וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

15.4.2010 / 7:30

האלים היווניים מתקוטטים, בן סטילר וקריסטן בל מתאהבים והצעירים הפריזאיים משתוללים – וכולם נפגשים הערב במסך הגדול

התנגשות הטיטאנים

עיבוד מחודש לאפוס ההרפתקני מ-1981, המבוסס על המיתולוגיה היוונית. גם הפעם הגיבור הוא פרסאוס (סם וורתינגטון), בנו החצי-אנושי של זאוס, והוא מגייס לוחמים כדי להיאבק בדודו האדס ולהציל את האנושות כולה מן המזימות השטניות שלו.

מן הביקורות: בדומה לגרסה המקורית, גם העיבוד המחודש לא התחבב על המבקרים. יותר מכל, התקשורת התרגזה על כך שאולפני וורנר ייעדו אותו בהתחלה להקרנות דו-ממדיות ובעקבות ההצלחה של "אווטאר" המירו אותו כך שיוקרן בתלת-ממד – צעד שהמבקרים הגדירו כחלטורה אופורטוניסטית. באשר לאיכות הסרט עצמו, הוול סטריט ג'ורנל קבע כי מדובר בפיאסקו עצוב וניו יורק מגזין הצהיר כי הוא גרוע יותר מתאונת רכבת. רק טיים היה נדיב יחסית והכריז כי אף שהסרט "על הפנים", עדיין אפשר ליהנות מן הבידור חסר היומרה שבו.

ציונים: רוטן טומייטוס – 69, מטאקריטיק –39.

במאי: לואי לטרייה. שחקנים: סם וורתינגטון, ליאם ניסן, רייף פיינס, ג'מה ארטרטון (106 דקות)

גרינברג

דרמה קומית הנקראת בשם גיבורה, רוג'ר גרינברג (בן סטילר), רווק בן 40 שנמצא במשבר – אבל זה לא משבר אמצע החיים, וזאת מהסיבה הפשוטה שמבחינה מנטלית הוא אפילו בוגר פחות מבני 20. ההזדמנות לתפנית בחייו מגיעה כשהוא עובר מניו יורק ללוס-אנג'לס כדי לשמור על ביתו של אחיו, ופוגש במקום את פלורנס, העוזרת הצעירה שלו, שמתגלה כטיפוס מיוחד, מבולבל ופגיע לא פחות ממנו.

מן הביקורות: התקשורת חיבקה את באומבך, אם כי בצורה חמה פחות מאשר בעבר. "יוצא מן הכלל", שיבח השיקגו טריביון את הסרט, "קשה להוריד ממנו את העיניים" דיווח האינטרטיינמנט וויקלי, "חזק ומאיר עיניים" הוסיף היו. אס.איי טודיי, וגם העיתונים המודפסים בניו יורק לא הסתירו את אהבתם ל"גרינברג". לעומת זאת, שיקגו רידר העניק לו שני כוכבים בלבד, ולוס-אנג'לס טיימס ציין כי בדומה לגיבור הסרט, גם הבמאי שלו איבד את דרכו.

ציונים: רוטן טומייטוס – 70, מטאקריטיק –75.

במאי: נח באומבך. שחקנים: בן סטילר, גרטה גרוויג (107 דקות)

להתאהב ברומא

בירת איטליה ידועה כעיר שבה נושבת הרוח הרומנטית ביותר בעולם – כה רומנטית, שהיא יכולה אפילו להציל את נשמתה של בת (קריסטן בל), צעירה ניו יורקית שהפסיקה להאמין באהבה לאחר פרידה כואבת. בת מגיעה לרומא לרגל חתונת אחותה, וביקור במזרקת המשאלות העירונית עושה פלאים והופך אותה לפתע לבחורה המבוקשת בעולם – אבל האם מבין כל מחזריה, תדע בת לזהות מי אוהב אותה באמת?

מן הביקורות: המבקרים לא נוהגים לחסוך את שבטם מקומדיות רומנטיות, ו"להתאהב ברומא" לא היה יוצא מן הכלל. "כושל אפילו בסטנדרטים הנמוכים של הז'אנר", רטן הניו יורק פוסט. "איך ייתכן שמפיקים סרטים כה גרועים?" הזדעק האוסטין כרוניקל, ורק וראייטי היה לבבי יותר וכתב על הסרט כי הוא "צפוי אבל נעים".

ציונים: רוטן טומייטוס – 17, מטאקריטיק –25 .

במאי: מרק סטיבן ג'ונסון. שחקנים: קריסטן בל, ג'וש דומל, אנג'ליקה יוסטון, וויל ארנט, ג'ון הדר (91 דקות)

יום החצאית

לאחר "בין הקירות" מגיע סרט צרפתי נוסף המתאר את תלאותיו של איש חינוך לבן המלמד בני מהגרים בשכונת מצוקה. ההבדל הוא שהפעם תוצאות המפגש אלימות הרבה יותר: גיבורת הסרט, מורה ששמו סוניה (איזבל אדז'ני), כה נואשת מהאטימות ומן העוינות של התלמידה, שהיא מחליטה להשתמש בנשק כדי לקחת אותם כבני ערובה ולהכריח אותם להקשיב לה סוף כל סוף.

מן הביקורות: התקשורת הצרפתית הרעיפה שבחים על הסרט – "רגע קולנועי גדול", התלהב הפריזיאן רב התפוצה, "מלא כוח" הצהיר פריז מאץ' הנפוץ לא פחות, "מטלטל" הוסיף לה פיגארו. בלה-מונד, השקול יותר, דווקא קטלו את הסרט וטענו שהוא פשטני להפליא.

במאי: ז'אן פול לילנפלד. שחקנים: איזבל אדז'ני, דניס פודאלידס (87 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully