וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בצרפת לא אוהבים שהקולנוע משמיץ את הצבא

עינב שיף

21.5.2010 / 16:55

פסטיבל קאן סוער בשל הפגנות נגד הסרט "Outside The Law", המעמיד באור מביך את הצבא הצרפתי שנלחם באלג'יריה. "לא ייתכן שכספי מדינה ישמשו כדי להשמיץ את הצבא", אומרים המפגינים. נשמע לכם מוכר?

תחת אבטחה כבדה נערכה הקרנת הבכורה של הסרט "Outside The Law", המשתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן. הסיבה למתיחות היא התנגודתם של וטרנים מצבא צרפת להקרנת הסרט של הבמאי ראשיד בושרב, שבמרכזו שני אחים החברים במחתרת אנטי-צרפתית לאחר שגורשו מביתם על ידי כוחות הצבא הצרפתי הכובש.

לטענת גורמים פוליטיים ימניים, הסרט, שמומן בחלקו על ידי הממשל הצרפתי, משווה את צבא המדינה לכוחות הנאצים. "הסרט הזה מעליב את צרפת ואת העם הצרפתי", אמר לרויטרס ליונל לוקה, פעיל מרכזי בהפגנות נגד הסרט. "הסרט מומן על ידי כסף פרטי וכסף צרפתי ציבורי, כלומר בעזרת הציבור. אני נגעל ואני רוצה להוסיף שבושרב מדבר על דמיון, אבל זה דמיון היסטורי, זה סרט שאפילו האלג'יראים לא יעריכו".

"זה עניין לסוציולוגים מדוע הצרפתים מסרבים להתעמת עם העבר שלהם", אמר בושרב במסיבת העיתונאים שלפני הסרט. מפיק הסרט, הטוניסאי טארק בן עמאר, אמר כי "צרפת מימנה חלקית את הסרט ויש הרבה צרפתים שאין להם בעיה איתו. הציבור ישפוט".

המקרה הצרפתי דומה למקרים רבים שאירעו באחרונה בישראל ובתעשיית הקולנוע הישראלי, שם התעורר ויכוח סביב שאלת מחוייבות הקולנוע לייצוג נאמן של המדינה, המתקצבת את מרבית הסרטים. הנושא עלה לכותרות עם התפוצצות פרשת הסרט "אודם" של יהונתן סגל, שם נטען כי הבמאי עורך השוואה בין הנעשה לפלסטינים בשטחים לתלאות היהודים בשואה וכן בפרשת "עג'מי", שם טעם אחד מבמאי הסרט, סכנדר קובטי, כי אינו מרגיש שהוא מייצג את ישראל בטקס האוסקר, אליו נשלח מטעם האקדמיה לקולנוע ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully