וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו ממשיכים לעבוד כרגיל"

עינב שיף

6.6.2010 / 11:04

הביטול של הפיקסיז הכניס ללחץ את תעשיית ההופעות מחו"ל, אולם הפקות המופעים משדרים עסקים כרגיל. שוקי וייס: "על ישראל מופעל טרור תרבותי"

"וואי וואי וואי", "אני לא מאמין לך", "אתה משקר לי". כך היו התגובות של כמה ממפיקי הופעות החו"ל הבכירים בישראל למשמע ההודעה על ביטול הופעתה של הפיקסיז בארץ, שנחשבת למכה המשמעותית ביותר לשוק ההופעות בחו"ל ולבעלת פוטנציאל השפעה הרסני על הקיץ שעוד מצפה לנו.

כבר החודש מצפות לקהל הישראלי שלוש הופעות בינלאומיות בולטות: דבנדרה בנהארט (16-17 ביוני), אלטון ג'ון (17 ביוני) ורוד סטיוארט (30 ביוני). שני מפיקי המופעים (שרוליק איינהורן ושחף שוורץ לבנהארט, מרסל אברם לאלטון ג'ון וסטיוארט), מסרו כי המופעים מתקיימים כרגיל.

מאז פעולת השייטת על סיפון ה"מרמרה", שומרים האמנים עצמם על שתיקה. בהודעה רשמית שפרסם ג'ון באתר הרשמי שלו, מספר ימים לפני תקרית המשט ובה התייחס ללחצים המופעלים עליו לא להופיע בישראל הוא כתב: "תמיד האמנתי שמוזיקה שוכנת בעולם נפרד מפוליטיקה , הבדלי דת או דעות קדומות. במהלך הקריירה שלי תמיד האמנתי בלהופיע במקומות מאתגרים: הופעתי בברית המועצות ובצפון אירלנד בשנות השבעים, בישראל ב-1990 ולאחרונה במרוקו. מוזיקה תמיד תהיה שפה בינלאומית, חופשייה מגבולות. היא יכולה להוות השראה לאחדות ולבנות גשרים בין אנשים. אני אמשיך לנגן במקומות בעולם בהם אני יכול להביא לאחדות".

"אין ספק שהביטול של הפיקסיז הוא לא טוב, אבל אנחנו מנהלים עבודה שוטפת", אמר לוואלה! תרבות גדי אורון, המפיק בפועל של מופעי ג'ון וסטיוארט. "כרגע עיקר העבודה הוא על הטסת נציגי האצולה האנגלית שג'ון מעוניין להביא להופעה בישראל והחבר'ה שלנו עובדים מולם ובאופן שוטף. יש תחרות בין יבואני הרכב על מי תזכה להסיע את ג'ון בישראל ואותו הדבר גם עם סטיוארט".

"דבנדרה בנהארט יגיע, הכל בסדר", אמר לוואלה! תרבות שרוליק איינהורן, מפיע ההופעה של המוזיקאי בישראל. "הוא התראיין לתקשורת. הוא מכיר היטב את ישראל גם מהופעותיו וגם מביקורים פרטיים שערך כאן. הוא מתרגש לקראת ההופעות ומחכה למפגש עם הקהל הישראלי. הוא כבר מתכנן הפתעות מוזיקליות לקהל מעריציו".

איפה הממשלה?

"כל הזמן יש פה הפתעות וגם שוקי וייס יודע את זה היטב, עם ביטולי העבר של רד הוט צ'ילי פפרז ודפש מוד", מזכיר המפיק אילן אלקיים, מבעלי חברת Alive Productions המפיקה הקיץ הופעות של די ג'יי שאדו, Archive, פאבליק אימג' לימיטד, LCD סאונדסיסטם ולפטפילד – כולם כרגע מתקיימות כרגיל. "התחום הזה הוא תחום בעייתי. אנחנו חיים במדינה מטורפת וכל יום יש הפתעה, צריך להיות מוכן להכל".

אתה רגוע לגבי ההופעות שאתה מפיק?

אלקיים: "אני אף פעם לא רגוע. גם בתקופות שאמנים מגיעים והכל בסדר – תמיד יכולות להיות לך בעיות, מטכניות ועד פוליטיות. לביטול הזה יהיו הדים מטורפים., אבל צריך לזכור שבינתיים יש רק שני אמנים גדולים שביטלו, אחד בכלל לפני המשט והפיקסיז שזה טרי. אני אומר בוא נחכה, כי כל יום קורה פה משהו והימים הקרובים מאד משמעותיים ובוא נראה מה קורה.

"הממשלה צריכה לתת פה כתף", מוסיף אלקיים. "אנחנו מביאים תרבות לישראל ואנחנו רואים את הרעש שכל אמן עושה עם הביטול שלו – מה שאומר שיש לזה משמעות. דווקא במקרים האלו, אנחנו צריכים לקבל ביטוי מלא, מעבר להתבטאות סמלית שאין לה שום משמעות. צריך להתגייס ולתמוך ולהעביר מסרים בצורה מסוימת, ליצור תשתיות של הגנה על המפיקים ולהראות לעולם שאנחנו מדינה שפויה. זאת המלחמה התרבותית והתקשורתית שלנו, האנשים שרוצים להעביר את הקול השפוי ואין לנו גיבוי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

שוקי וייס: "על ישראל מופעל טרור תרבותי"

מספר שעות לאחר הודעת ביטול ההופעה של הפיקסיז ולאחר שהדף עשרות בקשות לראיון, הוציא שוקי וייס, מפיק המופע בישראל, הודעה רשמית ובה תגובתו לאירועים: "אני מצטער וכואב מאוד שניסיונות חוזרים ונשנים להביא לארץ מוזיקה טובה ולהפיק מופעים ופסטיבלים איכותיים נופלים קרבן לרצף אירועים פוליטיים, אשר באים לידי ביטוי בדפוסי פעולה חדשים שאין לי מילה אחרת להגדירם מאשר סוג של טרור תרבותי המופעל על מדינת ישראל ועל האמנות באשר היא", אמר וייס.

"לחצים כבירים להחרים את ישראל - לרבות מכתבי איום, סנקציות מסחריות, ביטולי מופעים מארצות בעלות השפעה, גורמים ערביים ואחרים מופעלים על מרבית האמנים (כמו גם על סופרים, תעשיינים ועוד) ברחבי העולם", הוסיף וייס. "מה שהיה אמור להיות הפסטיבל האלטרנטיבי הגדול והטוב ביותר שנערך בישראל הפך לסדרת ביטולים כואבת עם ניצוץ אחד של אמנות - להקה אחת מחו"ל שיידעה לעשות את ההבדל, להתמקד במוזיקה, להתעלם מאיומים ולא חשבה על האפשרות לאכזב ולהעניש את מעריציה באי הגעתה לפסטיבל".

עוד הוסיף וייס כי "אני בטוח שהנושא יעלה ביתר שאת לדיון בקהילת האמנים הבינלאומית והמקומית ואני קורא מכאן לאמנים שישכילו ויידעו לעשות את ההבדל ולהגיע לישראל ולכל מקום בעולם בו יוכלו להציג את אומנותם, להיפגש עם מעריציהם ולעמוד איתן במלחמת התרבות שאמורה להעביר את היפה והטוב שבעולמנו כי אחרת כל אותם ביטויים יפים כמו 'Music speaks louder then words', או 'Bridge over Troubled Waters' יתגלו כריקות מתוכן.

וייס הוסיף כי "לאלה שיבחרו שלא להגיע נמתין עד שיבינו שאיננו בודדים במשחק ושאותו שימוש ציני, מכוער ופוגע באמנות ככלי לוחמה, יפנה בסופו של דבר את כולם לבחון לעומק את מעשיהם של ממשלות רבות בעולם ויעמידו במבחן את יחסיהם של האמנים למעריציהם במקומות אלו".

וייס אף פנה בדבריו לארגוני השמאל הישראלים הפונים לאמנים ומבקשים מהם להחרים את ישראל: "אני מציע לאותם גורמים הפועלים לבטל הגעות אמנים שלא לשמוח על 'ניצחונם' וקורא מכאן לקהילת האמנים בארץ ובעולם לתקשר לדבר ולפעול במסגרת מקצועם/ אמנותם לקירוב לבבות, להפלת חומות ולצאת חוצץ כנגד שימוש לא ראוי בטרור תרבותי במקומות ובארצות העולם הגדול, ",אמר וייס, "ולא להיסחף אל תהומות הבדידות שרק יגרמו להעצמת השנאה ולהידלדלות כוחו המוסרי של חופש הדיבור וחופש האמנות.

וייס חתם את תגובתו ואמר כי למרות הכל – ימשיך הלאה: "אמשיך ואפעל להפקת אירועים בארץ ובעולם כי זה חשוב ומשום שזה מה שאני יודע לעשות – החיוך , שביעות הרצון של המבקר באירועים טובים ללא ספק שווה את זה", אמר וייס, שחתם בשורה המפורסמת של ניל יאנג, "Keep on Rocking In The Free World"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully