וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן החליט: ”תקנות הרעש” ישונו

אייל דץ

20.3.2010 / 17:36

לוואלה! תרבות נודע כי השר להגנת הסביבה גלעד ארדן הורה לאפשר שימוש בכלי נגינה במשך שעות היום, בעקבות שיחות עם אמנים ויוצרים. השר ארדן: "שמחתי להיענות לפניות"

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן החליט לשנות את "תקנות הרעש" השנויות במחלוקת, כך נודע הערב (שבת) לוואלה! תרבות. השר ארדן הנחה את אנשי המקצוע במשרדו לשנות את נוסח "תקנות הרעש" עוד טרם יובאו לדיון בכנסת. השינוי החדש בתקנות, שיזם השר, הוא תולדה של דיאלוג שקיים בימים האחרונים השר עם אמנים ויוצרים, שביקשו ממנו לבחון שינוי בנוסח התקנות המוצע, כך שלצד הפחתת מטרדי הרעש מכלי נגינה ומקלטים באזורי מגורים, תתאפשר הנגינה בחלק משעות היממה ללא כל הגבלה.

על פי השינוי המוצע, הסעיף המגביל הפעלת מקלט רדיו, טלוויזיה או כלי נגינה באופן הגורם לרעש המפריע לאדם אחר בדירת מגוריו לאורך כל שעות היממה, ישונה ויקבעו שעות מסוימות לאורך היממה בהן תחול המגבלה. יש להבהיר כי השינוי החדש יגביל את טווח השעות שהיו נהוגות עד כה, בהן ניתן היה להפעיל כלים אלו באופן הנשמע בדירות השכנים.

כעת, טווח השעות שבהן יחולו מגבלות על הפעלת מקלט רדיו, טלוויזיה או כלי נגינה באופן הגורם לרעש המפריע לאדם אחר בדירת מגוריו יהיו 14:00 - 16:00 ומהשעה 21:00 בלילה ועד השעה 07:00 בבוקר. זאת, בניגוד לנוסח הקודם של התקנות שאסרו על הפעלת הכלים באופן הגורם לרעש במשך כל שעות היממה.

"התהודה שיצרה הרפורמה להפחתת מטרדי הרעש באזורי מגורים מלמדת כי היא נותנת מענה לבעיה אמיתית איתה נאלץ הציבור להתמודד", אמר הערב השר ארדן. "עם זאת, שמחתי להיענות לפניות ולבחון מחדש את נושא הגבלת הרעש ממקלטים וכלי נגינה ואכן מצאתי צורך לשנותו. השינוי המוצע יאזן בין הצמצום הנדרש במטרדי הרעש לבין רצונם של אזרחים ליהנות מהאזנה למוזיקה ולימוד נגינה בביתם".

"אפשר לנגן בלי לחשוש"

תקנות הרעש החדשות שעליהן הכריז ארדן בשבוע שעבר עוררו את מחאתם של מוזיקאים שחששו כי התקנות יביאו לפגיעה קשה באפשרות שלהם לנגן בחופשיות. עד מהרה התעוררה מחאה מאורגנת ביוזמתם של אמיר פאר, נמרוד פרידברג ונדב לזר, המפעיל את הבלוג "אטמי אזניים".

המחאה כללה קבוצה בפייסבוק בה חברים למעלה מ-24 אלף גולשים. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, המחאה תפסה תאוצה עד כדי עצומת מחאה נגד התקנות של מוזיקאים בכירים, עליה חתמו ברי סחרוף, מאיר בנאי ושלומי שבן.

פרידברג סיפר הערב בהתרגשות לוואלה! תרבות כי את עיקר ההצלחה הוא תולה בקבוצה בפייסבוק שהצליחה לגייס תוך זמן קצר מספר עצום של אנשים. "לפני שבוע בדיוק, הקמנו קבוצה בפייסבוק בשעה 2 לפנות בוקר והתעוררנו עם 800 חברים", אמר פרידברג לוואלה! תרבות. "אחרי יום הצטרפו כבר 4,500 אנשים, והיום הקבוצה נושקת ל-25,000 איש". לדבריו, "חרף הקשיים, המאבק הצליח בזכות 24,273 החברים בקבוצה, התיקון הבעייתי ירד מסדר היום וחובבי המוזיקה יכולים להמשיך לנגן או לשמוע מוזיקה, מבלי לחשוש משוטרים שידפקו בדלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully