וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 93

אמיר אגוזי

16.9.2010 / 8:59

לקראת יום כיפור, הקאסט של אגוזי עמוס שמות מפוצצים: מג'ואנה ניוסום ועד די ג'יי שאדו. לצום מעולם לא היה יותר גרוב

Mayer Hawthorne. Anna Webber, GettyImages
גם לא הופיע במהדורת ראש השנה של רשמקול. מאייר הות'ורן/GettyImages, Anna Webber

היה מעניין לקרוא את התגובות שעלו כאן סביב מהדורת ראש השנה הכל-ישראלית שלנו. אלא שדיונים על ה"מוזיקליות של יוצרים אלקטרוניים" כמובן שאינם ממש מעניינינו, שהרי חלק גדול מהמדור מוקדש בדיוק לעולם מוזיקלי זה, כך שדעתנו עליו אמורה להיות די מובנית מאליה. יחד עם זאת, שמחתי לראות את הרשימות וההפניות לאמנים ישראלים נוספים שלא צוינו במהדורה (על אף שחלק מהאמנים דווקא הוזכרו במהדורות שהופיעו כאן בשנים קודמות), ובינתיים גם אני נזכרתי – וגם הזכירו לי – .בכמה יוצרים שלצערי הושמטו. ולמה אנחנו מתעכבים על כל זה? כי מעכשיו כל מי שרוצה שנכיר אותו מוזמן לשלוח לנו חומרים, לכתובת המייל החדשה שלנו: rashamkolrashamkol@walla.com

ובחזרה לכאן ועכשיו, אנחנו עם קאסט מפוצץ בחומרים חדשים, על כל הטווח שבין סול, פאנק, פולק, ועד דאבסטפ, טכנו ופסיכדליה לנחיתה. בהמשך ננסה לעשות קצת סדר

Bilal. Creative Commons
מוציא את המהדורה לדרך. בילאל/Creative Commons

לפני חודשיים (רשמקול 89), הזכרתי כאן את מפיק ההיפ-הופ העולה נוטס (Nottz), שעם שתי הפקות חדשות שלו אנחנו יוצאים הפעם לדרך. הראשונה, לשיר "Free" של זמר הסול בילאל, חולקה על ידי המגזין Wax Poetics לקראת צאת האלבום החדש והמומלץ שלו, "Airtight’s Revenge". מיד אחריו, הפקה נוספת של נוטס, הפעם לקטע חדש של מאייר הות'ורן, מכוכבי המדור בשנה שעברה ("Maybe So, Maybe No", "Green Eyed Love" ושאר ממתקים).

לקראת הופעתה הקרבה של ג'ואנה ניוסום בארץ (30 בספטמבר), אנחנו לא מתאפקים ולמרות איכות הסאונד הגבולית מכניסים למיקס את הקאבר/מאש-אפ של המורנינג בנדרז ל-"Have One on Me" של ניוסום מעל הביט הקצרצר "U-Love" של ג'יי דילה (מתוך יצירת המופת "Donuts"). מיקסטייפ הקיץ השלם ממנו לקוחה האינטרפולציה הסבוכה הזו, בלינק למטה.

אנחנו סוגרים את הפרק הראשון הזה של הקאסט עם שני קטעים שבין פולק לפאנק רך. "I’ve Been Trying" של די ג'יי שאדו הוא אחד משני קטעים חדשים שלו שחולקו השבוע בחינם למשך 24 שעות באתר שלו. הסופרימפוזרז שאחריו, שאלבומם "Sunshine Pops" הוא אחד מהמוצלחים יותר ששמעתי הקיץ. סוגר סופית את הקבוצה הזו, ובעיקר מחבר אותנו לזו שאחריה: "Before I Move Off" של מאונט קימבי, שמטעין באנרגיה חדשה את החיבור המתבגר בין פולק לאלקטרוניקה, והוא אחד הרגעים היפים מתוך אלבום הבכורה המרשים של הצמד.

ג'ואנה ניוסום. GettyImages
טוב לה להיות בין מורנינג בנדרז לג'יי דילה. ניוסום/GettyImages

אלבומם של מאונט קימבי, "Crooks & Lovers", מפנה אותנו לעוד כמה אלבומי אלקטרוניקה מסקרנים שמפוזרים בקאסט; "Cool Water" הדאונטמפואי והקולי של מקסימיליון דנבאר ו-"Lucky Shiner" המשוגע יותר של גולד פנדה, שכמו זה של מאונט קימבי, הוא עוד אלבום בכורה שבוודאות יוזכר עוד רבות בשנה זו, איפשהו על הטווח המגוון שבין מאונט קימבי לפור-טט.

מפיק נוסף שיוזכר עוד רבות השנה הוא ניקולאס ג'אר, הצעיר הניו-יורקי עם המנעד השובב ביותר בעולם ההאוס. בדומה לחבריו בלייבל Wolf+Lamb, גם הוא חולש על טווח מוזיקלי שעובר מן היפ הופ נוסח ג'יי דילה דרך דיסקו ועד האוס. ממש בתחילת השנה הוא הימם אותנו עם צמד הקטעים המופתיים "Mi Mujer" ו-"Time For Us". הקטע שלו שמופיע כאן, "Come n Get It", לקוח מתוך אי.פי חינם שיצא במסגרת הלייבל Wolf+Lamb, ובו שישה אדיטים של ג'אר שנוגעים בג'ז, נינה סימון, ניו אורדר ובדיסקו-בוגי נוסח תור הזהב של פרנסואה קיי, שפ פטיבון ולארי לבאן (כפי שאפשר לשמוע בקטע כאן). האי.פי להורדה – בלינק למטה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המנעד השובב ביותר בעולם ההאוס. ג'אר/מערכת וואלה!, צילום מסך

Pariah, גם הוא מפיק צעיר כבן 22, מופיע מיד אחרי הטכנו הפריקי של גולד פנדה, בסביבות שלושת רבעי שעה אל תוך הקאסט. קטע שלו לקוח מתוך האי.פי המעולה "Safehouses", שיצא כעת בלייבל R&S שקם לאחרונה לתחייה. לייבל בלגי זה הוקם באמצע/סוף שנות ה-80 והיה פעיל מאוד בטכנו, ג'אנגל ואמביינט של אז (מודל 500, אפקס טווין, ג'ואי בלטראם וכו'). מאז חזר לפעילות ב-2006, הוסיף לרפרטואר ההאוס וטכנו העכשוויים שלו (רדיו סלייב, אורלנדו וורן, שלומי אבר), גם רצף ריליסים שלקוחים מהקצוות המרתקים ביותר של סצינת הבאסים הבריטית, כתקליטיהם של פאריה וג'יימס בלייק, שגם הופיע כאן פעמים רבות מאז תקליט הבכורה שלו בשנה שעברה.

Pariah, מאונט קימבי, ג'יימס בלייק, דארקסטאר (עם אלבום הבכורה המסקרן "North" שיוצא ממש בקרוב), וגם SBTRKT שבא אחר-כך, חבים כולם את נתיביהם המוזיקליים לדרך שהתוו עבורם קוד 9 ואמני הלייבל שלו הייפרדאב. בראשם, כמובן, בוריאל, שקטע חדש שלו, "Prophecy" (מתוך האוסף "Nu Levels" של El-B), סוגר שעה בתוך הקאסט. מה שעושה את הייפרדאב לכזה לייבל משמעותי הוא לא רק איכותם וייחודם של האמנים והקטעים שיוצאים בו – בין אם אלו קטעי דאבסטפ, UK פאנקי, ביטים נוסח פליינג לוטוס, דה באג, קטעים של סנסציית הדיפ האוס הצעיר קייל הול, או דארקסטאר שהוזכרו מעלה – הם שרובם כאלו שגם משאירים חותם על קהילת המוזיקה האלקטרונית: הדיג'ייז, הקהל, הרחבה וכולם יחדיו.

כך גם עם התקליט החדש בלייבל – "Boomslang" של LV והראפר הדרום-אפריקאי Okmalumkoolkat – שקולע בתזמון מושלם לעניין המשותף שבין UK פאנקי להאוס אקזוטי ואפריקאי. אגב קוד 9 ובוריאל, הם היו גם אלו שעשו את המיקס האורח בתוכנית הרדיו הסופית של מארי אן הובס בבי.בי.סי ששודרה בשבוע שעבר, לאחר 14 שנים שלה בתחנה. גמר חתימה טובה, מארי אן.

מארי אן הובס. Steve Finn, GettyImages
גמר חתימה טובה. מארי אן הובס/GettyImages, Steve Finn

Bilal – Free // Alpha Pup-Wax Poetics // 0:00

Mayer Hawthorne – I Need You // Stones Throw // 2:45

Morning Benders vs J Dilla – Have One on Me (Joanna Newsom cover) // mp3 // 5:55

DJ Shadow – I’ve Been Trying // DJShadow.com // 7:00

The Superimposers – The Beach // Wonderfulsound // 9:30

Mount Kimbie – Before I Move Off // Hotflush // 13:00

Maxmillion Dunbar – Lemon & Lime // Ramp // 16:20

Nicolas Jaar – Come n Get It // Wolf + Lamb // 22:00

Nicole Willis – Holdin’ (Maurice Fulton remix) // Bubbletease Communications // 25:30

Falty DL – Filthy Divinity // Planet Mu // 29:30

Urban Tribe – Insolitology // Planet E // 32:20

Koreless – Up Down Up Down // white // 36:35

Ikonika – Ingredients // Planet Mu // 39:20

Gold Panda – Snow & Taxis // Ghostly International // 42:50

Pariah – Prism // R&S // 46:30

Doc Daneeka – Hold On // Ramp // 51:00

LV & Okmalumkoolkat – Boomslang (Snake) // Hyperdub // 53:30

SBTRKT – Sleep in Tokyo // Tempa // 56:00

Burial – Prophecy // Ghost // 58:00

Broadcast & The Focus Group – Inside Out // Ghost Box // 62:20

Ahu – To Love (Dimlite remix) // One Handed // 65:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully