וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון עדר - "ויש ציפור בשמיים"

עינב שיף

13.10.2010 / 8:00

הבן של יהודה עדר ומיקי קם משחרר את "ויש ציפור בשמיים", סינגל ראשון מתוך אלבום בכורה. "בבית לא דחפו אותי למוזיקה, אבל האמנות בהחלט חיה אצלנו", הוא מספר בראיון

יח"צ - חד פעמי

אלון עדר הוא מסוג המוזיקאים שקשה להיות מופתע מהכיוון אותו הם בחרו בחייהם. בכל זאת, מדובר בבנם של יהודה עדר ומיקי קם, כך שלא היה חסר צלילים של מוזיקה ישראלית בבית. היום (רביעי), מוציא עדר את הסינגל הראשון שלו, "ויש ציפור בשמיים", מתוך אלבום בכורה שיסגור מעגל עם המקצוע המשפחתי. "זה כיף גדול, יותר מרגש ממלחיץ", הוא אומר לוואלה! תרבות עם צאת השיר, שאת מילותיו כתב יהודה עמיחי ואילו את הלחן חיבר עדר בעצמו.

ככלל, מחצית משירי האלבום הם שירי משוררים. "אני מרגיש שזו לחלוטין השפה שלי ", הוא אומר. "הבחירה שלי בטקסטים האלו נעשתה דווקא לאלבום בכורה כי שם רציתי להציג את תעודת הזהות שלי. גם בשיר הזה – פשוט התחברתי למילים של עמיחי".

אלון עדר. אביר סולטן,
לא בורח מהמוזיקה של הבית. אלון עדר/אביר סולטן

עדר אסף חומרים לאלבום הזה במשך חמש שנים, כשאת ההקלטות הוא התחיל כבר לפני כשנתיים. כמובן שהיתה לו עזרה גדולה, כמי שאביו הוא צומת מרכזי לאמנים רבים. בסינגל הנוכחי, למשל, מתארח שם טוב לוי בחלילית. "העובדה שהסתובבו אצלנו מוזיקאים בבית היתה לי טבעית כילד", מספר עדר. "אבל גיליתי את מאיר אריאל, למשל, רק אחרי שהוא נפטר והבנתי שזו המוזיקה שאני אוהב. יש כאלו שבורחים מזה, אבל זה אני".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בבית לא דחפו אותך לזה.

"לא, ממש לא. האמנות חיה בבית, אבל ההורים שלי הם גדולים בקטע הזה. אני כן מרגיש שאני נצמד למורשת, אבל המוזיקאים מהדור של ההורים שלי זה באמת מה שאני אוהב. נראה לי שהמוזיקאים שאני אוהב, כולם יצרו עד סוף שנות ה-70 ואם למישהו יש הצעות למוזיקה חדשה שכדאי לשמוע, אני מוכן לשמוע".

  • עוד באותו נושא:
  • אלון עדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully