וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציונות 90210

אייל דץ

19.4.2010 / 16:25

היא קרובת משפחה של ש"י עגנון, גדלה בארץ עד גיל עשר ומתה על התרבות הישראלית. אז למה המוזיקאית רוני ברין חיה דווקא בבברלי הילס? כי צריך מישהו שיגן עלינו באמריקה

רוני ברין, מוזיקאית, מתגוררת בלוס אנג'לס

לאחד השירים של רוני ברין, סולנית להקת From, קוראים "American Girl". ואכן, ברין היא כיום אמריקאית לכל דבר ותושבת בברלי הילס. אבל כיאה למי שגדלה בארץ עד גיל עשר ולמי שמתהדרת בקרבה משפחתית לש"י עגנון, שהיה הדוד-רבא שלה, מצהירה ברין כי היא מחוברת מאוד לתרבות הישראלית, ולא שוכחת להוקיר תודה למדינה שהעניקה לה ילדות מדהימה, כדבריה.

אולי גם כתוצאה מן הילדות הזו, ניחנה ברין במוח יצירתי ביותר. ראשית, היא המייסדת והסולנית של הרכב האינדי From, ששני שירים שלו אמורים להופיע בקרוב בפרקי סיום העונה של "איך פגשתי את אמא", והיא גם עובדת עמו על אי.פי חדש. מלבד זאת, ברזומה שלה אפשר למצוא תואר בכלכלה מאוניברסיטת הארוורד, קו עיצוב תיקים שזכה לאזכורים במגזין ווג, השתתפות בבניית אתרי האינטרנט של רינגו סטאר ושל ג'סטין טימברלייק ועוד פעילויות יצירתיות רבות.

כך, באופן לא מפתיע, ברין לא רואה את עצמה נוטשת את עיסוקיה הרבים בעיר המלאכים, אם כי בהחלט תשמח לבקר במקום הולדתה. "כשההורים שלי החליטו להעתיק את מגורינו לארצות הברית, הייתי הרוסה, אבל אחרי שאתה גר בעיר אמריקאית גדולה קשה לחיות מחדש במקום קטן יותר", היא אומרת לוואלה! תרבות. "חוץ מזה, עם כל הכבוד לאפקט של הטוויטר, אי אפשר להשוות בין הסיכויים של מוזיקאי אינדי לזכות בחשיפה כשהוא גר בישראל לעומת הסיכויים שלו לזכות בה כשהוא גר בארצות הברית. נוסף לכך, קשה לי מאוד עם השמש ועם הלחות בארץ, וגם אין בה מספיק חנייה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יוצא לי כל הזמן להפריך דעות קדומות מגוחכות לגבי ישראל". רוני ברין עם להקת From/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל גם אם לא תראו את ברין במחזור הבא של פרויקט "תגלית", היא בהחלט רואה את עצמה שגרירה של ישראל. "במובן מסוים, טוב שילידי ישראל שכמותי חיים מעבר לים, כי כך יש מי שיפריך את כל הדעות הקדומות המגוחכות לגבי המדינה, ויוצא לי לעשות זאת הרבה", היא מספרת. גם כשבילתה זמן מה בשטוקהולם, היה לזהותה הלאומית משקל בחיי היומיום, והיא מצאה עצמה מתמודדת עם לא מעט עוינות מהנקרים בדרכה. זה לא מנע ממנה לשבת ברכבת התחתית ולקרוא ספרים בעברית.

חוץ מקריאת ספרות עברית, ברין גם מקפידה לעקוב אחר סצנת מוזיקת האינדי הישראלית: "בפסטיבל SXSW היו לישראל יותר נציגים אפילו מאשר לבריטניה ולשוודיה. זה עורר בי גאווה רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully