וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופת אליל: על עזיבתה של אלן דג'נרס את "אמריקן איידול"

עינב שיף

30.7.2010 / 15:45

מהריב הראשון עם סיימון קאוול ועד צניחת הרייטינג והביקורות, הפקת "אמריקן איידול" ואלן דג'נרס הבינו שהם לא מתאימים זה לזו. השאלה הגדולה היא מי כן יכול להציל את המותג הקורס

אלן דג'נרס לא התכוונה בשום שלב לוותר על תוכנית האירוח המצליחה שלה, גם לא לטובת כס השופטת שתחליף את פאולה עבדול ב"אמריקן איידול". הסט של שתי התוכניות שוכן בלוס אנג'לס וכל מה שנדרש הוא הקפדה על לוח הזמנים כדי להגיע בזמן מהאחת לאחרת. כך, לתוכנית צילום התוכנית הראשונה של "איידול" בבית בלוס אנג'לס (אחרי שבועות האודישנים), דג'נרס הגיעה בזמן. סיימון קאוול, לעומת זאת, איחר בשעה וחצי.

כבר אז, בתקרית האיחורים שאירעה למעלה מחצי שנה לפני שהודיעה על עזיבתה את "אמריקן איידול" לאחר עונה אחת בלבד, אפשר היה להבין שדג'נרס לא בדיוק הבינה איך העסק עובד. "היא שאלה את עצמה 'למה בדיוק הכנסתי את עצמי?'", סיפר מקור בהפקה לאתר דדליין הוליווד, מאתרי הברנז'ה החזקים והאמינים באמריקה לאחר התקרית. "היא קראה לסיימון פרימדונה וביקשה ממייק דרנל (בכיר ב-FOX, ע.ש) שימהר וימצא מחליף לקאוול. כבר מההתחלה, הכימיה לא היתה טובה".

ככל שהמשיכה העונה, התברר שלצד קאוול, גם שאר השופטים לא בהכרח כיבדו את דעותיה של דג'נרס, שמלכתחילה סבלה מעמדת נחיתות כשופטת שהגיעה מחוץ לעסקי המוזיקה. "היא לא היתה מספיק טובה כדי להיות השופטת שלא מבפנים", קבע ג'יימס פוניווזיק, הבלוגר של המגזין TIME.

בנוסף, גורמים בתעשייה סיפרו כי ככל שהעונה התמשכה, לדג'נרס נגמרו השנינויות מהשרוול והיא החלה מתאמנת מראש על משפטים שתאמר. "היא החלה להכין דברים שיהיו יותר מצחיקים מראש או קשורים למוזיקה", כותב הדדליין הוליווד. "באמצע העונה החלו לצוץ השמועות על כך שהיא תישאר שופטת רק לעונה אחת, בגלל שהיתה כה לא מאושרת".

אלן דג'נרס בתוכנית "אמריקן איידול". Kevin Winter, GettyImages
פשוט לא מאושרת. דג'נרס/GettyImages, Kevin Winter

אבל ההתמודדות עם קאוול היתה יכולה להיגמר כבר בעונה הקרובה, שכן השופט הבולט ביותר בתוכנית הודיע מראש שלא ימשיך בה בינואר 2011, מועד עליית העונה החדשה. כפועל יוצא מכך, גם ההתמודדות עם השופטים האחרים היתה אמורה להיות קלה יותר, ללא נוכחותו של קאוול - תפקידה של קארה דיוגווארדי ממילא תלוי על בלימה (ודיווחים שונים אומרים שגם היא לא תמשיך) ואילו לרנדי ג'קסון נותרה רק עוד עונה אחת בחוזה, לעומת דג'נרס, שחתמה על חוזה של לא פחות מחמש שנים, על פי דיווחים שונים.

אלא שהיה יותר מגרעין של אמת בהצהרת העזיבה של דג'נרס, שהעיבו על יכולתה להמשיך בתוכנית בעונה הקרובה: היא פשוט לא אהבה לבקר אנשים. "אלן לא תרמה שום דבר לתוכנית", קבע קרייג ברמן מאתר MSNBC, במאמר שכותרתו "אלן דג'נרס פשוט נכשלה כשופטת ב'אמריקן איידול'". "היא אף פעם לא הוסיפה דבר מלבד הערה על ביצוע גרוע", הוסיף ברמן. "מנקודה מסוימת היא אפילו לא היתה מבדרת. היא נדחקה לרקע והפכה מבחירה שמשנה את המשחק לדמות נשכחת".

לדברים האלו, שחזרו על עצמם גם בביקורות בזמן שידור העונה, הצטרפה הירידה הגדולה ברייטינג של "אמריקן איידול" בעונה זו: אחוזי הצפייה נחתכו בכ-9% ביחס לעונה שעברה, שגם בה נפל הרייטינג ביחס לקודמתה, אך באופן חד פחות. מעבר לשחיקה הטבעית של הפורמט בעונתו התשיעית, אחת הסיבות לנפילה, על פי לא מעט מגזינים ואתרים העוסקים בתחום, היתה חוסר היכולת של דג'נרס לחדש מעבר למה שדיוגווארדי עשתה בעונה שלפני כן. לכן, מיד עם השמועות על כניסתו המחודשת של נייג'ל לית'גו ל"אמריקן איידול" כמפיק ראשי, החלה האדמה לרעוד מתחת לצוות התוכנית: לית'גו הוא מהראשונים שהביעו חוסר שביעות רצון מאופי הפאנל ואמר כי אם היה בתפקיד, הוא מתכוון לשנות גם את פאנל השופטים. ובכן, לית'גו כנראה כבר בעניינים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ג'ניפר לופז. Neilson Barnard, GettyImages
התרופה? ג'ניפר לופז/GettyImages, Neilson Barnard

אלא שלא ברור כיצד ג'ניפר לופז, שעל פי כל הדיווחים של המגזינים המובילים בתחום תחליף את דג'נרס, היא הפיתרון אותו הגו FOX והחברות המפיקות את "אמריקן איידול". לופז חוותה כישלון קולנועי נוסף עם "The Back-Up Plan", שיציאתו לאקרנים נדחתה אחרי שאלבום האולפן שהקליטה, "?Love", נגנז כי סוני החליטה לבטל את החוזה עמה.

לופז לא הוציאה להיט בסדר הגודל של "If You Had My Love" או "Waiting For Tonight" או "Jenny From The Block" זה שנים, והבאתה כסמל לרענון המותג והצגתה, לא ברור עדיין לצד אילו שופטים נוספים, כסמל להצלחה והבנה בתחום, נראית כמו מהלך טלוויזיה ישראלי ולאו דווקא של אחת התוכניות הנצפות בארצות הברית. מאידך, כשאתר בסדר הגודל של MTV כותב כי "אם תצטרף, לופז תלך בעקבותיה של דיוות הפופ פאולה עבדול ותביא את ניסיונה כאמנית בצמרת המצעדים", כנראה שהמהלך יכול להתקבל בצורה חיובית. בנוסף, לופז, ממוצא לטיני, יכולה למשוך קהל היספני רב לתוכנית.

אבל הסיפור העצוב בבחירתה של לופז הוא שככל הנראה, תפקיד השופט ב"אמריקן איידול", זה שאפילו דמות אגרסיבית ולכאורה אנטי-ממסדית כמו האוורד סטרן היה מוכן לנהל קמפיין עבורו, אינו מושך כבעבר. בחודשיים האחרונים מוצפים הבלוגים ואתרי האינטרנט בעשרות שמות מפורסמים ויותר ופחות, שעלו כמחליפים פוטנציאליים לקאוול, החל מהארי קוניק ג'וניור ועד אלטון ג'ון, שעל פי הדיווחים הוא האופציה המועדפת, אבל האחרון לא מוכן לוותר על סיבובי ההופעות ודורש יותר מדי כסף.

אם לשפוט על פי ערך הוויקיפדיה של "איידול", אגב, מי שכבר מונה לתפקיד הוא סטיבן טיילר, סולנה של אירוסמית' שבשנה האחרונה היה במוקד השמועות על פירוקה של הלהקה בשל התנהגותו והתמכרויותיו. טיילר ו-FOX לא הגיבו לדיווחים על כניסתו לתוכנית, אבל התגובה המעניינת מכולם למינוי שכזה צריכה להיות של קאוול.

כעת, משמפיקי "איידול" נדרשים למצוא שני מחליפים בוודאות (ההערכות הן שאם דיוגווארדי תפוטר - התוכנית תחזור למבנה של שלושה שופטים ולא ארבעה), לצד הרייטינג הקורס והקושי במציאת שופטים מחליפים, הולכת וגוברת הסבירות שהבלתי ייאמן קורה והאימפריה של תוכניות הטלוויזיה בעשור האחרון פגיעה וחלשה מאי פעם. הוויתור הכה מהיר של אלן דג'נרס על היכולת לשנות את גורלה של "אמריקן איידול" רק מראה שהעידן לא תם, אבל שעון החול הטלוויזיוני בהחלט החל לזוז מהר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully