וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שהילדים אוהבים

אלון עוזיאל

20.5.2010 / 7:30

הילדים אוהבים חמימות ולכן צ'יל-ווייב הוא הצליל של 2010. הם פחות אוהבים ילדות שמוצצות כדי להיות מקובלות, למרות שאפשר להבין אותן

Teen Daze / For Paulina - 00:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין על חמימות מובנית. הלוגו של Teen Daze/מערכת וואלה!, צילום מסך

ככל שעוברים החודשים אני מבין שהצ'יל-ווייב כאן כדי להישאר, לפחות בתקופה הקרובה. ללא ספק, מדובר בז'אנר הבולט ביותר של 2010. זה משמח, אני אוהב את החמימות המובנית שלו וחרד למדי מהרגע שארגיש שזה עבר לי, שבא לי להיות קר שוב. בשבועות האחרונים הציף את הבלוגים Teen Daze, הרכב של איש אחד, עם כל מיני קטעים קצרים ווידאו אחד לשיר מעולה בשם "Shine On, You Crazy White Cap". השבוע הגיע גם הקטע הנ"ל שגרם לי לצפות על אמת - ולא סתם כי אני אוהב להגיד שאני מחכה לדברים - לאלבום המלא.

The Drums / It Will All End In Tears - 02:50

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להיט בראש. הדראמס/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסינגל הראשון מתוך האלבום המלא של הדראמס הגיח לפני מספר ימים כדי להבהיר שהאי-פי המדהים שלהם לא היה הברקה חד פעמית. הקטע הזה קצת איטי יותר מהלהיטים האחרים שלהם (ואם הם לא להיטים, אז הם צריכים להיות כאלו), אבל יש בו את אותה פשטות מילולית ושמחה כללית שמגיעה מייאוש חיובי.

Coolrunnings / When I Got High With You - 06:25

עוד פעם צ'יל-ווייב, אבל הפעם של להקה שלא הכרתי עד לפני מספר ימים בודדים. Coolrunnings הולכים יותר למקומות של ניאון אינדיאן, עם נוסטלגיה שקשורה לסמים, כמו למשל המשפט "נשארתי בבית, שתיתי, וחשבתי על הפעם שהייתי היי איתך". אבל בניגוד לניאון אינדיאן, פה אני דווקא נרגש יותר מהמשפטים השוליים כמו "הדברים שאת יודעת הם רק דברים שאת אומרת לעצמך בכדי להרגיש בסדר".

Math and Physics Club / Jimmy Had A Polaroid - 09:13

מת' אנד פיסיקס קלאב הבינו סופסוף, אחרי שנים של ניסיונות, שאם הם רוצים להישמע כמו בל אנד סבסטיאן הם חייבים לשיר על דברים כמו מצלמות פולארויד ולהעלות זיכרונות מהנעורים.

Dum Dum Girls / Pay For Me - 11:32

הדאם דאם גירלס לא מבקשות הרבה, רק שתשלם עליהן. זה מתאים לגישה הפוסט-פמיניסטית של השירים שלהן ויותר מהכל מובן. תפסיקו להיות קמצנים.

The Chap / Baby I'm Hurtin' - 13:58

לפני כמה ימים ראיתי כמה מבוגרים הולכים. ריחמתי עליהם, היה נראה שהם מתים כבר להגיע לאנשהו. ואז נזכרתי בשיר הנ"ל שיצא ב-2005 ומדבר בדיוק על זה - אנשים שכואב להם כי הם הלכו ממש הרבה. בקיצור, השיר הזה יותר מדי התאים לפינה "מה שהמבוגרים אוהבים" עד שלא יכולתי להתעלם מכך.

Sleigh Bells / Kids - 16:16

Sleigh Bells. Alexis Krauss, GettyImages
מיוחד לילדים. Sleigh Bells/GettyImages, Alexis Krauss

הבום! של המדור השבוע הוא האלבום המלא של Sleigh Bells, שסוף סוף הגיע באיכות טובה להורדה מהרשתות הנבחרות. ומה אתם יודעים, הם אפילו הקליטו שיר במיוחד לילדים.

Phantogram / Mouthful of Diamonds (Alan Wilkis Remix) - 19:01

אלן וויקיס לקח את השיר הכמעט טריפ-הופי, "Mouthful of Diamonds", והפך אותו לשיר אינדי-פופ דיסקואידי שמח ששם דגש על חוקי הקראק של נוטוריוס ביג.

Big Sean / What U Doin? (Bullshitting) - 22:13

ביג שון הוא ראפר שהחליט להדגיש כמה שהוא גדול וכמה שכל השאר מזיינים את השכל. מקורי. יש לו מזל שהוא צודק - לפחות כך אחשוב בימים הקרובים.

A-Trak / We Don't Want No Goblins - 24:46

A-Trak. GettyImages
ניו-סוציאליסט. A-Trak/GettyImages

"Dirty South Dance 2", המיקסטייפ החדש של A-Trak, הגיע במלואו ויש בו המון קטעים מעולים וערבוב ז'אנרים מבורך. השיר הזה חוזר שוב ושוב על שורה מושמצת וידועה של ליל' ויין ("?What's a Gon to a Goblin") ואיכשהו מעביר, מבלי ששמים לב, את העובדה שוויזי אומר שם "אני סוציאליסט היפ-הופ". מישהו צריך להסביר לו מה זה בכלל אומר - נראה לי שבגלל שטענו שאובמה סוציאליסט, ויין חושב שזה סתם ביטוי לאיש שחור מצליח.

Health / Eat Flesh (Crystal Castles Remix) - 27:58

עד היום, כל מפגש בין הלת' לקריסטל קאסטלס הוביל לשיר מעולה. נראה שלנצח השילוב הזה ימשיך לעבוד.

Amanda Palmer / Do You Swear To Tell The Truth The Whole Truth And Nothing But The Truth So Help Your Black Ass - 31:37

אמנדה פאלמר. Mykal Burns, Creative Commons
קלישאה שמוצצת. אמנדה פאלמר/Creative Commons, Mykal Burns

אמנדה פאלמר נכנסת בכל הילדות היפות שהיו מלכות הכיתה וגרמו לה להרגיש לא שייכת. היא מספרת על איך שהיתה "מלכת המציצות", שעשתה זאת רק בשביל שיאהבו אותה וכל מיני קלישאות אחרות שהולכות יד ביד עם נערות שהיו אאוטסיידריות בגיל ההתבגרות. קצת מבאס אותי הטקסט הצפוי הזה - אני מרגיש שהייתי יכול לכתוב אותו בעצמי מתוך שינה, אבל בסך הכל קשה שלא לאהוב את פאלמר, ואם היא רוצה לחזור לתיכון ולהיות לוזרית, אני מוכן להיות שם בשבילה.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully