וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 סרטים תיעודיים יתמודדו השנה על פרס אופיר

17.4.2010 / 0:17

האקדמיה הישראלית לקולנוע חשפה את רשימת הסרטים הדוקומנטריים שיתחרו על האוסקר הישראלי, ביניהם "שתיקת הארכיון" המדובר של יעל חרסונסקי, "חיים יקרים" של העיתונאי שלומי אלדר והסרט אודות גבריאל בלחסן

קצת יותר מיממה לאחר שנחשפה רשימת הסרטים העלילתיים שיתחרו על פרס אופיר, פירסמה היום (ראשון) האקדמיה הישראלית לקולנוע את זהות 25 הסרטים התיעודיים שיתמודדו על הפרס. הזוכה ייבחר לאחר שני סיבובי הצבעה: בסיבוב הראשון ייבחרו חמישה סרטים שיעפילו לסיבוב השני, ומתוכם יבחרו חברי האקדמיה בסרט התיעודי הישראלי הטוב של השנה.

ברשימה בולטים שני סרטים תוצרת הארץ שכבר זכו בהכרה בינלאומית: "שתיקת הארכיון" של יעל חרסונסקי, העוסק בסרט תעמולה שהכינו הנאצים על החיים בגטו ורשה, שהוקרן בפסטיבל ברלין, זכה בפרס העריכה בתחרות העולמית של פסטיבל סאנדנס וגם נרכש להפצה בארצות הברית בידי חברת ההפצה של אדם יאוץ', חבר הביסטי בויז; ו"גנבים בחוק" של אלכסיי גנטלב על עולם הפשע הרוסי, שיתחרה בקרוב בפסטיבל טרייבקה – אירוע הקולנוע הניו יורקי היוקרתי, שייצא לדרך ב-21 באפריל.

סרטים בולטים נוספים בתחרות הם "חיים יקרים" של העיתונאי שלומי אלדר, המתבונן בסכסוך הישראלי-פלסטיני בזווית ייחודית, ו"המועדון של אידה" של דלית קימור על מועדון ריקודים סלוניים של קשישים, שהיה להיט סינמטקי בשנה שעברה.

על הפרס יתחרו כמה יוצרים ותיקים נוספים, ובהם ברק הימן שיציג את את "שומרוני בודד" על סיפורה של הקהילה השומרונית; ציפי ברנד, שמתמודדת עם "גוגל בייבי", על השפעות הגלובליזציה על תעשיית ייצור הילדים; "אמא תגידי", סרטה האישי של אורנה בן-דור על יחסיה עם אמה; ו"טאראב" של בוריס מפציר, המתלווה לאלי עמיר במסעו בעקבות מורשתו העירקית.

עוד בתחרות: גבריאל בלחסן, זובין מהטה ודודו גבע

מגמה בולטת נוספת ברשימה היא סרטים תיעודיים על אמנים: "גם כשעיניי פקוחות" של אופיר טריינין על המוזיקאי גבריאל בלחסן, "זובין ואני" של אורי סיון על המנצח זובין מהטה, "מסעות הברווז" של גבריאל ביבליוביץ' על חייו ועל יצירתו של דודו גבע ז"ל, ו"השחקנים נגד הקהל" של עידית אברהמי על אביה, השחקן אורי אברהמי. קולנוען נוסף שביים סרט על אביו הוא יאיר אלעזר, שיצא לחקור ב"געגועים לאבא" את סיפורו של אביו המנוח, דוד (דדו) אלעזר, שהיה הרמטכ"ל במלחמת יום הכיפורים.

בתחרות ישתתפו גם שני סרטים על חייהם של הפועלים הזרים במדינה – "אני לא פיליפינה" של ענת תל ו"שיחת חוץ" של עמיקם גולדמן. מסמכים תיעודיים נוספים העוסקים במצוקות חברתיות הם "בדרך למעלה" של שירלי ברקוביץ' על חייה של נערת רחוב, "מעבר לנהר" של דוקי דרור על קשיי ההשתלבות של עולים מאתיופיה ו"עוקף לוד" של אורנה רביב על מנהל תיכון בשכונת מצוקה לודאית.

את הרשימה משלימים "הזמן של דורית" של אמיר גלעד על השנה האחרונה בחייה של חולה בניוון שרירים; "החצר" של יוחאי רוזנברג על המתרחש בשכונה ירושלמית, וכן "כל ערב" של יוסי אבירם ו"כעבור 9 שנים" של יפעת קידר, העוסקים ביהודיים שמתנדנדים בין ישראל למדינות אחרות.

הסרטים יוצגו לחברי האקדמיה מה-17 במאי, והפרס יחולק במהלך חודש ספטמבר. בשנה שעברה, כזכור, זכה בו "שיטת השקשוקה" האקטיביסטי של מיקי רוזנטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully