וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

25.3.2010 / 8:00

סנדרה בולוק מקבלת אוסקר, ג'ניפר אניסטון בורחת מהאקס, שרליז תרון נופלת בזרועותיו של גבר מסתורי – וכולן נפגשות הערב על המסך הגדול עם נער ויקינגי שלומד לאהוב את האויב

הזדמנות שנייה

דרמה צנועה שהצליחה במפתיע לשבור קופות, לקבל מועמדות לאוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר ואף לזכות את כוכבתה הראשית, סנדרה בולוק, בפסלון המוזהב. בולוק מגלמת כאן אשה מבוססת, ישרת דרך ולבנה מדרום ארצות הברית, המאמצת לחיקה נער אפרו אמריקאי אומלל משכונת מצוקה. ברוב טובה היא מסייעת לו לטפח את כישוריו הספורטיביים, ובכך מעניקה לו סוף כל סוף את ההזדמנות השנייה שהגיעה לו.

מן הביקורות: בניגוד לקהל ולאקדמיה, המבקרים לא גילו הערכה רבה לסרט. היו כאלה שקטלו אותו - ווילג' וויס, למשל, טען כי הוא מביא לידי ביטוי גזענות מהסוג הגרוע ביותר. היו גם כאלה שסתם נותרו אדישים – סן פרנסיסקו כרוניקל, למשל, קבע כי הסרט אינו משעמם, אבל מספק בידור צנוע ותו לא. בסך הכל, רוב המבקרים ציינו כי ההופעה של בולוק היא הדבר היחיד הראוי לציון בדרמה המצליחה.

ציונים: רוטן טומייטוס – 69, מטאקריטיק –53 .

במאי: ג'ון לי הנקוק, שחקנים: סנדרה בולוק, טים מקגרו (110 דקות).

אקסית במצור

הקומדיות הרומנטיות ממשיכות לחפש מצבים מוקצנים יותר ויותר כדי להעצים את המתח בין גיבוריהן. במקרה זה, נשלח צייד ראשים (ג'רארד באטלר) ללכוד לא אחרת מאשר האקסית שלו (ג'ניפר אניסטון), והמצוד אחריה מתפתח להיות מרדף מחודש אחר האהבה.

מן הביקורות: הסרט קיבל ביקורות קטלניות אפילו יחסית לז'אנר המושמץ תמידית. ניו יורק פוסט הכתיר אותו כאחד הסרטים הגרועים של 2010, מיאמי הרלד טען כי אין בו טיפה של תבונה ורוג'ר איברט, בכיר המבקרים בארצות הברית, תהה מדוע לעזאזל טרחו להפיק אותו.

ציונים: רוטן טומייטוס – 9, מטאקריטיק – 25.

במאי: אנדי טננט, שחקנים: ג'ניפר אניסטון, ג'רארד באטלר (110 דקות).

הדרקון הראשון שלי

בדומה ל"אווטאר" (ולסרטים רבים לפניו, כמובן), גם סרט אנימציה תלת ממדי זה מציג את סיפורו של לוחם הלומד לאהוב את האויב. במקרה זה, הגיבור הוא ילד ויקינג שחונך לשנוא דרקונים ולהילחם בהם. כל זה משתנה ברגע שהוא נאלץ להיכנס תחת כנפו של דרקון, והשניים יוצאים להרפתקה שתגלה להם רבות על עצמם, על העולם וזה על זה.

מן הביקורות: גם בארצות הברית מופץ הסרט היום, כך שטרם פורסמו עליו ביקורות רבות. המבקרים שכבר הספיקו להתייחס אליו עשו זאת בחיוב. וראייטי הילל את הסרט באומרו כי הוא משלב בין מתח סוחף והומור משעשע, והרולינג סטון הוסיף כי הפנטזיה הזו מצליחה להקסים ילדים ומבוגרים כאחד.

ציונים: רוטן טומייטוס – 100, מטאקריטיק – 77.

במאי: דין דבלואה, כריס סנדרס, קולות: ניקולס קייג' (אנגלית), אסף קורמן, חיים זנאתי (עברית). (98 דקות).

ערבה בוערת

לאחר שכתב לאלחנדרו גונזלס איניאריטו את "אהבה נושכת", "21 גרם" ו"בבל", קיבל לידיו התסריטאי גיירמו אריאגה בראשונה את שרביט הבימוי. עם זאת, השינוי בסטטוס המקצועי לא שינה את המבנה של סרטיו, וגם הפעם הוא עוקב אחר גורלותיהם המצטלבים של כמה גיבורים, שחיים באורגון ובניו מקסיקו. בין הדמויות הללו אנו פוגשים במנהלת מסעדת דרכים (שרליז תרון) הנתקלת בגבר מסתורי, אשה נשואה (קים בסינגר) המנהלת רומן עם אדם נשוי גם הוא, שני נערים המגיעים מבתים הרוסים וכיוצא בזה.

מן הביקורות: "ערבה בוערת" לא נהנה מן השבחים של "בבל". אמנם לוס אנג'לס טיימס הצהיר כי מדובר ביצירה קולנועית יפהפייה ומלאת עוצמה, אך שאר המבקרים היו מסויגים הרבה יותר. טיים אאוט ניו יורק, למשל, סבר שהוא יומרני וחסר השראה, טענות שחזרו על עצמן גם בעיתונים אחרים. בסופו של דבר, הקובלנה שחזרה על עצמה יותר מכל היא כי אריאגה אולי מיטיב לכתוב תסריטים, אך עדיין אינו משופשף מספיק מאחורי המצלמה.

ציונים: רוטן טומייטוס – 32, מטאקריטיק – 45.

במאי: גיירמו אריאגה. שחקנים: שרליז תרון, קים בסינגר, רובין טאני (107 דקות).

סולומון קיין

לאחר "קונאן הברברי", "סוניה האדומה" ו"קאל הכובש", מגיע לאקרנים עיבוד נוסף לכתביו של הסופר המנוח רוברט אי. הווארד. הפעם אנו זוכים לעקוב אחר מעלליו של סולומון קיין (ג'יימס פיורפוי), אחד מגדולי הלוחמים בימי הביניים. קיין נשבע להניח את חרבו, אבל הוא נאלץ לשלוף אותה מחדש כדי להילחם ברוחות מן העבר, ובהן השטן עצמו.

מן הביקורות: הסרט לא הופץ בבתי הקולנוע בארצות הברית, אך הוקרן בכמה פסטיבלים מיוחדים לסרטי פנטזיה. המבקרים שראו אותו שם נהנו מכל רגע: האתר של רשת הטלוויזיה סקיי קבע בהתלהבות כי הסרט מרענן בהצלחה את הסוגה החבוטה, ואתר Twitch הפופולרי הוסיף כי מדובר בתוספת מצוינת לז'אנר, שראויה להפצה מסחרית.

במאי: מייקל ג'יי. באסט. שחקנים: ג'יימס פיורפוי, מקס פון-סידוב. (104 דקות).

נקמה כפולה

הזוועתון שחונך את אולם האימה בסינמה סיטי ראשל"צ משלב בעלילתו אלמנטים מ"אני יודע מה עשית בקיץ האחרון", וכן מעשרות סרטי אימה על נערות קולג' שנעשו בשנות השמונים. הפעם, הגיבורות הן צעירות משולחות רסן הגורמות בשוגג למותה של אחת מחברותיהן. הן מנסות לטייח את המעשה, אך מוצאות עצמן נרדפות בידי רוצח סדרתי, מסור ויצירתי.

ציונים: רוטן טומייטוס ומטאקריטיק – 24 בכל אחד מהם.

מן הביקורות: בדומה לרוב סרטי האימה, גם "נקמה כפולה" לא נשא חן בעיני המבקרים. אינטרטיינמנט וויקלי היה מרושע במיוחד והכריז כי חוץ משדיים חשופים אין בסרט דבר, ניו יורק טיימס הצהיר שמדובר בברדק אינסופי ורק וראייטי היה עדין יחסית וקבע כי רמתו של הסרט סבירה בסך הכל.

במאי: סטיוארט הנדלר. שחקנים: רומר וויליס, ג'יימי צ'אנג, קארי פישר. (101 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully