וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "אליס בארץ הפלאות" שומר על הפסגה

21.3.2010 / 18:07

שלושה סרטים חדשים לא הצליחו להדיח מהצמרת את הלהיט של טים ברטון. במקום השני: "יומנו של חנון", שעקף במפתיע את "אקסית במצור", הקומדיה הרומנטית החדשה של ג'ניפר אניסטון

בדיוק כפי שקרה בשבוע שעבר, גם בסוף השבוע האחרון הצליח "אליס בארץ הפלאות" להגן על הפסגה מפני שלושה סרטים טריים שהגיעו לאולמות בארצות הברית. הלהיט של טים ברטון הכניס 34.5 מיליון דולר והגדיל את הכנסותיו הכלליות ל-265.8 מיליון דולר. הדבר סייע לו לעקוף את "באטמן" ולהירשם בדברי הימים כהצלחה הקופתית הגדולה בקריירה של ברטון. גם בעולם ממשיך הסרט לשלהב את הקהל - הוא הכניס עד כ-300 מיליון דולר בשאר המדינות שבהן הופץ, ובהן ישראל, כך שבסך הכל מתייצבות הכנסותיו כרגע על סכום אסטרונמי של 565.8 מיליון דולר. ובמילים אחרות: "אווטאר", מאחורייך.

איש לא הופתע מכך ש"אליס" שמר על הצמרת, אבל הזהות של סגנו מפתיעה בהחלט: הציפייה היתה שאת המקום השני תתפוס "אקסית במצור", קומדיה רומנטית מפומפמת היטב בכיכובה של ג'ניפר אניסטון, אבל מי שעשה זאת בסופו של דבר הוא דווקא "יומנו של חנון". העיבוד לפרק הראשון בסדרת רבי המכר הלהיב את קהל הילדים והכניס לא פחות מ-21.8 מיליון דולר – פתיחה מרשימה ולבטח גבוהה בהרבה מהציפיות בתעשייה.

לעומת זאת, "אקסית במצור" נאלץ להסתפק בהכנסות של 21 מיליון דולר, סכום נמוך יחסית לפופולריות של אניסטון, שקצרה בעברה פתיחות מרשימות בהרבה – "מארלי ואני" ו"הצד שלו, הצד שלה", לשם השוואה, נהנו כל אחד בשנים האחרונות מספתח של קרוב ל-40 מיליון דולר. ההישגים של הסרט מאכזבים גם לאור מסע השיווק המסיבי שלו, שכלל הפצת שמועות על רומן בין אניסטון והגברבר המשחק בצדה, הכוכב העולה ג'רארד באטלר. הביקורות שחטו את שיתוף הפעולה ביניהם, ועושה רושם כי גם הקהל הריח שמנסים למכור לו ג'אנק באריזה נוצצת.

כישלון יוניברסלי

מקום אחד אחרי "אקסית במצור" נמצא כישלון גדול עוד יותר – "Repo Men", מותחן מד"ב בכיכובו של ג'אד לאו, שעורר גם הוא בוז בתקשורת ובקהל. הסרט נאלץ להסתפק בהכנסות של 6.2 מיליון דולר בלבד, ובכך נרשם כמפלה נוספת במאזן השנתי של אולפני יוניברסל. "Green Zone", הכישלון הקודם מבית היוצר של האולפנים, המשיך את הצניחה שלו והכניס בסוף השבוע האחרון שישה מיליון דולר, מה שהעלה את הכנסותיו הכלליות ל-24 מיליון דולר בלבד: בערך רבע מתקציבו הגדול.

במקום השישי נמצא "She's Out Of Your League". הקומדיה הרומנטית ספגה ירידה סבירה יחסית בהכנסותיה בשבוע השני להפצתה – הסרט ליקט 5.9 מיליון דולר, והכנסותיו מסתכמות כעת ב- 19.9 מיליון דולר. במקומות 7-8 נמצאים צמד סרטים ותיקים יותר: "שאטר איילנד", עם הכנסות של 4.8 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ושל 115.7 מיליון דולר בסך הכל, ו"אווטאר", עם הכנסות של 4.8 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ושל 736.8 מיליון דולר בסך הכל.

את הרשימה חותמים שני סרטים שהידרדרו במדרון מאז הפצתם בשבוע שעבר: קומדיית הבורקס "Our Family Wedding" שבמקום התשיעי ספגה ירידה של כ-50 אחוז בהכנסותיה. בסוף השבוע האחרון עמדו הנ"ל על 3.8 מיליון דולר, והן מסתכמות ב-13.9 מיליון דולר. מצבו של "Remember Me", שסוגר את העשירייה, רע עוד יותר: אף שמככב בו רוברט פטינסון, כוכב סדרת "דמדומים", הוא סבל מצניחה של 60 אחוז בהכנסותיו הירודות מלכתחילה. בסוף השבוע האחרון גרף הסרט 3.2 מיליון דולר, ובקופתו הצטברו עד כה 13.9 מיליון דולר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully