וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 שנה להולדתו של ג'ון לנון. בעולם ובישראל זוכרים

אייל דץ

6.10.2010 / 8:31

בסוף השבוע הקרוב ימלאו 70 שנה להולדתו של ג'ון לנון, לרגל המאורע יתקיימו בכל רחבי העולם טקסים ואירועים לזכרו, גם בישראל

זוכרים את לנון: בסוף השבוע הקרוב יציין העולם 70 שנה להולדתו של ג'ון לנון (שנולד ב-9 באוקטובר 1940), אחד מגיבורי התרבות הגדולים בכל הזמנים. לרגל המאורע יתקיימו בכל רחבי העולם טקסים ואירועים לזכרו.

אחד האירועים המרכזיים במנהטן שבניו יורק, באולם הממוקם סמוך לבניין הדקוטה בו התגורר לנון בשנים האחרונות ושבפתחו נרצח ב-8 בדצמבר 1980 על ידי מרק דיוויד צ'פמן. באירוע ייקחו חלק בין היתר The Quarrymen, להקתו הראשונה של לנון. במוזיאון הגראמי בלוס אנג'לס תתקיים תערוכה מיוחדת על חייו של לנון ובליברפול שבאנגליה, עיר הולדתו של לנון ייערך האירוע השנתי לזכרו.

יוקו אונו, אלמנתו של לנון, תשהה באיסלנד ביום הולדתו של בעלה המנוח ותעניק פרס על שמו לבמאי ג'וש פוקס ליוצרים ופעילי שלום נוספים. בליברפול, עיירת הולדתו של לנון, יציינו את יום הולדתו של גיבור העיר בחשיפת מונומנט חדש. בניו יורק, יקרינו את הסרט "Lennonyc" המתמקד בשנותיו של לנון בעיר. בשל הסמיכות של מועד יום ההולדת לציון 30 שנים לרצח, ייערכו גם הופעות מחווה בין החודשים נובמבר-דצמבר בהשתתפות אמנים שונים.

גם בישראל זוכרים את לנון. מועדון ההופעות האוזןבר יקדיש את סוף השבוע הקרוב ללנון ויקיים מספר אירועים לזכרו. ביום חמישי יופיע דני רובס עם שירים של הביטלס ושל לנון בפרט. יום למחרת תתקיים הרצאה של העיתונאי אורי משגב על קריירת הסולו של לנון כל הדרך מ"פלסטיק אונו בנד" ועד ל- "Watching The Wheels" , כולל קטעי אודיו ווידאו נדירים. לאחר ההופעה יתקיים המופע Let It Beer, מופע מחווה מיוחד לביטלס עם אלי ללואי. בדצמבר, עתיד להתקיים מופע גדול של אמני ישראל במחווה ללנון, בעריכתו של יואב קוטנר.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ון לנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully