וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב הזה מת: על "כוכב נולד 8"

עינב שיף

5.9.2010 / 6:55

הזכייה של דיאנה גולבי וההפסד של אוהד שרגאי הם סיום הולם לעונה הגרועה ביותר של "כוכב נולד", בדרך למותה הבלתי נמנע של התוכנית ששינתה את התרבות הישראלית. עינב שיף נפרד

צילום מסך

(באדיבות קשת)

אפשר היה להציל את העונה השמינית של "כוכב נולד". אפשר היה להתגבר על הנבחרת המגוחכת, מופעי האימים של השופטים, אובדן הבושה במהלכי הקידום של התוכנית בערוץ 2 (שעלו לקשת, הזכיינית המשדרת, בקנס כבד) ובערוץ 24, אובססיית המסך של אלירז שדה בגמר ("בזריזות אלירז", סנט בו צביקה הדר לא אחת) ושחיקתו הטבעית של המותג. אבל אוהד שרגאי הודח ראשון בגמר, ובזה למעשה נגמר הסיפור של הגמר הזה וכנראה גם של התוכנית הזו, שעשתה כל כך הרבה לתרבות הישראלית - לטוב ולרע - וכעת תצעד בויה דולורוזה בדרך לבית הקברות העליז והשמח לפורמטים.

ההדחה המוקדמת של שרגאי, למרות ביצוע נפלא ועטוף אהבת קולדפליי ל"יש בזה טעם" של דנה ברגר, הרגה את הגמר של "כוכב נולד" כקונספט, כרעיון שבו מי שטוב לאורך זמן יכול לנצח על במה שהיא משמעותית למוזיקה הישראלית. אבל כבר שנים ש"כוכב נולד" לא באמת מייצרת כוכבים, ועתה היא גם לא תחרות שעניינה מוזיקה אלא תחרות קורות חיים: מי היה בצבא ומה הוא עשה, מי נראה טוב ולמי יש יותר חברים מסמסים. מספיק היה לראות את המבט של צדי צרפתי - שכבר בעונה הרביעית אמר למישל גוריאשוילי: "הבעיה היא לא שלך אלא של המצביעים, ילדות קטנות" - כדי להבין שממילא העניין אבד. שדיאנה תזכה, שעמדי יזכה. למי אכפת.

עידן עמדי, דיאנה גולבי בגמר כוכב נולד ספטמבר 2010. עומר מירון
אז למי באמת אכפת? עידן עמדי ודיאנה בשלב הסופי של ההתמודדות/עומר מירון

הזכייה של דיאנה גולבי עשתה צדק עם "כוכב נולד 8", כיוון שהיא רק סגרה מעגל עם העונה הרעה ביותר של המכונה, אותה מכונה שאפילו להקת הנגנים של התוכנית הצדיעו לה כשביצעו - לא ברור אם מתוך מודעות לאירוניה בדבר - את "Killing in the Name Of" של רייג' אגיינסט דה מאשין לקראת סיום התוכנית. בעונה שבה קוריוז כמו אור גלעדי מתקרב עד לסנטימטר מחצי הגמר, מגיע למבצעת בינונית, לא יציבה ולבטח לא מקורית כמו גולבי לזכות על פני שרגאי, שבזכייתו יכול היה לחבר את ישראל עם תופעת "Glee" כפי שציינה בחוכמה הדס בשן בטור שלה במגזין פנאי פלוס. הוא לא זכה, עמדי השמיד את "חלומות אחרים" של מאיר בנאי וגולבי יכולה לשוב לפנטזיית הסולנית של פראמור/נינט טייב 2003, כל הדרך לקומדיה היומית שבוודאי תקבל באחת מתחנות הלוויין.

החדשות הרעות באמת עבור "כוכב נולד" הן שמי שהולך לישון עם אור גלעדי ועידן עמדי, שלא יתפלא שהוא קם עם פורמט שאיבד את המשמעות שלו. "כוכב נולד" של שלוש העונות האחרונות הניבה זוכים בינוניים שאפילו צריך להזכיר את השמות שלהם כדי לזכור שהם זכו – בועז מעודה, ישראל בר און ורוני דלומי, שאם עוד קצת סומק בלחיים כפי שאופרה בהופעתה אמש היתה יכולה להצטרף לאוהדי האולטראס של הפועל תל אביב. גולבי היא כאמור המשך מצוין לרצף הזה, ויחד עם ממוצע הרייטינג הנמוך של התוכנית והנפילה של תוכניות מקבילות בעולם (גם בארצות הברית - "אמריקן איידול", למשל, בשפל שהוביל למהפכת השופטים הנוכחית) נראה שהניתוח נכשל והמשפחה מצפה שהרופא ייצא בכל רגע ויסביר שאפשר להמשיך ולהנשים אבל כבוד גדול לא יהיה בכך.

רוני דלומי בגמר כוכב נולד ספטמבר 2010. עומר מירון
ואת מי? רוני דלומי/עומר מירון

שש שנים לפני שהפך לכוכב טלוויזיה, כתב שי גולדן באתר הזה את המאמר "מיס נובאדי" ובו טען כי בתוך חמש שנים לא בטוח שנזכור מיהי נינט. על אף שהמילים המופרכות האלו לא מנעו מגולדן להגיע לאן שרצה, חשוב לזכור שגולבי יכולה להפתיע. הרי ממילא מה ש"כוכב נולד" ניסתה לעשות בעונה הנוכחית זה לא להיות תוכנית מוזיקה אלא תוכנית ריאליטי: צילומים מאחורי הקלעים, קטעים מחדר החזרות, "בדרך למעלה" עם אורנה דץ, צילומים מלפני השידור ואחריו – הכל כדי להימנע מהמוזיקה, שאכן לרוב לא היתה ראויה להתייחסות.

לכן יתכן מאוד שגולבי תזכה לתשומת הלב שלא תהפוך אותה ל"מיס נובאדי", כי היא תמיד תוכל להגיש מהאולפן השקוף או מחוף שנראה כמו בקבוק של קולה. אבל כמו שהשנה האחרונה גרמה ללא מעט אנשים להבין שערוץ 24 זו בדיחה על האדישות שלהם ושכוכבי טלוויזיה באמת מאמינים שהקלישאות שלהם על גלעד שליט משנות משהו, גם "כוכב נולד" תשלם על הסכין שתקעה בגב המוזיקלי של עצמה.

למעשה, את התשלום הראשון אפשר היה כבר לראות בתוכנית הגמר, בדמות הפרומואים האגרסיביים לריאליטי אוכל "מאסטר שף". אחריו הגיע הקטע המביך להדהים שבו מרגול מודיעה שהמוזיקה המזרחית ניצחה (ושכחה לומר ש"אפילו קנינו ערוץ בשביל להוכיח את הזה") וארז טל מתלונן על היחס לחיילי צה"ל בתקשורת (אבאל'ה, על רוני דניאל שמעת?). לפי אלו, כולם יכולים להיות מוצמדים ל"כוכב נולד" כי המכונה מיישרת את כולם למוצר אחד – שפים כמו טאלנטים כמו זמרים. כולם נועדו לספק את אותו מוצר לבית קשת ופירוש הדבר שהייחוד של "כוכב נולד" לא רק בסכנה, הוא פשוט כבר לא קיים.

דיאנה גולבי בגמר כוכב נולד ספטמבר 2010. עומר מירון
בקרוב בתפקיד שימי תבורי ב"האח הגדול VIP". דיאנה גולבי/עומר מירון

טדי הפקות, העומדת מאחור התוכנית, היא אחת החברות האמיצות בישראל. היא נתנה למארינה מקסימיליאן בלומין יד חופשית למרות שהרמטכ"ל לא מוכן לנשום את אותו אוויר שהיא נושמת; היא נתנה לשי גבסו בית כדי שישיר על ה"גירוש" מגוש קטיף ולנינט להפסיד עשרות אלפי שקלים עם דיסק שלא נמכר והופעות שלא מתמלאות. אבל בכל מה שקשור לפלטפורמה שגידלה את אותם אמנים, המוזיקה הופכת אילמת ו"כוכב נולד" נראית כמו שורה משיר של הג'ירפות – "אין לך תוכן, יש לך צורה". ועם הצורה הזו, ספק אם למישהו יהיה אכפת האם גם בשנה הבאה, המועמד שצריך היה לזכות הפסיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully