וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינעל רווק: על תוכנית הגמר של "הרווק"

12.5.2010 / 7:24

פרק הסיום של "הרווק" הותיר את פז חסדאי מזועזע נוכח מפגן השמאלץ והטמטום. אלא שזה עוד כלום לעומת מה שקרה כשנזכר ששתי הפיינליסטיות הן פניהם העתידיות של החינוך והמשפט במדינה

די כבר עם "הרווק" הזה, באמת. באיזה מין שטויות אנחנו צריכים להתעסק? חבורה של טיפוסים לא מעניינים מתקבצים בבית תחת הפקה משחיתה של ערוץ 10, ומדורי התרבות נדרשים להגיב לתופעה? נו, באמת. מה כבר יש להגיד על גיא גיאור, על אף שהוא שמעניק למונח "לאקק" משמעויות ורבדים חדשים? אילו תובנות ניתן לשאוב מ-20 הבחורות שהתגייסו למשימה, מלבד לדאגה אמיתית וכנה לעתיד המדינה? מה כבר ניתן להגיד? שזה פתטי? שזה מעורר רצון אמיתי לנפץ את המסך? כל מילה מיותרת, כל התייחסות היא עלבון. קדימה, שברי את הטלוויזיה ובואי נלך לישון.

לא שבעבר זה נחשב לסוגה עילית, אבל גם מבחינה טלוויזיונית ז'אנר "הרווק" פשט את הרגל מזמן. מאז שפלייבר פלייב קיבץ עשרות פרעחות בווילה ונהג בהן כמו סרסור ב"טעם החיים", אין טעם לכל ההצגה המצועצעת הזו. אני מביט בצמד הפיינליסטיות פוגשות את הוריו של "הרווק", מקשקשות ומתחנפות ומנסות להרשים, ונזכר מה פלייב עשה כשהוא פגש את האמהות של המתמודדות - הוא ניסה להשכיב גם אותן! הנה לכם טוויסט אמיתי בעלילה, ככה עושים טלוויזיה. לא צריך בנאליה שמאלצית, לא צריך ורדים ומוזיקה רומנטית. אם גם ככה הסצינה מטופשת ולא אמינה, למה לא להוסיף לה אקשן?

נטלי תורג'מן, גיא גיאור , דפנה דה גרוט. אביב חופי
מורה, עורכת דין וביניהם... ההוא שאיתו היה לשתיהן ולעוד 18 משהו מיוחד. תורג'מן, גיאור ודה גרוט/אביב חופי

ומה פלייבר פלייב היה אומר על הפיינליסטית נטלי? לא זאת בלבד שהיה מדיח אותה כבר בפרק הראשון, בעצת מפיקיו, מכיוון שהיא בוקה משעממת; הוא אף היה גוער בה על היותה עלבון למין הנשי. כן כן, גם השוביניסט הכי פרימיטיבי ודאי מבין כי עדיף כבר להיות פרעחה מהגטו שנאבקת על זמן מסך לצדו של פלייבר פלייב, מאשר אשכרה להתאהב בגיא גיאור בתוכנית ריאליטי בזמן שהוא אומר את אותם דברי חנופה ל-20 בחורות אחרות במקביל. זה לא קשור לפמיניזם או שוביניזם, הרי אותם דברים היו נאמרים על 20 הבחורים שנאבקים על לבה של "הרווקה". זו פשוט טיפשות.

בניגוד לדעה שנכתבה כאן בוואלה! תרבות אתמול, לפיה הבנות מודעות היטב למצבן, באות ממקום פמיניסטי וחזק וכביכול שולטות בסיטואציה – נטלי הוכיחה כי המודעות היא ממנה והלאה. גם בסצינת הסיום, כשהיא צועדת על השטיח לעבר אהוב לבה, אחרי שהודתה ש"כבר כמה ימים אני לא ישנה ולא אוכלת", קשה לזהות שהיא קולטת שמדובר בתוכנית בידור. היא באמת באה למצוא אהבה. ב"הרווק"! לטענתה, "היה לי עם גיא משהו מיוחד". אכן, מיוחד.

דפנה דה גרוט. אביב חופי
הזוכה המאושרת במבחני לשכה. דפנה דה גרוט/אביב חופי

בסצינת ההדחה גיא אומר לה בפנים עצובות "אני מצטער, אבל אני חייב להיות ישיר איתך", ואילו נטלי מתקשה להבין את המסר. "היה בינינו חיבור אמיתי", ממשיך גיא, "אבל אני מצטער, חסר לי משהו, זה לא זה". נטלי עדיין מבולבלת. "מה זה אומר?", היא שואלת. באמת, מה את חושבת שזה אומר? הפסדת, מה את לא מבינה? איפה פלייבר פלייב כשצריך אותו על מנת להבהיר את העניינים? לשמחתנו, גיא הוא ג'נטלמן אמיתי. הוא נוהג בה ברחמים, כי לא נעים לו שהוא פוגע בבחורות. קשה לו, הסיטואציה מביכה אותו. באמת היה להם משהו מיוחד.

ואז מגיעה המנצחת הגדולה דפנה. אין ספק, דפנה היפהפייה עושה רושם של בחורה חביבה ומקסימה, אבל שורת מידע אחת מטרידה את כולנו: "סטודנטית למשפטים". מה קורה פה? אחרי סער שינפיין, עוד עורך דין בעל אינטליגנציה גבולית, נדמה שתעשיית הריאליטי עושה ככל שביכולתה על מנת לשחוק את מעמד המקצוע. מה יש להם, לכל אותם עורכי דין לעתיד? איך הפך המקצוע החשוב הזה למפלט הניחומים של רודפי פרסום? מתי כבר יגבירו את רמת הקושי של מבחני הלשכה? ואז נזכרים כי מדובר בבעיה פעוטה, כי נטלי היא "סטודנטית לחינוך". הבחורה הזו, שלבשה שמלת כלה ב"הרווק" והזילה דמעה בלימוזינה, הולכת להיות מורה. הבחורה הזו, ש"הרגישה שיש לי עם גיא משהו מיוחד", תהיה אחראית לחינוך ילדינו. אחת עורכת דין, והשנייה מורה. אלוהים, אם זו תוכנית מציאות, אז המציאות מבעיתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully