וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם להקת אנסיפרום

עינב שיף

2.11.2010 / 8:30

לרגל הגעתה של להקת המטאל אנסיפרום לישראל, בסיסט ההרכב בוחר את 10 האלבומים ששינו את חייו, ממטאליקה ועד פינק פלויד

איירון מיידן – "Live After Death"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגדולה מכולן. עטיפת האלבום של איירון מיידן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קניתי את הויניל הכפול הזה ולאחר מכן את ה-VHS (וכמובן את הדי.וי.די לאחר מכן), יחד עם וינילים אחרים של איירון מיידן כשהייתי מאוד צעיר. איירון מיידן תמיד יצרו שירים טובים, מלודיות טובות, תפקידי קולות מעולים ועטיפות אלבומים מדהימות. היה משהו כל כך מיוחד בהופעה החיה הזו שאני פשוט הקשבתי לזה כל יום. אין רגע חלש אחד באלבום. אני באמת אוהב את הגרסה של פנטום האופרה, שלצערי לא בגרסת הווידאו של ההופעה. יחד עם האלבום הזה התחלתי לנגן עם האצבעות וניגנתי כל יום אחרי בית הספר רק כדי ללמוד איך עושים את הדבר הזה שסטיב האריס (בסיסט הלהקה - ע.ש.) עושה. הייתי יכול למלא את כל הרשימה הזו באלבומים של איירון מיידן, אבל זה לא יהיה כל כך מעניין לקוראים וכמובן שהיו גם השפעות אחרות. אבל האלבום הזה בפירוש שינה את חיי ואת הדרך שבה אני נהנה ומנגן מוזיקה, כך שמגיע לו האזכור הראשון".

רד הוט צ'ילי פפרז – "Mother's Milk"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Fאנק לפנים. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תמיד נהניתי לנגן עם אנשים שונים סוגים אחרים של מוזיקה. כבסיסט, אתה חייב להיתקל ב-Fאנק בצורה כזו או אחרת ועבורי אלו היו רד הוט צ'ילי פפרז (ומאוחר יותר, ה-Fאנק של שנות ה-70). שמעתי כמה סלאפים מתנגנים, אבל זה לא קנה את תשומת ליבי. חברים של אחיי הגדולים ידעו שהתחלתי לנגן על בס והם השאילו לי את האלבום הזה על קלטת והייתי בהלם. 'איך פלי, הבסיסט, יכול לנגן כל כך באגרסיביות ועדיין לשמור על גרוב', חשבתי לעצמי. ושוב: אימונים, אימונים, אימונים. בנקודה מסוימת גיליתי את טכניקת הגרוב והסלאפינג הנכונה. אני חושב שרוב האילתורים שלי מגיעים מהצד של ה-Fאנק שבי. אני באמת אוהב את רד הוט צ'ילי פפרז הישנים".

דארק טרנקוויליטי – "Skydancer"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה שמתחבא מתחת אוסף דיסקים מאובק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אחד מחבריי היה די ג'יי במועדוני לילה והוא החליט להיפטר מאוסף 5,000 הדיסקים שלו יום אחד. תחת האבק הוא מצא את האלבום הזה בעותק פרומו (אין לו מושג מאיפה הוא השיג אותו) והוא אמר שזה לא הקטע שלו ושהוא הולך לזרוק את זה ואולי אני ארצה לתת לזה ניסיון. הלכתי הביתה ותהיתי איזו חרא מוזיקה אני עומד לשמוע. לחצתי פליי ובום! זה היה הרגע שגיליתי את המטאל. התקשרתי לחבר אחר מיד כדי להשיג פרטים על הלהקה....מיד ממשיכים".

דארק טרנקוויליטי – "The Gallery"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אי אפשר יותר טוב מזה. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גיליתי שבדיוק יצא האלבום הזה, קניתי אותו מיד ועפתי. הליינים של הבס עדיין מרשימים אותי, כמו כל העיבודים. בסך הכל, יש באלבום הזה כל כך הרבה תשוקה למוזיקה, תשוקה שיש למעט מאד אלבומים. אני חושב שזה אחד האלבומים הטובים ביותר אי פעם. כל אחד אחר בז'אנר הדת' מטאל יכול לפרוש, כי אי אפשר להעפיל על האלבום הזה".

אמורפיס – "Tales From The Thousand Lakes"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלודיות יפות וסולן מעניין. עטיפת האלבום של אמורפיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אחרי שגיליתי את דארק טרנקוויליטי, העיניים שלי נפתחו גם לאלבום הזה, שהרבה מחבריי המליצו לי עליו. יש בו שילוב של מטאל, מלודיות יפהפיות והסולן היה מאוד מעניין. לאלבום הזה היתה השפעה גדולה על מרקוס, המייסד של אנסיפרום".

מטאליקה – "…And Justice For All"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושים צדק עם הצדק לכל. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש לי שני אחים גדולים שהכירו לי את הרוק הכבד בגיל מאוד מוקדם. גדלתי עם AC/DC, איירון מיידן, בלאק סבאת' ולד זפלין. אני חייב להם תודה גדולה על מי שאני היום. בכל מקרה, בנקודה מסוימת האחים שלי קנו כמה וינילים של מטאליקה ואהבתי אותם מאוד, אבל נגיעת הפרוגרסיב של האלבום הזה היתה משהו חדש עבורי באותו הזמן".

פיית' נו מור - "Angel Dust"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גאונות. עטיפת האלבום של פיית' נו מור/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני חייב להודות שלקח זמן עד שפיית' נו מור נגעו בי. כשזה קרה, זה פגע בי קשה. בילי גולד הוא בסיסט ברמה גבוהה ואני מכבד אותו מאוד. לא צריך לומר שמייק פאטון הוא גאון ו-וירטואוז אמיתי בקולו. אלבום מבריק של להקה גאונית".

פינק פלויד – "The Wall"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אחד מאלבומי הקונספט הטובים בעולם. אני אוהב את האלבום הזה ואת הסרט. 'Comfortably Numb' הוא אחד השירים הראשונים שלמדתי על בס".

אמנים שונים – "Conan The Barbarian OST"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסקול אגדי לסרט אהוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"'קונאן הברברי' היה אחד הסרטים החביבים עליי כשהייתי ילד והפסקול הוא אחד האגדיים אי פעם".

"Ulver – "Kveldssanger

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מותר לשנות את הדעה. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני ממש זוכר שחבר השמיע לי את האלבום כשהוא יצא ושנאתי אותו, חשבתי שהוא צולע ולא מעניין, כך שלא שמתי לב ללהקה לאחר מכן. אחרי 10 שנים שמעתי שהם מנגנים בפינלנד וחברים רבים שלי הלכו, אז הלכתי גם וזה היה אחד הרגעים הגדולים בחיי. קניתי כמה אלבומים שלהם לאחר מכן ובשיר הראשון זכרתי ששמעתי את האלבום הזה פעם. אני מקשיב לאלבום הזה הרבה כשאנחנו בדרכים".

אנסיפרום יופיעו ב-5 בנובמבר במועדון הבארבי בתל אביב

  • עוד באותו נושא:
  • אנסיפרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully