וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה אתה רוצה שירקדו בחתונות, נורית גלרון?"

22.11.2010 / 13:00

נועם גילאור ואביהו מדינה קוננו בפאנל שעסק בניצחון המוזיקה המזרחית על החלחול של מוזיקת השמחות לרדיו. אליקו, בתגובה, שלף את הטיעון שבכותרת

כצפוי, פאנל "מהתחנה המרכזית לקיסריה" בכנס העיתונות באילת, שעסק בהשתלטות המוזיקה הים-תיכונית על הרדיו, היה רווי יצרים: בפאנל, בו השתתפו אליקו כהן, השדר המוביל של רדיו לב המדינה, אביהו מדינה, מנהל רשת ג' נועם גילאור, מנהל 99FM אלדד קובלנץ (מנהל גלגלצ לשעבר) ופרופ' נסים קלדרון, עלו שאלות קשות בנושא מצב הרדיו המסחרי ביחס למוזיקה הים תיכונית וכן תפקידו של השידור הציבורי באטמוספירה המוזיקלית הנוכחית.

במרכז הדיון, אותו הנחה אבי משולם (לשעבר עורך וואלה! ומגש בקול ישראל), עמדו טענותיהם של נועם גילאור ואביהו מדינה נגד איכות המוזיקה המשודרת בתוכניתו של אליקו ברדיו לב המדינה, כל אחד מצד אחר: גילאור אמר ביחס למוזיקה הים תיכונית כי "אם נלך לגמרי אחרי הקהל זו תהיה פורנוגרפיה" ולאחר מכן אמר כי לא ברור מדוע למרות מצבה הנוכחי, "יש במוזיקה הים-תיכונית תחושת קיפוח".

את הטענות התקיפות יותר הפנה לאליקו דווקא מדינה, מהלוחמים הבולטים למען קידום המוזיקה הים-תיכונית: "חבל שאליקו משדר רק את הצעירים, שכל העניין שלהם זה למכור", אמר מדינה. "הוא (אליקו) מוכר מוזיקה חדשה ואת שפת הדיבור של העכשיו, הוא מתעלם לחלוטין משכבה של לפחות שני דורות שעשו משהו בארץ הזו לפני כן. הם שרים רק על נושא אחד - בינו לבינה, כי זה מה שמעסיק את המעריצים שלהם בני העשרה.

"אין לי שום ציפיות ממנו בתוכנית שלו וגם אין לי ציפיות מהקהל שלו שמאזין לתוכנית שלו", הוסיף מדינה. "אין לי תקווה של מילימטר שהקהל הזה יאהב את השירים שלי. זו שפה אחרת".

אלדד קובלנץ, אביהו מדינה, אלי אליקו כהן, נועם גילאור, אבי משולם. ברני ארדוב
סוער, כמובטח. משתתפי הפאנל/ברני ארדוב

"יש ועדה שיושבת וקובעת מה איכותי ומה לא?"

אליקו, מצידו, לא נשאר חייב: "אני לא מבין, מי קבע מה זה איכות? יש ועדה שיושבת וקובעת מה איכותי ומה לא? כשאנחנו התחלנו לנגן בלב המדינה מוזיקה מזרחית לפני 10 שנים אף אחד לא בא לתת את הבית לזה. זה לא היה מסחרי, לא היה כלכלי". לאחר מכן, תקף אליקו את ערוץ 24 ואת זיהויו עם השתלטות המוזיקה הים-תיכונית על השיח הציבורי: "היום יש את ערוץ 24 שמביאים את האולפן השקוף ומביאים את כולם – זה לא חותמת, זה לא בא ממקום אמיתי, אין לזה שום כיוון ועל המאזין ועל הצופה אי אפשר לעבוד". יש לציין שנציגי גלגלצ וערוץ 24 לא נכחו בדיון ולא זכו להזדמנות להשיב על חלק מהדברים שכוונו אליהם.

לאחר מכן, תקפו גילאור ומדינה את השתלטות המוזיקה הים-תיכונית על אירועי השמחה וטענו כי השירים המושמעים שם סובלים מרמת טקסטים נמוכה. אליקו ענה בעוקצנות: "אז מה אתה רוצה שירקדו שם? נורית גלרון?". כזכור, האחרונה תקפה בחריפות את המוזיקה הים-תיכונית ועוררה עליה זעם רב. בנוסף, אמר גילאור כי סגנון השידור של אליקו לא מתאים לתחנה ציבורית, דוגמת רשת ג'.

"יש לנו אג'נדה - להביא אמנים להיכל התרבות, לקיסריה ולנוקיה".

גם פרופסור קלדרון, כשנשאל מה הוא מעדיף, דודו אהרון או קרן פלס, ענה "חד משמעית, דודו אהרון". ברגע אחר בדיון, הודה אלדד קובלנץ כי בתקופה בה ניהל את גלגלצ הפריזו בכוחה. "יש הרבה פספוסים על שמי בתחנה", אמר. "לא השמענו את היהודים בזמן וגם לא את המוזיקה הים תיכונית".

לאחר מכן עסק הפאנל בשאלה הנפיצה - היכן המחאה במוזיקה המזרחית, עליה נדרש שוב אליקו להשיב: "אני לא מתעסק בפוליטיקה, אני לא איש פוליטי", אמר. "אני רחוק מזה, אני משדר את מה שאני אוהב ומה שהנשמה שלי אוהבת וזה מצליח – יש לנו אג'נדה שרוצה לקדם יוצרים, אנחנו מביאים אמנים להיכל התרבות, לקיסריה ולנוקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully