וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם הערבי יחרימו את "סקס והעיר הגדולה 2"

ניר יהב ואייל דץ

26.5.2010 / 14:48

רגע לפני הגעתו של סרט ההמשך לאקרנים הודיעו מספר מדינות ערביות כי הן יחרימו אותו בשיל הפגיעה שלו ב"רגשות המוסלמים". מבקרי הקולנוע בארה"ב מסכימים עם הטענות

הסרט "סקס והעיר הגדולה 2" ייצא רק בסוף השבוע לאקרנים אבל הוא כבר הצליח לעורר סערה. במהלך הסרט יוצאות ארבעת החברות הניו יורקריות לטיול באבו דאבי והטענות, גם בעולם הערבי וגם בקרב מבקרי קולנוע בארצות הברית, הן שהסרט פוגע בחברה המוסלמית ומציג את נשותיה באור מגוחך.

על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, הסרט נאסר להקרנה באיחוד האמירויות והוא צפוי להיאסר להקרנה גם במדינות נוספות בעולם הערבי. על פי הדיווחים, באבו דאבי ובדובאי הוחלט למנוע את הקרנתו משום שהוא "לועג לנשים העוטות בורקה", פוגע ברגשות המוסלמים וכולל סצנות "שלא עולות בקנה אחד עם הטעם הטוב".

באבו דאבי אף מיהרו לשוב ולהכחיש בתוקף את הדיווחים במספר כלי תקשורת ברחבי העולם לפיהם סצנות מהסרט צולמו באמירויות והדגישו כי על אף שהסרט מציג את ארבע החברות מניו יורק מבקרות באבו דאבי הוא צולם במרקש שבמרוקו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עלבון לזכרה של הסדרה ולעם המוסלמי כולו". ארבעת הבנות במדברות דובאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

יושב ראש ועדת הקולנוע באבו דאבי סיפר כי קיבל אמנם הצעה ממפיקי הסרט לצלמו בשטחם, "אולם לאחר שקראנו את התסריט דחינו את ההצעה. לא סירבנו לצלמו באבו דאבי משום שהוא לועג ל'בורקה' המוסלמית (צעיף הפנים – נ.י) אלא משום שהוא כולל סצנות מיניות שלא עולות בקנה אחד עם המסורת והמנהגים של ארצנו". יש לציין כי גם במרוקו מחו רבים על צילומי הסרט בטענה שהם מהווים פרובוקציה ופגיעה ברגשות.

גם מבקרי הקולנוע בארצות הברית תקפו די בחריפות את האופן שבו מוצגת החברה המוסלמית בסרט. "אין ספק שהתיאור הפוגעני של החברה המוסלמית יעורר מחלוקת", נכתב בביקורת על הסרט שפורסמה במגזין "הוליווד ריפורטר". בביקורת ב"יו אס טודיי" נכתב שהסרט הוא "עלבון לזכרה של הסדרה ולעם המוסלמי כולו", ואילו במגזין "וראייטי" נכתב כי הסרט מכיל קטעים שמתייחסים בהתנשאות לנשים מוסלמיות "במדינה הנחשבת יחסית מתקדמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully