וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשים אוהבות חולשות": ראיון עם רומן דוריס, כוכב "שובר לבבות"

15.6.2010 / 8:00

איך מפתים את ונסה פרדיס? רומן דוריס, כוכב "שובר לבבות", מגלה את התשובה לרגל הקרנת הבכורה של הסרט בפסטיבל הקולנוע הצרפתי. ראיון

כל כוכב קולנוע צרפתי נדרש בשלב מסוים בחייו לראות כיצד שחקן אמריקאי לובש את עורו ברימייק הוליוודי. כך, למשל, גם ז'אן-פול בלמונדו וגם ז'ראר דפרדייה צפו בריצ'רד גיר נכנס לנעליהם בשתי הזדמנויות שונות ("עד כלות הנשימה" ו"סומרסבי", בהתאמה), ובקרוב איוון אטאל יחזה בג'וני דפ עושה זאת ב"The Tourist", התשובה האמריקאית ל"אנתוני זימר".

הקורבן הבא בתור הוא רומן דוריס, כוכב הקומדיה הרומנטית "שובר לבבות", שתוצג הערב (שלישי) בפסטיבל הקולנוע הצרפתי בסינמטקים רגע לפני הפצתה המסחרית ברחבי הארץ. אולפני יוניברסל מיהרו לרכוש את הזכויות על הסרט, ובקרוב ייצאו לדרך החיפושים אחר המחליף האמריקאי של דוריס. השחקן הצרפתי, מצדו, יודע מי זה צריך להיות – "וויל סמית", הוא קובע בנחרצות בשיחה עם וואלה! תרבות. "אין שום ספק, את הדמות שלי בגירסה האמריקאית צריך לגלם וויל סמית, ואת התפקיד של יקירת לבו רצוי לתת לריס וויתרספון".

וויתרספון וסמית? אתה בטוח? קשה לדמיין את הכימיה בין השניים.

"יש בזה משהו. היא באמת קצת קטנה מדי בשבילו, אז עדיף לבחור שחקנית אחרת. כך או כך, אני עדיין עומד על כך שסמית הוא בחירה אידיאלית לדמות הגברית".

העובדה ש"שובר הלבבות" עומד לזכות בגרסה אמריקאית אינה מפתיעה, ולא רק מפני שזהו סרט מהנה ביותר, שאכן היה להיט גדול במולדתו. בלי קשר לכך, ההסתערות של אולפני יוניברסל עליו היתה צפויה, שכן התסריט שלו מספק בדיוק את מה שהוליווד מחפשת – רעיון מקורי, קליט ועתיר פוטנציאל, מהסוג שהמפיקים האמריקאים מעדיפים לחפש בניכר מאשר להגות בעצם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היא יפה כמו מלאך וזה לא פשוט לתפקד בצדה". דוריס בצד ונסה פרדיס ב"שובר לבבות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוריס, הנחשב בצדק לאחד הגברים היפים והנחשקים בצרפת, מגלם כאן שובר לבבות מקצועי, הנשכר בידי גורמים אינטרסנטיים לקרוע בחורות שוות ותפוסות מידיהם של בני הזוג שלהם. כך, למשל, הוא מתבקש בידי איל הון לכבוש את לבה של בתו (ונסה פרדיס), העומדת להתחתן עם גבר מוצלח אך משעמם שאינו מוצא חן בעיני האב הבררן. כמיטב המסורת, שובר הלבבות אינו מתקשה לגרום למטרה שלו להתאהב בו, אך לראשונה בחייו, הוא מתאהב בה בעצמו. ובאמת, איך אפשר שלא להתאהב בוונסה פרדיס? "אכן, היא יפה כמו מלאך", מספר דוריס, הנשוי לשחקנית המהממת כשלעצמה אוליבייה בונאמי. "זה לא פשוט לתפקד בצד פרדיס, אבל לא היתה לי ברירה. אחרי הכל, אני שחקן מקצועי, אז פשוט התרכזתי בעבודה".

לאחר שצברת ניסיון כממיס לבבות, אתה מוכן לגלות לנו איך גורמים למישהי שנראית כמו ונסה פרדיס להתאהב בך?

"זה לא פשוט. הדבר שהתעקשתי עליו יותר מכל הוא שהדמות שלי לא תהיה מעין ג'יימס בונד כזה, שמשכיב כל אחת בלי לנקוף אצבע, כי אם מישהו שנדרש לעבוד קשה כדי למצוא חן בעיני מישהי, בדיוק כמו שקורה בחיים. אני חושב שהעצה הכי טובה שאפשר לתת בעניינים האלה זה לא להתבייש בחולשות שלך. בסופו של דבר, נשים מתאהבות בך רק ברגע שהן נחשפות לצדדים הפגיעים שלך".

משונה קצת לשוחח עם דוריס על קולנוע ורומנטיקה, שהרי בשנים האחרונות הוא התרחק ככל האפשר מן השילוב הזה. אמנם בתחילת דרכו עשה לעצמו דוריס שם בקומדיות, למשל "כל אחד מחפש את החתול שלו" ו"פודינג אירופאי", אבל בשנים האחרונות הוא מתמחה בעיקר בהופעות מיוסרות בסרטים קודרים, למשל "לבי החסיר פעימה" ו"רדיפה", שיוצג גם הוא במסגרת הפסטיבל.

השחקן רומן דוריס. GettyImages
"לא אגיע להוליווד בשביל למלא את משבצת 'המאהב הצרפתי'". דוריס מושך אש בפסטיבל ונציה/GettyImages

דוריס מודה כי חשש שנוכחותו בסרט מתקתק מהזן של "שובר לבבות" תפגע במעמדו כאחד משחקני האופי הבולטים בדור החדש של שחקני הקולנוע בצרפת. "בדיוק בגלל הסיבה הזו היססתי בתחילה אם להשתתף בסרט", הוא חושף. "אמרתי לבמאי, פסקל שומיי, שאסכים לעשות זאת רק אם הדגש יהיה על הצד הקומי ולא על הרומנטי. לשמחתי, גם הוא וגם ונסה הסכימו עם הגישה שלי, ודאגנו להוריד מהתסריט את כל הבדיחות המיותרות ואת כל הקטעים הבנאליים, וגם פיתחנו את הדמויות כך שיהיה להן אופי. בסך הכל, ההסכמה שלי לקחת חלק בפרויקט היתה הימור, ואני חושב שהוא הצליח בסופו של דבר".

הצליח עד כדי כך שהתסריטאים והמפיקים עשו קופה נאה ממכירת הזכויות להוליווד – אבל לך לא יצא מזה כלום. הרי לא תופיע ברימייק, בדיוק כשם שהמגעים לשילובך ב"קוואנטום של נחמה" וב"ממזרים חסרי כבוד" לא צלחו.

"אני רוצה לשחק בסרט אמריקאי, אבל לא בכל מחיר. אין לי שום כוונה להגיע להוליווד רק כדי למלא בשבילם את המשבצת של 'מאהב צרפתי'. במולדת שלי אני מגלם תפקידים אמיתיים ורציניים עם נפח, וזה הדבר היחיד שאני מוכן לעשות גם באמריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully