקים מכות רצח לנער מוגבל.

לא ברור איך, לא ברור למה, אבל הכט הפך בשנים האחרונות לדמות שמציבה בפנינו מראה ומספרת לנו כמה אנחנו מכוערים. קצת שטחי, טיפה פופוליסטי, אבל פוגע בול למה שהמיינסטרים הישראלי השמרני והצדקני אוהב.

לכן, בדיוק כמו עם "האח הגדול", גם מול התוכנית החדשה של הכט, "מה אתם הייתם עושים", אנחנו נשב מהופנטים. אולי היא לא תצליח למלא את הריקנות שנותרה בנו, אבל לפחות היא תציף שוב את הסוגיה: איך אתם הייתם מתנהגים בפרשת סער, עדנה והמפות אם הייתם נוכחים בבית?

אידיוט גמור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אידיוטים גמורים לא מרגישים ריקנות. "אידיוט גמור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיקרון, ספר הוא מוצר שלא מתאים לכל אחד, אבל "אידיוט גמור" של טומי יאוד פשוט מתלבש על כל מצב רוח ולא עושה הבחנה בין קוראים מיומנים (גואל?) לכאלה שמחזיקים בידיהם ספר בפעם הראשונה (אלין?). "אידיוט גמור" הוא הגרסה הגרמנית של "חוכמת הבייגלה", רק שהוא שנון וקוהרנטי יותר, מעלה חיוך על הפנים ויכול לשמש גם משכך כאבים לאחר הפרידה הקשה או במצבים של בדידות.

פסטיבל הקולנוע הפיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גנבה את הכובע לפותנה. מתוך הסרט הפיני "מעבר לים ומתחת לעור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמנם היה נחמד לגלות שערוץ 20 מחכה לנו בכל פעם שאנו חוזרים הביתה, אבל נעים לא פחות לדעת שבכל אחד מערבי השבוע הקרוב אנחנו יכולים ללכת לסינמטקים ברחבי הארץ ולצפות בסרט תוצרת פינלנד. זה יתאפשר הודות לפסטיבל הקולנוע הפיני, שיציג לנו את מיטב התככים מהלסינקי וסביבותיה – ומי צריך את "האח הגדול" כשאפשר לראות פינים מתים בשלג. הזדרזו - הכרטיסים נחטפים!

סרטים, רבותיי, סרטים

פוסטר הסרט סולומון קיין.
מה שלא טוב לאמריקאים, טוב לישראלים. תשאלו אפילו את אקי אבני. הפוסטר של "סולומון קיין"

סיום העונה של "האח הגדול" אולי פוער חלל, אבל הוא גם מפנה זמן להתמודדות עם משימה בלתי אפשרית – צפייה בכמות הסרטים האסטרונומית (למעלה מ-20!) שעומדת לנחות על מסכי הארץ בשבועות הקרובים. ולא, אנחנו לא מנסים לגרור אתכם לסרטי איכות צרפתיים. ברור לנו שאחרי הבהיה בערוץ 20 יהיה לכם קל הרבה יותר לדלג בין יצירות מופת שלא הגיעו אפילו לבתי הקולנוע בארצות הברית כמו "חוזה אינטימי", "סולומון קיין" ושאר הזבלונים שיתחרו על תשומת לבכם.

הפגנות בשייח ג'ראח

שייח' ג'ראח, ירושלים. Dan Balilty, AP
"תוריד את הידיים ממני, מה אתה סער"? מפגינה בשייח ג'ראח/AP, Dan Balilty

נקודת החיבור בין עומר גולדמן לאיתמר בן גביר נמצאת אי שם בשכונת "שמעון הצדיק" בשייח ג'ראח בירושלים. מדי יום שישי מתאספים פעילי שמאל בשכונה ומפגינים נגד גירוש המשפחות הערביות מביתם. מולם מתייצבים שוטרים, כמובן, ומשמרת מחאה לא פחות מכובדת של אנשי ימין.

כך או כך, יהיה הצד של מתרס הפוליטי שאליו אתם משייכים את עצמכם אשר יהיה, זוהי דרך מעולה למרק את המצפון ולזכך את הנשמה שהתקלקלה מהצפייה בערוץ 20. בעצם, עזבו אתכם משטויות: זו הזדמנות פז לפגוש סטודנטיות לוהטות מבצלאל, שוטרות חטובות במדים ובחורות שמסתירות את קסמיהן מתחת לשביס או לבורקה.

באבלס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלישיה באותו צבע לוקחת אפילו שלישיה עם אלין ואיילה. באבלס/מערכת וואלה!, צילום מסך

למזלכם, אף פעם לא ראיתם איך אתם נראים בזמן משחק באבלס. אתם יודעים מה ההרגשה בפנים: המוח מרוקן, העיניים זגוגיות, הגוף נוקשה, כל מימדי הקשב מתאחדים ועוקבים בריכוז מוחלט אחרי כמה כדורים צבעוניים. הילדים יכולים לחנוק זה את זה מתחת לאפכם, טלפון עשוי לבשר על מוות במשפחה, בטלוויזיה מסי עובר שלושה שחקנים ונכנס עם הכדור לשער, אלירז מוכרז כמנצח – ולכם אכפת רק מזה שהעפתם את כל הסגולים.

לא בטוח שאנחנו ממליצים למי שעוד לא התנסה על החוויה הזאת – בסיום כל משחק, בין אם תנצחו ובין אם תפסידו, תחושו כאילו שההבטחה שהיתה גלומה בכם פעם, השאיפה לעשות דברים גדולים באמת בעולם הזה, לעזור לחלשים, לכתוב את הרומן הישראלי הגדול, סתם להיות אזרחים מועילים – מתמוגגת לטובת ניסיון ליצור שלישייה באותו צבע. אומרים על הריאליטי שהוא הכלום המוחלט, אבל יש עוד כמה מדרגות לרדת עד שמגיעים לבאבלס. מתי אבי ניר ישים על זה את היד?

מכבי תל אביב

שחקן מכבי תל אביב אלן אנדרסון. ברני ארדוב
נתן גג לחבר של אלין. אלן אנדרסון/ברני ארדוב

במשך שנים מוכרים לנו פרשני כדורסל תקווה כוזבת לשינוי ההגמוניה בענף. פעם בונים כאלטרנטיבה את הפועל תל אביב, אחר כך את הפועל ירושלים וגם הפועל גליל עליון נראתה לרגע כמי שמסוגלת לנשל את מכבי תל אביב משליטתה הנצחית. אלא שאחרי האליפות שלקחה הפועל חולון לפני שנתיים היא התפוגגה והוכיחה שאת הבכורה יפסידו הצהובים לא לקבוצת כדורסל אלא לתוכנית ריאליטי.

כי מי שנוגס באמת במעמדה של מי שהיתה פעם מדורת השבט של ימי חמישי הוא ערוץ 2. בזמן שמכבי מגרדת שישה אחוזי רייטינג בערוץ נישה, גמר האח הגדול נשק ל-40 – ואף הזיז את המשחק של פיני גרשון וחבורתו לשעה מוקדמת יותר, צעד היסטורי שמעיד על הכרסום במותג. השבוע, רגע אחרי האח הגדול ושניה לפני כוכב נולד, נהנה המוסד של שמעון מזרחי משעת חסד: אחרי שניצחה בליגה את הקבוצה של אלישי, חבר של אלין, נוסעת מכבי למדריד, לקרב על המקום הראשון בבית, כשמסביב אין אף מגנט רייטינג אחר להמונים.

אם מכבי תנצח, דרכה לפיינל פור בפריז סלולה, וכל מיני אנשים שעד לא מזמן לא ידעו מה צבע העור של אלן אנדרסון יזדנבו ויצטרפו לעגלה. ביום חמישי תוכלו גם אתם לנסות לתפוס טרמפ על ההצלחה.

(כתבו: אייל דץ, עינב שיף, אבנר שביט, אודי הירש ודוד רוזנטל)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully