וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונה הרביעית של "מד מן" יצאה לדרך

עינב שיף

26.7.2010 / 8:45

הפרק הראשון בעונה החדשה בעלילות דון דרייפר והחבורה התקבל בחום יחסי אצל המבקרים, אך ללא ציפיות לרייטינג גבוה במיוחד. וגם: מה קרה בפרק? זהירות, ספוילר

אחרי שתי זכיות בפרס "סדרת הדרמה הטובה ביותר" בטקס פרסי האמי ושלושה פרסי גלובוס הזהב באותה קטגוריה, הבכורה לפרק הראשון בעונה הרביעית של "מד מן" הפכה למעין אובססיה בארצות הברית: בעוד יוצרי הסדרה שמרו את פרטי העלילה קרוב לחזה, כך הפכו כלי התקשורת יותר ויותר סקרנים כלפי עתידו של דון דרייפר (ג'ון האם) והחבורה. אמש (ראשון) יצאה לדרך העונה הרביעית ומיד עם סיום שידורה, החלו לצוץ הביקורות הראשונות אודות הפרק, לצד הקרנה חגיגית ומפוארת בניו יורק - העיר בה מתרחשת הסדרה. שם, מצאו אפילו זמן לחגוג לכוכבת הסדרה, אליזבת מוס, יום הולדת 28.

אליזבת מוס בהקרנת "מד מן" בניו יורק. AP
עוגת יום ההולדת של אליזבת מוס בהקרנת "מד מן" בניו יורק/AP

אז מה היה בפרק הראשון של העונה החדשה של "מד מן" שנקרא "יחסי ציבור"? בעיקר השאלה הנצחית שאופפת את הסדרה כבר שלוש עונות: "מי אתה דון דרייפר?", כפי ששואל אותו כתב מגזין התעשייה Ad Age. דרייפר מתראיין לכתבת פרופיל אודותיו כדי לקדם את סוכנות הפרסום החדשה שלו ושל שותפיו הוותיקים, שהקימו אותה מחדש כשותפים שווים בסוף העונה הקודמת.

הזמן הוא סוף השבוע של חג ההודיה, שנת 1964. דרייפר הגרוש נחוש לכבוש שוב בסערה את שדרות מדיסון שנדמה היה ששייכות לו. בדרך, החברה מנסה להיאבק על תקציב של מותג בגדי ים ופגי ופיט מארגנים מזימה די חדשנית ומלוכלכת כדי לדחוף בשר אותו הם מפרסמים לעיתון. בהמשך, דון אף זומם על כיבוש נשי חדש, אך מגלה שהבחורות של אמצע הסיקסטיז, ימי הביטלמניה, ניצני המהפכה הפמינסטית וחוק זכויות האזרח, זה לא מה שהיה פעם.

הפרק עתיר בכל מה שמעריצי "מד מן" הכירו עד כה, מהסיגריות, דרך ההערות הלא יאומנו שמצליח רוג'ר סטרלינג להפיק מהפה שלו ("המגזין הזה כל כך זול, עד שהם לא יכולים להרשות לעצמם כתב שלם", הוא מעיר בנבזיות אודות העיתונאי בעל הרגל מעץ) ועד החדשנות הפמינסטית של פגי בעולם של גברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ג'ון האם, וינסנט קרת'יסר, ג'ון סלאטרי בסדרה "מד מן". imdb
מה שהמעריצים אוהבים. מתוך העונה הרביעית של "מד מן"/imdb

הביקורות בארצות הברית קיבלו את בכורת העונה הרביעית של הסדרה בחום סביר. "בכורה מבשרת טובות", כתב מבקר ההוליווד ריפורטר כדוגמה מייצגת של לא מעט כתבות, שהתלהבו מהקצב המהיר יחסית של הפרק. "פתיחה מרהיבה", טען הווניטי פייר, שגם העיר כי ישנם אלמנטים בסדרה שלא מתיישבים עם רוח הזמן - כשלטענתו, "אף אחד בימים ההם לא דיבר ככה לוותיקי מלחמה".

"בכל סדרה אחרת, הייתי אומרת שאם היא תוכל להכיל את האנרגיה של הבכורה, אז אנחנו בדרך לעונה מצוינת", כתבה מבקרת האינטרטיינמנט וויקלי. "אבל כשזה מגיע לניתוח של 'מד מן', ובכן אני מצטטת את דרייפר: 'אני מנסה להתרחק מהסוג הזה של שגעונות'. 'מד מן' לא משחקת לפי הכללים של שימור הטון שנקבע בפרקים מסוימים. צריך לראות מה קורה בכל שבוע".

ג'ון האם בתפקיד דון דרייפר בסדרה "מד מן". imdb
כל שבוע לעצמו. מתוך "מד מן"/imdb

כעת, נשואה הציפייה לעבר נתוני הרייטינג של הסדרה, המשודרת ברשת הכבלים AMC. הנתונים צפויים לקראת הערב, אולם בתעשייה האמריקאית לא מצפים לשבירת השיא של העונה השלישית, שנפתחה עם 2.77 מיליון צופים. על פי ההוליווד ריפורטר, "מד מן", למרות העניין הרב סביבה, זוכה באופן קבוע לנתוני צפייה נמוכים יותר משל סדרות כבלים אחרות, דוגמת "Burn Notice". מחיר ספוט של 30 שניות ב"מד מן" נחשב ללא גבוה במיוחד - בין 20 ל-25 אלף דולר לפרק הפתיחה.

אלא שחלק לא קטן מהעניין סביב "מד מן" נובע ממכירתה לשידור מסביב לעולם, כמו בישראל - אליה תשוב ב-31 ביולי בחברת הכבלים HOT. אז, גם אלו שלא יורידו את הפרק הראשון של העונה באינטרנט, יוכלו לשאול את עצמם "מיהו דון דרייפר?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully