וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוש שלום נגד פסטיבל ים המלח: "מדובר בהתנחלות"

אייל דץ

25.3.2010 / 14:04

תנועת גוש שלום פנתה לאסף אמדורסקי, עברי לידר, ברי סחרוף, שלום חנוך, ארקדי דוכין והחברים של נטאשה בדרישה לבטל את הופעתם בפסטיבל שיתקיים במצפה שלום: "זהו שטח כבוש"

תנועת גוש שלום נגד פסטיבל אהבה בים המלח: תנועת גוש שלום פנתה היום (חמישי) לאמנים אסף אמדורסקי, עברי לידר, ברי סחרוף, שלום חנוך, ארקדי דוכין והחברים של נטאשה בדרישה לבטל את הופעתם בפסטיבל שיתקיים בפסח. לטענת התנועה "תמורת בצע כסף הסכימו אמנים ידועי שם להשתתף בפסטיבל שיתקיים בהתנחלות מצפה שלום שבחלקו הצפוני של ים המלח, סמוך למפעל של חברת 'אהבה' המשתמשת במשאבים טבעיים של שטח כבוש תוך הפרת החוק הבינלאומי"

"עליכם לדעת ולהבין כי השתתפותכם ב'פסטיבל' הזה תהיה נקיטת צעד פוליטי ברור בנושא השנוי ביותר במחלוקת בין ישראל והקהילה הבינלאומי. ואשר משסע את החברה הישראלית מבפנים זה 43 שנה" נכתב במכתב שנשלח אל האמנים. "צפון ים המלח הוא שטח כבוש, שלפי החוק הבינלאומי אסור למדינת ישראל להקים בו התנחלויות או לנצל לצרכים מסחריים את המשאבים הטבעיים בו. בהסכם אוסלו התחייבה מדינת ישראל להעניק לרשות הפלסטינית גישה לצפון ים המלח כבר לפני יותר מעשר שנים, אך הפרה ברגל גסה התחייבות זאת".

עוד נכתב במכתב, כי "בכל העולם מתקיימות כיום הפגנות ופעולות מחאה נגד מכירת מוצרי הקוסמטיקה של 'אהבה', כאשר נשים אירופאיות ואמריקאיות נושאות שלטי מחאה בנוסח 'לא נקנה את המוצרים האלה, היופי הזה נובע משוד'. אל תתנו לחברת 'אהבה', שהיא ההיפך ממה שאומר שמה, להשתמש לרעה בשמכם הטוב בעולם התרבות הישראלית ולזהם אותו בכתם חרפה שלא ימחק".

פסטיבל אהבה בים המלח יתקיים ב31.3 עד 1.4.הפסטיבל, שכבר הפך למסורת בשנים האחרונות. יארח השנה את ברי סחרוף שיבצע את המופע החדש שלו. בנוסף יכלול הפסטיבל מופע משותף של אסף אמדורסקי ועברי לידר, מופע איחוד של החברים של נטאשה בעקבות חגיגות 20 שנים, מופע של שלום חנוך ועוד.

בהפקת פסטיבל אהבה סירבו להגיב למכתב של תנועת גוש שלום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully