וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וליאן שנאבל וסופיה קופולה בפסטיבל ונציה

29.7.2010 / 14:59

הסרט "Miral" של שנאבל, שחלקו צולם בישראל עם פרידה פינטו והיאם עבאס, ישתתף בתחרות של הפסטיבל לצד היצירות החדשות של הבמאית הצרפתיה ו-וינסנט גאלו

נחשף הליין-אפ לתחרות הרשמית של פסטיבל הסרטים של ונציה, אחד משלושת הפסטיבלים היוקרתיים ביותר בעולם הקולנוע לצד קאן וברלין. הפסטיבל, שייפתח השנה ב-1 בספטמבר, יעניק את פרס "אריה הזהב" לאחד מ-23 הסרטים שנבחרו לתחרות.

אחד הסרטים המעניינים בתחרות השנה הוא "Miral" בבימויו של ג'וליאן שנאבל, קו-פרודוקציה בה מעורבת גם ישראל (הבמאי ערן ריקליס היה מעורב בהפקה), בה הצטלם חלק מהסרט. בסרט מככבים היאם עבאס ופרידה פינטו ("נער החידות ממומביי") וכן ויליאם דפו ומכרם חורי. עלילת הסרט, המתארת ניסיונות להקים בית יתומים בירושלים שאחרי הכרזת המדינה, בעל פוטנציאל לסערה פוליטית עם צאתו.

סרטים בולטים נוספים ברשימה הם "Somewhere", יצירתה החדשה של סופיה קופולה, "יער נורווגי", העיבוד ללהיט האהוב של הרוקי מורקמי, "Promises Written in Water" של וינסנט גאלו, "Potiche" של פרנסואה אוזון, ו-"13Assassins" של מייק טקאשי היפני. סרט הפתיחה, "Black Swan" של דארן ארונופסקי (בכיכובה של נטלי פורטמן), משתתף גם הוא.

בשנה שעברה זכה בפרס "אריה הזהב" הסרט "לבנון" של שמואל מעוז, שהיה לסרט הישראלי הראשון הזוכה בפרס ראשון באחד משלושת הפסטיבלים הגדולים. הפסטיבל מעניק גם את פרס אריה הכסף, פרסים לשחקנים המצטיינים וכן פרס לסרט הביכורים הטוב ביותר, שם מתמודד הסרט הישראלי "התפרצות X" של איתן צור. גם רועי רוזן ישתתף בפסטיבל, עם סרטו שיוקרן במסגרת ה"אוריזונטי", לטרנדים חדשים מעולם הקולנוע.

גם חבר השופטים בפסטיבל השנה עורר עניין רב, עם הבחירה בבמאי קוונטין טרנטינו לתפקיד יושב ראש חבר השופטים של התחרות הראשית. חברו של טרנטינו, הבמאי רוברטו רודריגז, יפתח את הקרנות הסרטים שמחוץ לתחרות עם "מאצ'טה", סרטו החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully