וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התרבות מודיע: אמנות לעם אאוט, ההסתדרות הציונית אין

עינב שיף

14.4.2010 / 11:08

השרה לבנת הודיעה על הקמת גוף חדש שיפעל להפצת תרבות בפריפריה תחת ההסתדרות הציונית העולמית, במקום אמנות לעם המפורקת. "חידוש הפצת התרבות הוא בשורה גדולה ומשמעותית", אמרה לבנת

משרד התרבות יוצא לדרך עם יוזמה חדשה, שתסדיר את פעילותו בפריפריה, בעקבות המשבר המתמשך עם עמותת אמנות לעם. המשרד הודיע היום (רביעי) על חתימת הסכם עם ההסתדרות הציונית העולמית על הסכם להקמת גוף חדש, שיפעל לעידוד הפעילות התרבותית בפריפריה. על פי המשרד, הגוף החדש יפעל תחת כנפי ההסתדרות הציונית העולמית ותקציבו יהיה 12 מיליון שקלים בשנה הקרובה. במשרד מציינים כי ההסכם אושר על ידי משרד המשפטים והחשב הכללי במשרד האוצר.

בראש הגוף, שיפעל באזורי הנגב, הגליל ורשויות מקומיות הנמצאות בדירוג נמוך מבחינה סוציו-אקונומית, יעמוד לא אחר מאשר מיכה ינון, מי שהיה ראש מנהל התרבות במשך 12 השנים האחרונות. "אני שמח להמשיך ולתרום לפעילות התרבות בפריפריה ומאמין כי נוכל להקים מפעלי תרבות משמעותיים לטובת התושבים, שאינם מסוגלים להגיע בקביעות לתיאטראות ומרכזי התרבות", אמר ינון, ששב למרכז הבמה תשעה חודשים בלבד לאחר שפרש מתפקידו.

"במדינת ישראל ישנה זכות בסיסית לכל אדם לצרוך תרבות. על מנת להבטיח זכות זו, קבעתי את חיזוק וטיפוח הפריפריה בראש סדר העדיפויות של המשרד", אמרה שרת התרבות לימור לבנת. "חידוש הפצת התרבות הוא בשורה גדולה ומשמעותית לתושבי הפריפריה והשכונות שבקרוב מאוד יחזרו ליהנות מסיבסוד מיוחד להצגות, קונצרטים ופעילויות נוספות".

גם גזבר ההסתדרות הציונית, חגי מירום, בירך על ההסכם ואמר כי "ההסתדרות הציונית העולמית רואה עצמה גוף מרכזי בעיצוב חיי התרבות והרוח במדינת ישראל ומקדישה חלק ניכר מפעולותיה באזורי הנגב הגליל וירושלים ובאמצעות הפרויקט להביא תרבות לישראל. ההסתדרות הציונית תקפיד על כך שמגזרי החברה הישראלית השונים, חילוניים ודתיים, יהודים וערבים ובני הדתות השונות, ייהנו מיחס שוויוני ואוהד בפעולות הגוף החדש".

הסכסוך בין משרד התרבות לאמנות לעם - רקע

הפניה של משרד התרבות להסתדרות הציונית נעשתה על רקע המשבר העמוק בין המשרד לעמותת אמנות לעם, שפעלה בפריפריה עד לפני כשנה וחצי, אז הופסקה זרימת התקציבים מהמשרד לעמותה, בשל טענות לפעילות לא תקינה ואי סדרים מנהלתיים, שעלו מדו"ח שערך חשב שהוצמד לעמותה. העמותה אז פצחה במלחמה מול השרה, שכללה האשמות קשות בהתערבות פוליטית שלה, הכוללות נסיון השתלטות על הוועד המנהל שלה.

הנושא אף נידון בבג"צ באחרונה, בעקבות עתירה שהגישה אמנות לעם נגד השרה. בדיון הראשון הטיחה הנשיאה דורית בייניש האשמות קשות במשרד התרבות ודרשה ממנו להשיב מדוע לא הועבר התקציב. המשרד השיב בדו"ח מפורט, הכולל פירוט כל הליקויים בעמותה והחשבתה כ"גוף לא תקין" על ידי רשם העמותות. את תגובתו של ישראל גל לדברים לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully