וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין דין ואין דיין

דרור רפאל

7.10.2010 / 10:00

משה דיין הוא דן חלוץ של הסבנטיז, חיילי גבעתי שהורשעו הפכו ילד למגש כסף והשופט שפסק נגד זוגיות גברית מתבקש לשחרר קצת. דרור רפאל מסכם שבוע

למה משה דיין הוא דן חלוץ של הסבנטיז?

השבוע רוסקה תדמיתו של משה דיין לרסיסים קטנים שמונחים על הרצפה כמו פירורי במבה שאף אחד לא רוצה להרים. האיש, שהיה נדמה כי הוא עשוי ללא חת, התנהג בזמן המלחמה כמו ילדה קטנה עם קוקיות ורטייה. דיין היה היסטרי, נתפס לפאניקה, ביקש שיניחו לפצועים, שכל אחד יעשה מה שבא לו ובקיצור - היה נואש, הרגיש שהוא מאבד את המדינה. רוב המשפטים שאמר התחילו ב"לא הערכתי", "לא ידעתי", "לא חשבתי", "לא דמיינתי".

למעשה, משה דיין הוא הדן חלוץ של שנות ה-70: יהיר, זחוח, אדון כל יודע שבעצם לא ידע כלום. הוא נכנס למלחמה כמשה דיין ויצא ממנה כמשה דץ. הרמטכ"ל, דוד (דדו) אלעזר היה היחיד שרצה לתקוף שעה קודם. ואולי באמת תקפו שעה קודם אך בגלל שעון החורף ההתקפה איחרה. הפרוטוקולים של מלחמת יום כיפור חושפים ניהול שערורייתי של מלחמה. מעניין יהיה לפתוח בעוד 37 שנים את הפרוטוקולים של דיוני השלום ולהשוות בין הניהול השרלטני של המלחמה ההיא לבין הניהול החובבני של השלום הנוכחי.

כמה גיבורים חיילי גבעתי שמשתמשים בילד כמגן אנושי?

שני לוחמי גבעתי הורשעו שהשתמשו בילד בן 9 כבמגן אנושי בזמן עופרת יצוקה. הילד התבקש לפתוח תיקים החשודים כממולכדים, כך שאם יתפוצצו, הילד ייהרג והלוחמים ימשיכו כרגיל. נוהל מעצר שכן נאסר לשימוש, אז אם אסור להשתמש בשכן, נשתמש בבן שלו. קשה לבוא בטענות לחיילים שפועלים בשדה קרב, עד שנגיע למקומם. נקווה שלעולם לא נגיע למקום כזה, מקום שבו חיים של בן 9 פחות חשובים מחיים של חייל ישראלי.

ואולי הילד יצא מורווח. החיילים חסכו ממנו שעות של צפייה בתוכניות טלוויזיה כמו "בקוגן וסוכני העל". הוא עצמו הפך לבקוגן שמגן על חיילים מהצבא המוסרי והערכי ביותר בעולם. הילד הפלסטיני בן ה-9 הוא מגש הכסף עליו הוגש הניצחון בעופרת יצוקה. כמו הנס ברינקר, שבאצבעו הקטנה סגר את הסכר, כאן הילד פתח תיקים חשודים, כמו כלב מגשש ומריח פצצות לפני שהלוחם מגיע אל המקום. פרצופו המפוחד, אצבעו הקטנה וידיו המנסות לפתוח תיקים חשודים כעמוסי פצצות הם הידיים שלנו, והחיילים מסתתרים מאחור, מציצים מחרכים קטנים כדי לראות אם היה פיצוץ והשטח נקי, כך שאפשר כבר יהיה לצאת החוצה.

איך זוג גברים יכולים להתאים כמו מנעול למפתח?

השופט טישלר מבית המשפט בבאר שבע קבע שזוגיות גברית בין איש אקדמיה שנפטר לבין הידוע בציבור שלו אינה קבילה ועזבונו יילך לאחותו. "ניסיון החיים מורה שמפתח שאינו מתאים למנעול, יותיר אותנו עם מפתח לחוד ועם מנעול לחוד", כתב השופט בפסיקתו. "הפרשנות לזוגיות היא אחת, גבר ואישה". אני לא יודע מה ניסיון החיים של השופט טישלר ואיזה מפתח נדחף בדיוק לאיזה חור מנקביו, ומדוע הוא רואה במפתחות שלא מצאו מנעול מפתחות אבודים.

ניסיון חיים אחר יכול להראות שלעתים מפתח מוצא מנעול ומנסה לסובב אותו במשך שנים, וגם כשנדמה שהולך הוא להיפתח, זה לא קורה. לעתים חומרי לובריקציה, ורק הם, עוזרים למפתחות להיכנס לחורים, ולעיתים מפתחות אבודים מאושרים יותר ממפתחות שתקועים בתוך מנעול ונרקבים בו לנצח. לעיתים המנעול יכול ליהנות גם מהפעלת כוח עד שהוא נעתר ומשתחרר, ונפתח לרווחה. ניסיון החיים הדל של השופט בכל הקשור למפתחות ומנעולים מביא אותו לפסוק כפי שפסק. השופט טישלר, כל מה שאתה צריך זה להתנסות עם מפתחות נוספים, אולי מפתח אחד יתאים למנעול שלך ויפתח אותך, וכך תבין שיש מפתחות ויש מנעולים וישנה התאמה שלעיתים יכולה להפתיע, אפילו אותך, כבוד השופט.

מי יתחתן ב-10/10/10?

בנות שיותר משאכפת להן מהבעל, חשוב להן תאריכים ומספרים.

זוגות שלא היו מתחתנים עכשיו, אבל התאריך נתן להם סיבה. או תירוץ. או זירוז.

זוגות שיתגרשו ב-11/11/2011. כי גם זה תאריך מיוחד.

זוגות שלא אכפת להם לסחוב את האורחים לחתונה ביום ראשון רק בשביל שיהיה תאריך עגול.

זוגות דביקים שמתרגשים מגימטריה. כאלה שהזמנה לחתונה עם תאריך מיוחד חשובה להם יותר מהחיים עצמם.

זוגות שחולמים על דירה במגדלי גינדי, פרויקט של פעם ב-100 שנה, כי פעם הבאה זה יהיה ב-10/10/2110. וגם זה תאריך מיוחד.

מפתחות אבודים שמאמינים שמצאו מנעולים מתאימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully