וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שהילדים אוהבים 70

אלון עוזיאל

2.6.2010 / 8:30

הילדים לא התרשמו מההיצע שהיה באירוויזיון, ועוד פחות מכל הסטטוסים שתמכו בצה"ל בפייסבוק, ולכן זקוקים למשט של אהבה משלהם

Uffie / Art Of Uff - 00:00

Uffie. Creative Commons
גם מתנשאת וגם צודקת. Uffie/Creative Commons

המדור השבוע מתחיל עם "בום!" אמיתי - אחרי שירקנו דם וחיכינו וחיכינו וחיכינו האלבום המלא של אפי סוף סוף הגיע. מההאזנות הבודדות שכבר העברתי איתו, אני חושב שאני די מרוצה. כן, הייתי חותך כמה שירים ומוותר על אוטו-טיון אחד או שניים, אבל יש משהו כל כך מיוחד בגישה המתנשאת של אפי - שלמרות שהיא לא עשתה יותר מדי עם עצמה בחיים האלו, מרגישה מוצדקת במיוחד. קחו למשל את הפתיחה של השיר הזה, שהוא הטראק השני באלבום ובו אפי מדברת על איך שכל העיניים עליה ואומרת "לעזאזל - הפלואו המטופש שלי והמייספייס שלי משחררים שלושה שירים בשנה ואתם עדיין מדברים עליי".

The Pipettes / Thank You - 02:57

The Pipettes. GettyImages
חבל שלסקעת לא היה אותן כלהקת ליווי. הפיפטס/GettyImages

למרות שכל מה שקרה באירוויזיון שבוע שעבר לגמרי עבר לי מעל הראש, אין לי ספק שאם הפיפטס היו משתתפות בו הן לגמרי היו לוקחות את הגביע. מאז שהן החליטו להיות בובות של טראש אירופאי מהסבנטיז הן שולטות בז'אנר, ועכשיו גם דלף האלבום המלא החדש שלהן ונתן לנו המון מהשיט המדבק הזה.

Kanye West feat. Dwele / Power - 06:16

קניה ווסט. GettyImages
אין, אין על צה"ל. קנייה ווסט/GettyImages

קנייה ווסט הקשיב לג'יי-זי והשאיר את האוטו-טיון מאחור, אבל זה לא אומר שהזנב שלו נשאר מקופל בין הרגליים. "Power", הסינגל החדש שלו, הוא כנראה אחד מקטעי ההיפ-הופ העוצמתיים של כל הזמנים. קניה במיטבו ופתאום הנרקסיזם שלו נשמע כדבר הכי הגיוני בעולם. הוא אפילו הוסיף משפט במטרה להכחיד כל מיני טיפשים שמקשיבים למה שהוא אומר בעיניים עצומות: "איך קנייה? אני שורד/ שתיתי קודם/ עכשיו אני נוהג". הלוואי וכל הסחים שתומכים בצה"ל בסטטוסים בפייסבוק יעשו כמוהו.

M.I.A / Haters - 10:57

M.I.A. בשמלה של אלכסנדר וונג בפתיחת תערוכה במוזיאון המטרופוליטן, ניו יורק, מאי 2010. Stephen Lovekin, GettyImages
להיות איתה, בכל דקה. M.I.A/GettyImages, Stephen Lovekin

מ.י.ה בדיוק תקפה את עיתונאית הניו יורק טיימס לין הירשבג ויצאה בת של מלכה (הפרטים בלינק למטה). עכשיו היא מוציאה את השיר הזה נגד כל השונאים האחרים. אם תתחיל מלחמה, שיהיה ברור שאני בצד של מ.י.ה.

Dizzee Rascal / Dirtee Disco - 14:35

דיזי רסקל. GettyImages
מניאק. דיזי רסקל/GettyImages

את השיר הזה של דיזי רסקל שמענו כבר לפני מספר שבועות, כשהוא דלף באיכות בינונית ולא הצלחתי להתאפק מלשים אותו במדור. בצדק, מדובר בפצצת דיסקו-הופ (נראה לי שהמצאתי את המושג, אבל תודו שהוא נשמע טוב) מבריקה שאני יכול לשים פה גם כל שבוע והיא עדיין תעבוד. בגרסה הסופית קיבלנו גם תוספת מיוחדת: בתחילת השיר דיזי צועק "מניאק" ו-"יא מניאק" במבטא ישראלי להחריד. לדעתי הוא פונה אל מישהו בפייסבוק שלו שכתב סטטוס חיובי על צה"ל.

Mark Ronson feat. MNDR & Q-Tip / Bang Bang Bang - 18:29

מארק רונסון. GettyImages
הכל עניין של הקשר. מארק רונסון/GettyImages

מארק רונסון חוזר עם סינגל חדש שאליו הוא מגייס את קיו-טיפ, אבל למרות שמדובר בקטע לא רע בכלל, ציפיתי ליותר. אולי אם אפי, קנייה ורסקל לא היו מפציצים באופן מעולה כל כך, הייתי חושב אחרת.

Memory Tapes / Bicycle (Tanlines Remix) - 22:23

טנליינס לקחו את "Bicycle" של ממורי טייפס, העיפו ממנו כל סממן של צ'יל ובאופן קצת מטופש הפכו אותו לשיר שבאמת מושלם לרכיבה על אופניים.

Uffie feat. Mattie Safer / Illusion Of Love - 26:10

Uffie. GettyImages
ועכשיו היא בבלונד. Uffie/GettyImages

עוד שיר של אפי נכנס למיקס. אין ברירה - כשה"בום!" הוא אמיתי, צריך לתחזק אותו.

Flying Lotus / Heave(n) - 31:14

Flying Lotus. GettyImages
תודה, חביבי. פליינג לוטוס/GettyImages

"שכחתי לתת לכם את זה" כתב פלייניג לוטוס בטוויטר וקישר לקטע החדש הנ"ל - כאילו שהאיש חייב לנו משהו, כאילו שלא רק לפני רגע הוא הוציא אלבום מעולה שמאחד את כל מה שטוב בהיפ-הופ הניסיוני עם IDM ודאבסטפ. תודה, אני מניח. שוב.

Memoryhouse / Lately (Teengirl Fantasy Natural Mix) - 33:26

"Lately" של בית הזיכרון היה שיר מושלם גם לפני ש-Teengirl Fantasy עשו ממנו את הקסם האבסטרקטי שאנחנו שומעים פה. עוד לא החלטתי אם הם שיפרו אותו או לא - אבל הם בטוח הפכו אותו למשהו אחר לחלוטין.

Taken by Trees / Anna (CFCF Remix) - 36:31

טייקן ביי טריז של ויקטוריה ברגזמן היה יכול להיות ממש מוצלח אם האינדי-פופ שלו היה קצת פחות צפוי ומתחנף. בשביל להפוך אותו למשהו מיוחד יותר התגייסו CFCF והרימו את השיר "Anna" לרמה הגבוהה של הטקסט שלו.

Jack Lewis & The Cutoffs / Is This Enough? - 40:26

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האח שמאחורי הג'ף. ג'פרי וג'ק לואיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההופעות של ג'פרי לואיס שבוע שעבר בישראל היו מעולות. אבל בכל מקום רק התייחסו אל ג'פרי ואל כמה שהוא מדהים וקצת שכחו לציין את אח שלו, ג'ק לואיס, שהופיע איתו והיה חלק מהותי בהופעות המוצלחות. אז הנה, בשביל ליישר את ההדורים בין ישראל לג'ק לואיס, לפינה של "מה שהמבוגרים אוהבים" נכנס ג'ק לואיס עם שיר מתוך האלבום "L'vov Goes To Emandee" שיצא ב-2007. שווה לשמוע את כולו.

Arcade Fire / The Suburbs - 43:18

ווין באטלר מלהקת ארקייד פייר בהופעה. Paul Kane, GettyImages
העצלות לא תמיד משתלמת. ארקייד פייר/GettyImages, Paul Kane

גם ארקייד פייר קמו מהישבן העצל שלהם והוציאו סינגל חדש. נכון לעכשיו אני לא ממש מתחבר אל מה שקיבלנו פה, אבל בגלל שאני מפחד לשפוט את התוצר לפני שאני מבין אותו, אחסוך במילים.

Tokyo Police Club / Bambi - 48:25

Tokyo Police Club. GettyImages
מזל שלילדים יש לב רחב. Tokyo Police Club/GettyImages

טוקיו פוליס קלאב נהרסו. היה להם אי-פי מדהים ואלבום סביר. עכשיו הגע האלבום השני והוא איום ונורא. סוג של אינדי-Pאנק מלוקק שמתאים לסדרת סרטי אמריקן פאי. "באמבי" זה השיר היחיד בכל האלבום ששווה התייחסות, וגם זה רק כי יש לי לב רחב.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully