וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרש, ביבבה

עינב שיף

11.8.2010 / 10:52

קובי פרץ נכנס באייל גולן והוריד ים של דמעות בראיון עם גיל ריבה בערוץ 2. למה לא ידעתם מזה? כי לוח השידורים בישראל הוא ממש לא עניינכם

הטלוויזיה הישראלית מלאה רגעי קסם הייחודיים רק לה, כשהפלא הגדול מכולם הוא לוח השידורים שלה, שלהגדיר אותו כגמיש יהיה כמו לכנות את דיוויד בואי מוזיקאי מוכשר. בהיעדר מדורת שבט אמיתית שגוזרת את סדר היום, שינויי השיבוץ התכופים בלוח השידורים הם הדרך של הערוצים הגדולים להוכיח את האלוהיות שלהם על פני צופי הטלוויזיה, משל היו אומרים אנחנו נחליט מתי לשדר ואנחנו שוקלים כרגע אם לספר לכם. באין יכולת לייצר תוכן שיגרום לצופים להידבק למסך, מעדיפים הערוצים לייצר אצל צופיהם חוסר ודאות ולגרום להם לחשוב שאולי הערב, לשם שינוי, יהיה מה לראות בטלוויזיה.

כך, שודרה אמש (שלישי) התוכנית "מילים ולחן", ששמה לא אומר דבר לצופי הטלוויזיה. בתוכה, הסתתר פוטנציאל רייטינג לא קטן: ראיון של קובי פרץ – כן מס הכנסה או לא, עדיין אחד הזמרים המצליחים בישראל – לגיל ריבה בתוכנית אישית. בראיון, פרץ נכנס באייל גולן חזיתית ("אכזב בגדול") וביוסי גיספן ("שמור אותי מאוהביי ומשונאיי אשמר בעצמי", התפייט פרץ) ואף פרץ בבכי די אותנטי כשדיבר על מות דודו ועל השינוי שמוות זה הביא לחייו.

גם הקונספט של הראיון מסייע לתחושה שהפעם נראה פה דם: פרץ נמצא לאורך כל התוכנית על רקע תאורה כמעט חשוכה לגמרי והוא נדרש לענות לשאלות של ריבה הבלתי נראה. השילוב בין התפאורה להיעדרותו של ריבה מזכירים תא וידוי ובעזרת צילומי תקריב של ימי הפיגועים הגדולים, הופכים כל לחלוחית בעיניו של פרץ לכדור באולינג.

ים תיכון חדש

בסוף התוכנית נחשף הלוגו של ערוץ 25, מה שהיה אמור להיות ערוץ המוזיקה הים-תיכונית בעריכתו של ריבה, כש"מילים ולחן", לפי גודלו של פרץ והאופי החודרני של הראיון, היתה אמורה להיות סוג של תוכנית דגל. במקום זאת, כנראה כתוצאה מהליכי ביורוקרטיה, הגבלים וכל הדברים שלא באמת מעניינים צופי טלוויזיה, מצאה את עצמה "מילים ולחן" בשעה 23:27 בערוץ 2, כשהקידום המרכזי שלה הוא בטוויטר של קובי פרץ וצופיה הם האומללים שבאמת חשבו ש"הסופרנוס" תשודר לפני העינוי של מהדורת חצות ופרסומותיה.

לשם הדגשת הביזאר, כדאי לציין ש"מילים ולחן" (רבאק, מאיפה הביאו את השם הזה? ומה הקשר שלו לראיונות של גיל ריבה על הרגלי הפרסום והתהילה של הז'אנר הים תיכונים) שודרה אחרי שידור חוזר אלוהים יודע כמה של "פעם בחיים". יום לפני כן, אגב, שודרה התוכנית הראשונה בסדרה עם שלומי שבת, שאין לו טוויטר – אז כנראה שעליה ידעו עוד פחות.

המקרה המוזר של פרץ בשעת לילה

"התוכנית 'מילים ולחן' היא בעלת אופי אינטימי ונקנתה מערוץ 25 בידיעה שהיא תשובץ לשידור בערוץ 2 בשעת לילה מאוחרת", מסרו בתגובה מהזכיינית רשת. זהו תירוץ שמסביר את השיבוץ, אבל לא את העובדה שאף אחד לא ידע על שידור התוכנית.

אלא שזכייניות הטלוויזיה באופן כללי נוהגות בלוח השידורים כבשלהן, עם מינימום מחויבות למי שאמורים להיות הבוסים שלהם – הקהל הרחב. יש מקרים, כמו האופן שבו ערוץ 24 הפך לגרסת הסאונה של הגיהינום, שבהם אכן הקהל נדפק. ויש מקרים, כמו המקרה המוזר של קובי פרץ בשעת לילה, שהערוץ פשוט יורה לעצמו בראש. אגב, מרשת נמסר שבשבוע הבא ישודר ראיון עם מושיק עפיה. עכשיו, אפשר להגיד שלפחות קיבלתם הודעה מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully