וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלא כוסיות, אוכל מעולה"

עינב שיף

21.4.2010 / 9:54

אם זה מה שיוני וולף, סולן להקת ?Why, זוכר מישראל, אז לא פלא שהוא מגיע לכאן בשבוע הבא להופעה נוספת. בראיון מיוחד הוא מגלה מי זו בר רפאלי ומבטיח שהפעם יבקר גם בירושלים

דווקא באחת התקופות המבודדות ביותר שהיו לישראל בזירה הבינלאומית, מסתובב לו ברחבי העולם אדם נמוך ומשופם, ובכל פעם שנאמרת בפניו המילה ישראל הוא חוזר על אותן ארבע מילים - "מלא כוסיות, אוכל מעולה". אכן, השהות בישראל היתה כל כך כיפית מבחינת יוני וולף, סולן ?Why שביקר כאן עם הלהקה בשנה שעברה, שגם המצב הפוליטי לא באמת עניין אותו. "שמע, אני לא אדם חכם כל כך", הוא אומר בראיון לוואלה! תרבות לקראת ההופעה של הלהקה בשבוע הבא במועדון הבארבי בתל אביב. "אני לא ממש מבין במי נגד מי. אני רק יודע שזה היה ביקור שלא אשכח כל החיים. כולם היו מגניבים, אדירים, טובים, ובאופן מפתיע – גם התעניינו בלהקה שלנו. ואת כל זה אני אומר אפילו שלא הייתי בירושלים, שהביקור בה הוא סוג של חובה, לא? הרי תמיד צריך להגיד 'הייתי בירושלים'".

היום יותר מתמיד

"וואו, אני כזה ילד רע. אני אלך הפעם".

אולי תדרוש שיקפיאו את הבנייה שם. זו דרישה פופולרית מאוד כרגע בארצות הברית.

"כאחד שתומך באחריות של מוזיקאים למצב פוליטי, אני תמיד שמח לגרום לאנשים לעזור אחד לשני. כיוון שאין לי מושג על מה אתה מדבר, זה נראה לי קצת מורכב. אבל אני חושב שבישראל יש לי אחריות להבאה של כמות אנשים לאותו מקום כדי לראות אותי, וכן – זה קשה כמו שזה נשמע".

why? יוני וולף. עירא זליכה
"בכל מקום אנחנו נלחמים שיגיעו יותר אנשים מאשר להופעה הקודמת". וולף ו-?Why בהופעתם הקודמת בארץ/עירא זליכה

אז מה חדש אצל וולף? לא הרבה. לאחר שיצא "Eskimo Snow", אלבומם האחרון והמצוין של ?Why (שממנו ביצעה הלהקה שירים מעטים בהופעה בישראל), הוא הסתובב בארצות הברית, אוסטרליה וניו זילנד עם הלהקה וקצת עם עצמו. וולף מסביר כי במהלך המסעות הללו הוא בעצם שיחק את אחת הדמויות במשחק הווידאו הסופר פופולרי "סופר מריו", בתור "גמד, עם מכנסיות קצרות, שפם ומחפש פטריות. תמיד מחפש פטריות". בינתיים, נפרדה הלהקה בדמעות מן הבסיסט שלה, אוסטין (פרידה שכללה רגע אמוציונלי במיוחד בהופעה בישראל) ובמקומו צירפה אליה לסיבוב את חברי ההרכב המצוין Fog. חוץ מזה, וולף עצמו כבר לא מופיע עם תופים כבעבר ("אני יכול להופיע כמו אמינם"), ולסיכום – ג'וזייה, אחיו הגדול של יוני וחברו ללהקה, הוציא בזמן הזה אלבום סולו ראשון בשם "Jet Leg". "איזה אלבום גדול", אומר וולף. "זה אלבום מרתק שאנשים יאהבו מאוד".

אבל אתה לא מפחד שיאהבו אותו יותר מאשר שאוהבים אותך?

"אני תמיד מרגיש שאם אוהבים אותו, אז אוהבים גם אותי, כי אנחנו קרובים מאוד. אבל אנחנו גם אמנים שונים מאוד במוזיקה שאנחנו יוצרים, אם כי אני לא באמת יודע להסביר איך אנחנו שונים. כך או כך, זה אלבום שובר לב, במיוחד עבורי – כי אני מכיר אותו ויודע מה עומד מאחורי השירים".

לך עצמך לא נמאס לפעמים מהפורמט של ההרכב?

"הו לא, אני נוראי לבדי. אני עובד בלהקה כדי למצות מעצמי את היצירתיות שלי, כי לבד אני משתגע. אני מנגן לפעמים בהרכבי צד של חברים, בזמן שאני בחופש מהופעות והקלטות עם ?Why, וגם אז – לא ממש משאירים אותי לבד עם הכלים. זה ייגמר רע"

ליאונרדו דיקפריו, בר רפאלי. בר רפאלי, GettyImages
מעריץ את ליאו, אבל אין לו מושג מי זאת בר/GettyImages, בר רפאלי

מה אתה עוד עושה בחופשה?

"קודם כל, מדבר בטלפון. לפעמים אני נוסע לטורים בלי טלפון בכלל וכשאני חוזר, באופן טבעי, נחמד מדי פעם לשמוע רק קולות של אנשים. חוץ מזה, אני הולך לקולנוע. ראיתי עכשיו את 'שאטר איילנד'. סרט ענק. מדהים הליאונרדו דיקפריו הזה. אפילו ב'טיטאניק' חשבתי שהוא היה מעולה".

מכיר את חברה שלו?

"לא".

בר רפאלי.

"מי זו?"

דוגמנית-על ישראלית. מחבבים אותה כאן מאוד, אפילו שהיא לא שירתה בצבא.

"אתם בכל מקום, הא?"

בסך הכל היית כאן לפני שנה. מה אנחנו לא יודעים עליך מאז שלא הספקנו לברר?

"לא הרבה, כי ממילא אני לא יודע לשתוק. אולי שאני הרבה יותר נמוך ממה שאני נראה בטלוויזיה, וזו הסיבה שלא באמת מזמינים אותנו הרבה לשם. אתה יודע איך זה לעמוד ליד קונאן אובריאן?"

why? Eskimo Snow.
"הו לא, אני נוראי לבדי, אז אני עובד בלהקה כדי למצות את היצירתיות של עצמי". וולף עם ?Why

אבל נראה שהאלבום האחרון עשה לכם טוב, שאתם עדיין שורדים.

"בכל מקום יש גדולה אחרת, ליסבון שונה מבריסל, ששונה מתל אביב, אבל אין ספק שהגרף נמצא בעלייה. אני מרגיש שאנחנו ממש נלחמים על זה שבכל מקום שאנחנו מגיעים אליו, יבואו להופעה שלנו קצת יותר מאשר בפעם הקודמת. אז לא נהיה טי.וי. און דה רדיו, אבל זה בסדר, באמת. אין לי רגשי נחיתות, חוץ מהגובה"

אז אתה עדיין לא מיליונר.

"לא, אבל אולי אמכור את סיפור חיי במיליונים ונעשה מזה סרט".

מי תככב בו בתור נערת חלומותיך?

"בר רפאלי".

?Why יופיעו במועדון הבארבי בתל אביב ביום חמישי 29.4 ב-21:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully