וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלומי חן: מלהיטים לאייל גולן לקריירת סולו

5.7.2010 / 8:00

הכירו את המוזיקאי שכתב את הלהיטים "נשיקה אחת מימך" ו"דרך לחיים" ופוצח בגיל 29 בקריירת סולו, כי "לכישרון אין גיל", כפי שהוא אומר בראיון לרגל הקרנת הבכורה של הקליפ הראשון שלו

יח"צ - חד פעמי

(הקליפ לשיר "מושלמת", מילים ולחן: שלומי חן)

בנקודת זמן כלשהי בחייו, שלומי חן הרגיש שאייל גולן חייב לשמוע את השירים שלו. כבר שנים שאיש השיווק מקריית שמונה כותב ומלחין למגירה. הוא אפילו הלך לאודישנים של "כוכב נולד" אבל נפנפו אותו משם כי אז, בניגוד להיום, לא ממש רצו להכניס את המוזיקה המזרחית לקודש הקודשים של הרייטינג. לכן, בגיל 28, הוא החליט ללכת גבוה יותר – לזמר הכי מצליח בארץ.

"הייתי מפציץ את המנהל שלו בטלפונים ומיילים", מספר חן לוואלה! תרבות, עם צאת קליפ הבכורה שלו, "מושלמת", "והרי מגיעים אליו 100 סינגלים ביום והבן אדם לא יכול להתמודד עם כולם. אז המשכתי להציק, ממש גמרתי עליו. בסוף הוא הקשיב והעביר לאייל. יום אחד אני עומד במרפסת, זה היה יום ההולדת של הבן הגדול שלי, ואני מקבל טלפון. אני מסתכל על הצג ורואה מספר קומבינה כזה וישר הבנתי שזה הוא".

אייל?

"כן, אבל כשעניתי לטלפון ניסיתי להישאר אדיש. הוא אמר 'שלום, זה אייל' ואני אמרתי 'איזה אייל?', שלא להיראות מתלהב מדי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק לא להיות מתלהב מדי. שלומי חן/מערכת וואלה!, צילום מסך

התוצאה הסופית היא שגולן אימץ לאלבומו האחרון, "דרך לחיים", שלושה שירים שכתב והלחין חן – "איפה את", הלהיט "נשיקה אחת מימך" וגם השיר שהפך לשיר הנושא – "דרך לחיים". "אתה יודע מה זה להחביא במשך חודשים את העובדה שאייל גולן לוקח שירים שלך לאלבום החדש שלו ואפילו הופך אחד מהם לשם האלבום? זה מטריף".

איך משיר אחד זה צמח לשלושה?

"יום אחד הוא התקשר אליי ואמר לי שמקליטים סקיצה ל'איפה את', וביקש שאשלח לו את השיר. שלחתי לו בדרך עוד שני שירים שידעתי בלב שהוא ייקח. הוא התקשר ואומר לי 'אתה מפציץ אותי, אל תשלח עוד שירים, זה מספיק'. אבל בסוף הוא הקשיב ל'דרך לחיים' ומיד התקשר להגיד לי שזה מדהים".

חן ימשיך לשתף פעולה עם גולן גם באלבום הבא, אולם הוא לא מתכוון לעצור אצלו: גם קובי פרץ הזמין ממנו שיר וגם שרית חדד. "למרות שאני שמח ומאושר על הכישרון לכתוב ולהלחין, אני נולדתי לשיר", הוא מסביר את ההליכה לפרונט. "השירים שנתתי לאייל דרבנו אותי לנסות גם את הקטע שלי בשירה".

את אלבום הבכורה שלו יוציא חן בחברת הליקון, שנפתחה באחרונה גם לשוק המוזיקה המזרחית עם אלבומים שאמורים לצאת לרז חדד ותומר מתנה. חן, לא מפחד מהתחרות: "אני לא עושה תחרות עם אף אחד, אני עושה מוזיקה", הוא אומר. "אם יאהבו את הכתיבה וההלחנה שלי, אז אשמח. אם יאהבו גם את הקול שלי, אני מאד אשמח. אני אמנם בן 29, שזה גיל קצת מאוחר להתחיל קריירה, אבל לכישרון אין גיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully