וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצייר והמאייר שמואל כץ הלך לעולמו

עינב שיף

27.3.2010 / 12:41

האמן שמאחורי האיורים המפורסמים של "דירה להשכיר" ו"חסמב"ה" וממייסדי קיבוץ געתון הלך לעולמו בגיל 83 לאחר אירוע מוחי שעבר. חותנו, ח"כ דב חנין: "הוא שיקף את הטוב והיפה שבאדם"

האמן, הצייר והמאייר שמואל כץ הלך לעולמו אמש (שישי) בגיל 83 בבית החולים בנהריה. זאת, לאחר אירוע מוחי שעבר לפני מספר חודשים. כץ הותיר אחריו שתי בנות ושישה נכדים. חותנו הוא חבר הכנסת של מפלגת חד"ש, דב חנין. כץ יובא למנוחות מחר בקיבוץ געתון, שהיה בין מייסדיו.

"הוא היה אדם מקסים, אוהב אדם ואוהב חיים", אמר חבר הכנסת חנין לוואלה! תרבות. "האיור שלו מאד שיקף את האדם, ציורי האקוורל מלאי הצבע והאור שלו ואיורי ספרי הילדים שלו היו מלאי אהבה ודמיון. למרות שהוא ניצל מאימת השואה ועבר מסלול קשה של העפלה לישראל, הוא שמר על אופטימיות, ראיית החיובי שבחיים ומבחינתי הוא ממש שיקף את היפה והטוב שבאדם. אהבתי אותו מאד, כמו כל מי שהכיר אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת "דירה להשכיר" עם הקרדיט לכץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

כץ הוא יליד אוסטריה אשר נמלט מאימת הנאצים לפני תחילת מלחמת העולם השנייה, עת עבר עם משפחתו להונגריה. בשנת 1944 נלקח למחנה ריכוז ביוגוסלביה ונמלט ממנו. בשנת 1946 עלה במסגרת עלייה ב' לישראל, אולם נותר במחנה המעצר בקפריסין ורק בשנת 1947 הגיע לישראל.

בישראל היה כץ ממייסדי קיבוץ געתון ובלט בעבודתו כצייר ומאייר לעיתונים כמו "על המשמר" ו"משמר לילדים". בנוסף, אייר כץ ספרים כמו "דירה להשכיר" ו"חסמב"ה". כץ אף הציג תערוכות עם יצירותיו שנוצרו בעקבות טיולים במדינות כמו אירן ומצרים.

בין הפרסים בהם זכה כץ נמצאים פרס נורדאו לאמנות (1974), פרס עיריית תל אביב (1985) וכן פרסים בינלאומיים מהונגריה ושוויץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully