וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר האירוויזיון: דיווח חי

29.5.2010 / 21:30

איך שוב הפסדנו את האירוויזיון? למי שפיספס, הנה הדיווח החי מאוסלו, שיר אחרי שיר, מהפאדיחה של הספרדים דרך ההצגה של הגרמנים ועד האכזבה הגדולה של סקעת. לא הורדנו כלום

(21:30) שלום לגולשי וואלה! תרבות. שמחים לארח אתכם. לאחר שנים של בצורת, עושה רושם שלישראל יש סוף כל סוף סיכוי לזכות באירוויזיון. "מילים" של הראל סקעת מסומן מזה שבועות כמועמד מוביל לסיים בחמישייה הראשונה, והוא שמר על המעמד הזה עד הערב. הבעיה היא שהוא לא הפייבוריט היחיד: גם היוונים, הארמנים, הגרמנים יימח שמם ואפילו האזרים, שומו שמים, מאיימים לנצח, וכל אלה נהנים גם מפוליטיקות פנימיות למיניהם. סקעת, לעומת זאת, צריך נוסף להכל להילחם גם באנטישמיות.

(22:03) טוב, זה התחיל, עם פתיח משונה למדי שהיה קודר ואקסצנטרי כמו מיטב הקולנוע הנורבגי. עכשיו עלה אלכסנדר ריבק, הזמר-רקדן-כנר שבזכותו התחרות הזו מתקיימת באוסלו השנה. הפעם אין אף שיר שבכלל מתקרב לקרסוליו.

(22:06) חוסר הפרופורציות בגובה של שלושת המנחים זועק לשמים. זאת עם העגילים שמדברת צרפתית מזכירה: אסור להצביע בעד המדינה שאתה יושב בה. אני מצביע לשיר מספר 1: "Drip Drop" של סאפורה האזרית. הוא פשוט הכי טוב מכולם, והייתי מתרגש ממנו גם אם הייתי שומע אותו כך סתם ברדיו.

(22:12) התרגשתי גם בפעם האלף ששמעתי את זה. למעשה, לא התרגשתי כך מאז שרוני רוזנטל סובב את כל ההגנה האזרית. ולא רק שהשיר מדהים אלא שגם הזמרת יפהפייה. הייתי מוותר על החרגול בטוקסידו שרקד סביבה, אבל זה עדיין השיר המועדף עליי ומבחינתי המועמד המוביל לזכייה בצד ארמניה וגרמניה. עכשיו מגיע השיר הספרדי - הרבה פחות טוב מהנבחרת הספרדית.

(22:14) למה הספרדיים עושים לי בושות? הבטחתי שהאירוויזיון זו תחרות רצינית, בעיקר השנה, ואז בא מישהו שנראה כמו שילוב של ארט גרפונקל ושל ההוא מ"הלגונה הכחולה" עם ביצוע שנראה כאילו לקוח מפסטיגל 1982/פרק של "טווין פיקס". הנה לכם השיר שיסיים אחרון או לפני אחרון. ומי עושה שם גלגלונים על הבמה? משונה, משונה ביותר, ואם זה לא מספיק אז גם פורץ מסתנן לבמה. עוד מעט השיר של המדינה המארחת, שהסיכוי שלו לזכות שווה לסיכוי של דרום אפריקה לזכות במונדיאל.

(22:17) הזמר הנורבגי חושב שהוא פול אנקה, אז שפשוט יגיע להיכל נוקיה, לא תהיה לו בעיה למלא אותו. הקהל המקומי נלהב מן הסתם, אבל זה הולך להיות הפלופ הכי גדול מאז הסכמי אוסלו. יש ביצועים שהם גרועים כמו השירים, וביצועים שהם פחות גרועים מהשירים, אבל הביצוע הזה גרוע הרבה יותר מהשיר.

(22:20). טוב, השיר המולדובי הגיע והעסק מידרדר. הרגע שבו הבחור עם משקפי השמש לקח את הסקסופון הוא מרגעי השפל בהיסטוריה של התחרות הזאת, ואסופת הזמרים הפאנקיסטים נראים לקוחים מאחד החיקויים הגרועים של "מקס הזועם". מולדובה לא תסיים במקומות האחרונים כי מובטחים לה תמידית קולות של מדינות חבר העמים, אבל עד כה זה השיר הגרוע של התחרות. מזל שעוד מעט מגיע החמוד הקפריסאי.

כש"אמריקן איידול" פגשה את קפריסין

(22:22) כל מה שחשבנו על גברים קפריסאים - ואין צורך להסביר מה חשבנו על גברים קפריסאים - מתהפך כשעולה ג'ון ליליגרין, אחד ששייך יותר ל"אמריקן איידול" מאשר לאירוויזיון. שיר מעולה, וביצוע חמוד - חוץ מהעובדה שנראה כי השמן מ"סופרבאד" מזמר שם ברקע. הבעיה: השנה יוון יתנו את הדוז-פואה לגרמניה כפרס על הצלת הכלכלה. ובכל זאת, אם תהיה הפתעה בתחרות הזאת, היא תבוא מכאן. הוא פשוט סימפטי יותר מסקעת.

(22:31) השיר הבוסני התחיל רע, אבל בסוף הוא היה דווקא לא רע. הבלגים הלכו על שיטת הבלדה, שעבדה בעבר לכמה מדינות. טום דיס שלהם מזכיר קצת את פול סיימון. השיר שלו בסדר גמור, לא מביך, אבל גם לא משמעותי. בקיצור, עד עכשיו האזרי והקפריסאי מסתמנים כמועמדים לבלות בצמרת עם סקעת. כל השאר - בתחתית. עכשיו מגיע הסרבי, שגם עליו דיברו בימים האחרונים כמשהו שצריך לשים לב אליו.

(22:36) בניגוד לשיטת הבלדה, מילאן סטאנקוביץ' הסרבי (נשמע כמו שם של הסנטר שמכבי רוצה להחתים מוורסאץ' או משהו כזה) הלך על שיטת ההרקדה הבלקנית. יש הרבה אנשים שאוהבים את החרא הזה של ה"הופ, הופ, לה לה לה לה!". גם תספורת הקסדה של הסולן עלולה לסייע לו להגיע לעשירייה הראשונה.

(22:38) הופה! דרמה! בגלל שהפריעו לספרדים לבצע את השיר, הם יקבלו הזדמנות נוספת. בקצב הזה הלילה יסתיים בארבע בבוקר.

(22:40) טוב, למרות מוזריות פה ושם, זו הולכת ומסתמנת כתחרות איכותית להפליא. השיר הבלרוסי מרגש נורא, וגם ההעמדה שלו היתה מרשימה ביותר עד שהם החליטו להפוך לפרפרים. הימור: יסיים לפני מולדובה.

הופה! היוונים הגיעו

(22:45) והנה עוד שיר נפלא. באופן לא מפתיע, הוא מגיע מהאירים, מלכי האירוויזיון, ושרה אותו ניב קבאנו, שכבר זכתה בתחרות בעבר. מגיע להם בגלל נגיעת היד של הנרי. אם הם לא יהיו במונדיאל, לפחות שיגיעו לחמישייה. ועכשיו: גיאורגיוס אלקיוס היווני, והוא נראה בדיוק כמו שאתם מצפים שגיאורגיוס אלקיוס ייראה.

(22:50) "הופה" הוא שיר יווני קלאסי, וזה עובד. מקפיץ תוך כדי שמיעה, נחרת בזיכרון. הופה! הנה מגיע סולו כינור, ואפקטים של תאורה. גם בלי זה הם מקבלים 12 נקודות מקפריסין, ויש לי הרגשה שגם בישראל יש להם סיכוי לקבל את זה. אם סקעת יפסיד לדמוי שלומי סרנגה זו תהיה טרגדיה.

(22:51) הבריטים יודעים שהם לא יזכו - הדבר היחיד שמעניין אותם זה לסיים לפני האירים ולהימנע מהשפלה לאומית, אבל הם שלחו מועמד שנשמע בול כמו ניק קרשאו או כמו וואם.

(23:00) השיר הגיאורגי, "Shine", הוא פחות או יותר כמו השיר האזרי, וגם הזמרת, סופו ניז'ראדזה, מזכירה את הקולגה מחבר העמים לשעבר. צבעים אדומים זה תמיד טוב, אבל הרקדנים חסרי שערות החזה לא תורמים רבות. בקיצור, עוד מועמדת ריאלית לחמישייה המובילה. ועכשיו, כאילו שחסר צרות, באים הטורקים האימתניים.

(23:02) השיר הטורקי הוא ראי של המדינה שלו - שילוב נדיר בין מסורת וקידמה. להקת מנאגה מגישה כאן שיר אימו אוריינטליסטי, מעין 30 שניות למרס עם נגיעות כסחיסטיות. אם רוב המצביעים הערב טרם עברו את שנות העשרים לחייהם, יש לו סיכוי להגיע לצמרת. עוד מעט יגיע רצף של שירים איומים.

עברנו את המחצית

(23:04) כן, יש לאלבניה עוד דברים חוץ מוויקטור פאצ'ה. האמת? יוליאנה פאשה עושה לי את זה, ולא רק בגלל הדמיון לויקי כנפו. עוד מעט תגיע בלונדינית מרשימה יותר מאוקראינה. אנחנו כבר בשיר ה-15, עוד קצת סבלנות וסקעת יגיע.

(23:08) רגע, לזמרת האיסלנדית קוראים הרה ביורק? האם לכל זמרת באיסלנד קוראים ביורק? זה כמו שלכל משרת קוראים ג'יבס? ורגע, האם ייתכן שהיא בלעה את ביורק? או את כל הלווייתנים שיש בחופי איסלנד? בזמנו דנה אינטרנשיונל עקפה ברגע האחרון את השמנדוזה המלטזית. האם גם הפעם הרחמים יספיקו בשביל לדגדג את סקעת? אגב, היא קצת דומה לעינת רון.

(23:10) והנה הברבי מאוקראינה, מעין אנה קורניקובה. לו רק השיר שלה היה יותר מסביר, היא היתה זוכה בטוח. אבל "אנשים מתוקים" הוא שיר חלש מאוד. עוד מעט יגיעו הצרפתים. כרגיל, הם הכי גרועים בתחרות.

(23:17) כמו הבריטים, הצרפתים הגיעו לכאן כי הם דואגים לממן את התחרות. לו היו נדרשים לעבור מוקדמות, הם בחיים לא היו זוכים לעלות על הבמה הערב. השיר הזה יכול במקרה הטוב לשמש המנון לקראת קמפיין המונדיאל הקרוב של נבחרת הטריקולור, שהיא גרועה בדיוק כמוהו. נתנחם בקרוב בשיר הרומני המשובח.

(23:24) הרומנים מגישים את הדואט הגברי-נשי הכי טוב מאז שרי צוריאל ומוטי גלעדי, וגם מצליחים להתבלט מעל שאר המתחרים. אני שם לב שגם הגולשים מתלהבים מהם. עכשיו מגיעים הרוסים - המדינה עם הכוח הפוליטי הכי חזק בתחרות, שמבזבזת את הפוטנציאל שלה על שיר חלש. מיד אחריה יגיעו שניים מהשירים החזקים של הערב - הארמני והגרמני. ואז, מיד אחרי הפורטוגלי, יעלה גם סקעת.

(23:24) וואו, אני מקבל עוד ועוד הודעות טקסט וטוויטים בעד הרומנים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

רגע לפני סקעת, הארמנים והגרמנים

(23:29) לא אסתיר מכם: מישהו צעק "איזה חזה" כשהזמרת הארמנית הופיעה. אני דווקא שמתי לב לזמרת הליווי שלה, שנראה כאילו בלעה את ארמניה כולה+הזמרת האיסלנדית רק לארוחת בוקר. עם ובלי קשר לקשיש החביב שמנגן בחליל, זהו שיר אתניקסי חביב, והמהגרים הארמניים הפזורים באירופה ישמחו לקדם אותו לצמרת.

(23:33) גם הגרמנים מעפילים תמיד אוטומטית לתחרות, ובגלל זה במשך השנים לא היה להם אכפת לשלוח שירים מגוחכים. הפעם יצא להם שיר מעולה, "Satellite", ומבצעת אותו ברונטית חביבה בשם לנה. כמו השיר האזרי, גם זה להיט שיכול בקלות להשתלב ב-MTV. האירופאיים אוהבים את הגרמנים כי הם מצילים להם את הכלכלה וגם כי הם מפחדים להכעיס אותם, כך שהם ישמחו לתת להם נקודות. זה הפייבוריט. רק לעבור בשלום את הפורטוגלי, וסוף כל סוף יגיע סקעת.

(23:36) רק מעדכן: מן ההתרשמות שלי, הצופים בישראל אוהבים את הרומנים יותר מכל שיר אחר.

(23:40) השיר הפורטוגלי ייזכר כשיעמום שלפני סקעת. ועכשיו: האם יראו את דגל ישראל? כן, מראים! ניצחנו את המשט.

ללא מילים

(23:42) אני חוזר על מה שאמרתי בחצי-הגמר: קחו את סקעת ואת השיר הזה לפריז של שנות השישים, וכל הצרפתיות קופצות עליו כאילו שהוא ז'ק ברל. אי אפשר להשוות בכלל את השיר הזה ואת הביצוע הזה לכל מה שהיה לישראל בעבר, ולא משנה בכלל לאיזה מקום באמת נגיע בסוף.

(23:45) גם השיר הדני מעולה, ולולא הספרדים היו נתקעים עם הביצוע החוזר שלהם, זה היה קינוח אדיר לערב נפלא. הזמר נראה כמו אוון ווילסון, הזמרת כמו מריה קארי. האמת? חוץ מ"מילים", זה השיר הכי טוב, אמיתי ולגיטימי בכל התחרות, כזה שעובר את מבחן הזמן והיה קלאסיקה גם אם היה משתתף בשנות השישים.

(23:49) נו באמת, לא מספיק שסבלנו את הספרדים פעם אחת אז צריך לסבול אותם עוד פעם? גם ככה הם לא יעברו את המקום ה-20. שוב פעם זה נראה כמו הפקה של "מפצח האגוזים" על אסיד.

(23:50) הא! הם הראו את המפה שלנו רק לכמה שניות, והיא גם היתה עם גבולות 1967. קודם הסכם אוסלו ועכשיו זה? וגם: זה יהיה מצחיק אם שוב פעם יפריעו לשיר הספרדי ואז נצטרך לשמוע אותו בפעם השלישית. אולי הפעם הזמר יוציא משהו מהתלתלים.

(23:53) הצבעתי לבריטים כדי שיצליחו לסיים מעל האירים, המסכנים. בעד מי אתם הצבעתם?

(23:56) אם אתם רוצים לעזור לישראל, תצביעו לצרפת, פורטוגל או איזה שיר מסכן כזה.

(23:58) נו יאללה, תתחילו להמר - מי זוכה?

לפני שלב ההצבעה

(24:07) בכל אירופה - חוץ מבסן-מרינו ובוותיקן - מתחבטים מיליוני אנשים בבתיהם בשאלה למי להצביע. מסתמן כי לא מעט ישראלים יתמכו בקפריסין, גם בגלל שעמדו לצדנו בכל פרשת המשט, וגם כי באמת יש להם שיר נחמד. אשמת הנורבגים שחיממו אותנו פוליטית כשלא הראו את ירושלים בסרטון המעבר. טוב, עברנו לגארבג' טיים.

(24:10) אם הוא זוכה, שיעלה וישיר את "ירושלים של זהב".

(24:11) הא, וגם שיגיד "הא, ואתם גרועים בזמרה בערך כמו שאתם גרועים בתיווך של הסכמי שלום". זה כבר יחזיר להם על פרשיית המפה.

(24:17) אוח, אני שונא את הדקות האלה, כמו ההפסקה הקצרה לפני בעיטות פנדלים במשחק מכריע. מדהים שאין פייבוריט ברור, ואפילו לא חמישה מועמדים ברורים. הכל פתוח.

(24:20) טוב, אפשר להפסיק לסמס ולהמר. זה מתחיל, והנה בא המפקח הראשי - סוונטיקלוס סוונטוקולוס או משהו כזה, האבי לוזון של האירוויזיון. אני בעד שיטת הקיזוז.

והזוכה הוא...

(24:22) מזכירים את כל סדרי ההצבעה. 50 אחוז נקבע בידי הקהל, 50 אחוז בידי שופטים. מקסימום הנקודת: 12 נקודות, ובצרפתית - דוז פואה. הרומנים הראשונים לחלק נקודות. הם מתעלמים לחלוטין מישראל, האנטישמים, למרות ננסי ברנדס, ודנמרק ראשונה אצלם. האם זהו סימן לבאות?

(24:24) אופס, דנמרק שוב קיבלה 12 נקודות, ישראל שוב לא קיבלה כלום. האם האירוויזיון עובר מאוסלו לקופנהגן?

(24:25) כל המהגרים הטורקיים בגרמניה הביאו לה 10 נקודות. והדוז פואה - בלגיה! סקעת עדיין עם אפס נקודות, אבל לא באמת ציפיתם שגרמניה תעזור כאן, הא?

(24:26) יש! אלבניה נתנו לנו ארבע נקודות. תמיד אהבתי אלבנים. 12 נקודות לשכנים מיוון, אלא מה.

(24:29) החדשות הטובות: אנחנו מעל אירלנד. נקמה על מה שהם עשו אז לדודו אוואט.

(24:32) נקודה מבוסניה!

(24:34) עשר נקודות מפינלנד! יארי ליטמנאן, אתה המלך! חבל רק שהם נתנו דוז פואה לגרמנים. נחמה: במונדיאל הם לא יזכו.

(24:33) שש נקודות מסלובניה, השפלה לא תהיה פה, אפילו את ספרד עברנו.

(24:34) בפעם האחרונה שגרמניה זכתה באירוויזיון, זה היה ב-1982, וגם אז לזמרת היה רק מילה אחת בשם: ניקול.

(24:37) אז מה כל העיתונאים והפרשנים וסוכניות ההימורים היו בעדו? כל אלה גם אהבו את הבלגים. וגם: האם דנמרק תצליח להפתיע את גרמניה כפי שעשתה ביורו 92? אני בספק. 34 נקודות זה פער גדול מדי.

(24:38) איפה סקעת ואיפה שירי מימון. אבל באמת, זאת לא אשמתו, היתה השנה תחרות צפופה מאוד והפוליטיקות למיניהן מכריעות מאי פעם. יוון שוכחת שגרמניה הצילה לה את הבנקים, וכמיטב המסורת נותנת 12 נקודות לקפריסאים. אבל מה איתנו?

(24:41) רגע, הדנים קוראים ל"גרמנים" שכנים שלהם? לא התבלבלו עם שבדיה? טוב, הייתם ונשארתם חנפנים. בוא נראה מה היהודים בצרפת יכולים לעשות בשבילנו.

(24:42) נקודה אחת? בשביל זה אנחנו נתנו לכם לאמן את הנבחרת שלנו? לפחות נתתם 12 נקודות לטורקים. ממזרים, דפקתם את בלגיה.

(24:43) לאור כמות הטורקים בגרמניה, פאטי אקין והעובדה שהכוכב של הנבחרת בהעדרו של באלק הוא ממוצא טורקי, זה קצת איורני שטורקיה וגרמניה צמודות, לא? בכל מקרה, כל החמישייה המובילה לגיטימית לגמרי גם בלי שיקולים פוליטיים, חוץ מהשיר הבלגי.

(24:44) היה עדיף כבר לשלוח את שרהל'ה שרון עם ערימת חציר.

(24:45) עוד פעם צריך לראות את הפרסומת על הפסים? הנציג הצרפתי היה שמח כרגע לו רכבת היתה דורסת אותו.

(24:48) 8 נקודות מסלובקיה! אתם נפלאים! רגע, איפה זה סלובקיה?

(24:49) איך אמר גארי ליניקר - אירוויזיון משחקים 17 שעות ובסוף גרמניה מנצחת.

(24:51) שנה שעברה הגענו מקום 16, האם סקעת לא יתעלה אפילו מעל ניני ועוואד? וגם: זאת שמחלקת את התוצאות מטעם מלטה בלעה את שאול יהלום ואת הזמרת האיסלנדית לפני השידור.

(24:53) אפילו בעז מעודה הגיע רחוק יותר. מתנחם בכך שהזמרת הגרמנייה נולדה ביום שבו אני נולדתי. הם זכו בטוח, כן? מקווה שזה ברור.

(24:57) 8 נקודות מבלרוס! נסיים מעל הפריק-שואו הספרדי.

(24:58) נצחון גרמני בפער ענק. העולם אוהב זמרות סטייל לילי אלן, אירופה אוהבת את גרמניה, אירופה מפחדת מגרמניה. לפחות הבריטים נתנו לנו 3 נקודות. ידענו שהם לא באמת רוצים להחרים אותנו.

(1:00) עשר נקודות מהולנד! סוף סוף גמול על כל הביקורים באמסטרדם ועל התמיכה חסרת הגבולות בנבחרת האורנג'. עכשיו אנחנו מחלקים נקודות. יאללה, לדפוק את הגרמנים.

(1:01) דפקנו את גרמניה! הדוז-פואה הולך לארמנים.

(1:02) אחד המגיבים כאן ניסח זאת היטב: אירופה מצפה שגרמניה תציל לה את האירו, ובתמורה היא מקבלת את האירוויזיון. אבל עברנו גם את הקפריסאים, גם את האירים וגם את הבריטים - הוכחה שלשיר באנגלית לא היה מקדם אותנו לשום מקום. רומניה במקום השלישי, נעשה קצת צדק.

(1:06) הגיאורגים נותנים לבלארוס האומללה 12 נקודות. העיקר שאין פוליטיקה בעסק הזה, הא?

(1:07) יאללה, הארמנים סוגרים את העסק. נגמור מעל ספרד או לא?

(1:08) יופי, גמרנו מקום 14, מעל ספרד. אז מה הם אלופי אירופה בכדורגל.

(1:10) נדפקנו מכל הכיוונים. גם חתכו לנו את המפה, גם הראו את תל אביב במקום את ירושלים, גם סוכניות ההימורים רימו אותנו, גם גמרנו בתחתית, גם גרמניה זכתה. לואיס פרנדדז, הכבוד הלאומי עכשיו בידיים שלך!

(1:12) הזמרת הגרמנייה נרגשת מאוד, כיאה למישהי בת 19. אגב, אם תחפשו באינטרנט תמצאו בקלות תמונות עירום שלה שפיארו שער של צהובון. אז נכון, בשנה הבאה האירוויזיון בברלין, אבל מי לקח את ליגת האלופות? מוריניו! ובאשר לסקעת: הוא התעלה מעל ההישגים של ניני ועווד, אבל גמר אחרי בועז מעודה. שנה הבאה תשלחו את אלירז.

(1:16) טוב, יאללה, נגמר. לנה מבצעת שוב את השיר, ומעבר לכל הפוליטיקות, חובה לציין שזה שיר נחמד מאוד, ושימו לב שכבר ביום חמישי הימרנו עליו כאחד המועמדים המובילים. תודה שהייתם איתנו, ואל תיקחו את זה קשה. לילה טוב אירופה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully