וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוז, יהושע וגרוסמן: תומכים במחאת אנשי התיאטרון

אריאל קריל

31.8.2010 / 0:00

שלושת הסופרים צירפו את חתימתם לעצומה של יוצרים המביעים תמיכה באנשי התיאטרון שמסרבים להופיע באריאל. חותמים נוספים: חתני פרס ישראל האמנים דני קרוון ודוד טרטקובר

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

סירובם של כמה עשרות אנשי תיאטרון להופיע בהיכל התרבות באריאל ממשיך להכות גלים. עצומה חדשה, עליה חתומים יוצרים ויוצרות שאינם מתחום התיאטרון, יצאה אמש (שני) לדרך ובה מביעים החותמים את תמיכתם והזדהותם עם אותם שחקנים ומחזאים שחתמו על המכתב הראשוני.

בין החותמים על עצומת ההזדהות ניתן למצוא כמה מבכירי הסופרים בישראל, בהם עמוס עוז, א.ב. יהושע, דויד גרוסמן וסמי מיכאל. גם חתני פרס ישראל האמנים דני קרוון ודוד טרטקובר צירפו את חתימותיהם לעצומה, ועמם הקולנוענים דורון צברי, חגי לוי ורני בלייר.

כותרת העצומה היא "ההצגה אינה חייבת להימשך" ונוסח שלה הוא: "אנו החתומים מטה – יוצרות ויוצרים – מביעים תמיכה והזדהות עם אנשי התיאטרון המסרבים להופיע באריאל. חירות היצירה וחופש הדעה הם אבני היסוד של חברה חופשית ודמוקרטית. זה לא מכבר מלאו 43 שנים לכיבוש הישראלי. מתן לגיטימציה למפעל ההתנחלותי וההשלמה עימו פוגעים אנושות בסיכוייה של ישראל להגיע להסכם שלום עם שכניה הפלסטינים".

יוצרים נוספים שחתמו על העצומה הם הסופרים ניסים קלדרון, אילנה המרמן, כליל זיסאפל ונילי לנדסמן; המשוררים דורי מנור, יערה שחורי וטל ניצן; הבמאית איבתיסם מרענה; השחקניות חלי גולדנברג ואורלי זילברשץ; האמנית מעין אמיר; והכוריאוגרף אבשלום פולק, בנו של חותם המכתב הסירוב המקורי יוסי פולק.

מוקדם יותר היום: הפגנת תמיכה ביוצרי התיאטרון

העצומה באה כאמור בעקבות המכתב שהפנו ביום שישי האחרון שורת יוצרי תיאטרון בכירים למנכ"לי התיאטראות בישראל, בו הודיעו כי יסרבו ליטול חלק בהצגות שיתקיימו בהיכל התרבות באריאל. במכתב, עליו חתומים בין היתר יהושע סובול, איתי טיראן, דרור קרן ועשרות יוצרים נוספים, נאמר כי הופעה במקום מנוגדת לצו מצפונם.

מוקדם יותר אתמול התקיימה הפגנת תמיכה בחותמי המכתב מול תיאטרון הבימה בתל אביב. מאות אנשים השתתפו בהפגנה, ביניהם חברי כנסת ואנשי ציבור. מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, ממארגני ההפגנה אמר, בין השאר, כי "אוי לה למדינה שמחייבת בחוק את האמנים להופיע בניגוד לצו מצפונם. לא כל עם ישראל רוצה להשתתף בחגיגת ההתנחלויות".

ח"כ דב חנין (חד"ש) שהשתתף בהפגנה אמר כי "התיאטרון הישראלי איננו ולא יהיה תיאטרון בובות. הוא תיאטרון של אנשים בעלי היגיון, מחשבה עצמאית ומצפון. כך הוא היה וכך הוא צריך להיות". "באנו להשמיע את קולה של ישראל הדמוקרטית", הוא הוסיף.

עדכון ראשון: 22:47

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully