וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן עדן למשטים

אייל דץ

1.6.2010 / 7:47

במקום לעמת את מקבלי ההחלטות עם שאלות קשות, עסוקים אנשי חדשות ערוץ 2 בלהציל את כבודה של ישראל בעקבות המשט לעזה. אייל דץ לא מבין לאן נעלמו עיתונאים שהם משרתי ציבור ולא מלחכי פנכה

מבין כל הנוכחים אמש באולפן ערוץ 2, עושה רושם שרוני דניאל לקח את תקרית "מרמרה" בצורה הקשה ביותר. בשלב שבו הפרשן האורח, גדי סוקניק, טען שלוחמי השייטת ביזו את עצמם, דניאל כבר לא היה יכול לשאת זאת יותר ובין השניים פרץ מיני עימות. מנגנוני ההדחקה של דניאל התחילו לעבוד שעות נוספות והוא מלמל משהו על כך ש"האנשים האלו שתכננו את ההשתלטות הזאת לא גדלו בתזמורת צה"ל", בעודו מנסה נואשות לעשות את מה שהוא רגיל לעשות, קרי לשכנע אותנו שההחלטות שהתקבלו בצה"ל הן ההחלטות הנכונות – זאת מבלי לתת כמובן לעובדות לבלבל אותו.

דניאל לא היה לבד אתמול בבוץ. בזה אחר זה, כמו לווייתנים בחופי ניו-זילנד, התרסקו חברי נבחרת החדשות של ערוץ 2 אל חופי המציאות הקודרת של "מרמרה" כשהם חסרי אונים. לעמית סגל נאלמו המילים מול מפגין טורקי שתקף אותו מילולית בהפגנה הסוערת שהתקיימה מול השגרירות הישראלית בלונדון. ערד ניר הלך לאיבוד בין דוכני השווארמה בטורקיה, רינה מצליח הושתקה בלייב על ידי שר החוץ אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים מאולתרת ובנמל אשדוד היה דני קושמרו עסוק באיך לא לעצבן את דובר צה"ל אבי בניהו. ( קושמרו: "אתה מרוצה?" בניהו: "אני לא מרוצה ולא לא מרוצה"). ברקע רץ בלופ סרטון ההשתלטות הכושלת של השייטת על הספינה. הנה חיילי צה"ל מותקפים באלות ובכיסאות, זריקת חייל מהסיפון, מכים חייל במוט ברזל וחוזר חלילה. עד סוף השידור עושה רושם שלא היה צופה אחד שלא השתכנע שמדובר בלינץ'. לפיכך, בניהו דווקא כן יכול להיות מרוצה.

עימותים בין נוסעי אונית "מרמרה" לכוחות צה"ל. דובר צה"ל
זה מתכת או מעץ? העימותים על סיפון ה"מרמרה"/דובר צה"ל

ברגעי שפל כמו הכישלון ב"מרמרה", אין לציבור הישראלי במה להיאחז אלא במהדורת החדשות של ערוץ 2. זהו המקום שבו תמיד אנחנו צודקים והעולם כולו טועה. העניין הוא שאתמול זה פשוט לא היה מספיק. הפרשנים לא באמת יכלו לתת מענה – אבל לא בגלל שלא היו להם תשובות לכל מיני שאלות כמו האם החיילים הותקפו במוטות עץ או במוטות מתכת. בשאלות האלה הם דווקא מומחים ויכולים לשרוף על כך דיונים של שעות. הכישלון של פרשני ערוץ 2 נבע מהבריחה שלהם מהתעסקות בשאלות הקשות שאמורות היו להישאל אתמול אבל טבעו בים הקשקשת שמילאה את המהדורה המיוחדת בת השעה וחצי. לתושבי ישראל מגיע דיון מעמיק בשאלות שיקבעו את עתידם ולא התעסקות כל כך אובססיבית בשאלה האם גולות הנורות מרוגטקה יכולות בעצם להיחשב נשק חם. מומלץ, למשל, להתחיל בשאלה כמה זמן עוד חשבה ישראל שהיא יכולה להמשיך במצור ימי ואווירי על שטח שבו מתגוררים מיליון וחצי אזרחים בתנאים מחפירים ולפנטז שהעולם ישתוק. חודש? חודשיים? שנתיים? עשור?

כבד עליכם לדבר על ההשלכות של המצור על עזה? מה לגבי העובדה שניסיון ההשתלטות של ישראל בוצע במרחק של 75 מייל מהחוף. הרחק מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל, ובניגוד לכל חוק בינלאומי? מדוע אף אחד מנבחרת הפרשנים המכבודת לא בחר לעלות את הסוגיה הנ"ל לדיון? האם יכול להיות שדווקא ישראל היא זו שבחרה לנהוג כאחרונת ספינת פיראטים? מישהו? הלו?

מדוע הם ברחו מהתעסקות בשאלות הגדולות? מכיוון שכל דיון תקשורתי על השאלות הגדולות לא יכול להתקיים מבלי השמעת דעות שהן "מחוץ לקופסא", ודעות כאלה פשוט לא נשמעות בחדשות ערוץ 2. למה? קודם כל בגלל שהמקורות שעליהם מונח יהבם של הפרשנים – צה"ל והממשלה – בוחרים בעצמם להתחמק מהשאלות הקשות ומותירים אותנו האזרחים לבד. את העובדה שהאנשים על סיפון "מרמרה" הם בני עוולה ולא באמת פעילי שלום כבר הבנו אחרי הפעם הראשונה שבה ראינו את סרטון ההשתלטות. איך הגענו מלכתחילה למצב המטופש הזה – זו השאלה החשובה שאיש מבין הפרשנים לא שאל ולפיכך איש מבין בעלי התפקידים לא נדרש לענות. במקום זה הם היו עסוקים בעוד אכילת ראשים על הקרב שהתנהל על הסיפון, מסיטים את האש מהדיון מה בכלל עשינו שם מלכתחילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully