וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

25.11.2010 / 8:00

ראסל קרואו מחלץ את אשתו מהכלא - ובדרך פוגש את מורן אטיאס, דיסני מוציאים את הנסיכה מהארמון, אמה סטון עושה מעצמה שרלילה וחולה טורט גרמני רוצה לים - וכולם על המסך הגדול

שלושת הימים הבאים

מה אתם הייתם עושים לו רעייתכם היתה כלואה מאחורי סורגים על לא עוול בכפה ובלי תקווה לצאת לחופשי? במקרה של ג'ון (ראסל קרואו), מורה לספרות ואיש ישר דרך, התשובה חד-משמעית: הוא ילמד לנהוג כגדול הפושעים כדי לעשות את הבלתי אפשרי, לחלץ אותה מבית סוהר ולברוח איתה מן המדינה. בתוך כל זה, הוא גם ייתקל במורן אטיאס. מאחורי מותחן פעולה זה עומד פול האגיס, שביים את "התרסקות" וכתב את "מיליון דולר בייבי" זוכי האוסקר.

מן הביקורות: מאז שקיבל אוסקר על "התרסקות", קריירת הבימוי של האגיס רק מידרדרת - "בעמק האלה" לא הלהיב את המבקרים, וסרטו הנוכחי אפילו מעט איכזב אותם. רוג'ר אברט קבע שמותחן זה מבזבז את הכישרונות של המשתתפים בו, והרולינג סטון הוסיף שאי אפשר להאמין ולו למילה אחת שנאמרת בו. לעומת זאת, אינטרטיינמט וויקלי היה חיובי בהרבה ואף אמר שהסרט מזכיר באיכותיו את העבודות של היצ'קוק.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 42. מטאקריטיק – 53.

במאי: פול האגיס. משחק: ראסל קרואו, אליזבת בנקס, מורן אטיאס, ליאם ניסן (122 דקות).

פלונטר

סרט האנימציה הטרי והתלת-ממדי של דיסני מבוסס על אגדת רפונזל (פעמונית). הוא מביא אותה אל הבד כמעט בלי שינויים והתחכמויות, ועושה זאת, בדיוק כמו פעם, בתוספת שירים מקוריים. כזכור, גיבורי האגדה הם הנסיכה ארוכת השיער שכלואה בארמון והנסיך שיוצא לחלץ אותה משם. האם הם יזכו לחיות באושר ובעושר עד עצם היום הזה?

מן הביקורות: אמנם הסרט פונה בעיקר לקהל הילדות, אבל זה לא מנע גם מן המבקרים האשמאים לחבב אותו. ניו יורק טיימס כתב בהתלהבות כי הוא מזכיר את הקלאסיקות הגדולות של דיסני, והגלוב אנד מייל בטורנטו הוסיף כי זוהי מחווה נפלאה לקולנוע של פעם אבל גם הצצה למה שיקרה בו בעתיד. הבוסטון גלוב צינן מעט את ההתלהבות וקבע כי למרות כמה רגעי קסם, הסרט נדוש ברובו.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 88. מטא קריטיק – 67.

במאי: נתן גרינו, ביירון הווארד. קולות: מנדי מור, רון פרלמן (אנגלית), משי קליינשטיין (עברית). 110 דקות.

באה בקלות

לאחר "קלולס (עיבוד ל"אמה") ו"עשרה דברים שאני שונאת אצלך" (גרסה מחודשת של "אילוף הסוררת"), מגיעה קומדיית תיכונים אמריקאית נוספת המבוססת על קלאסיקה בריטית, והפעם מדובר במעין גלגול מודרני של "אות השני": במקרה זה, הגיבורה היא צעירה בשם אוליב (אמה סטון), המספרת לאחת מחברותיה שהיא איבדה את בתוליה. מדובר בשקר לבן וחסר משמעות, אבל כמיטב המסורת של בית הספר התיכון, השמועה מתפשטת במהרה ומשנה את החיים של כל מי שלוקח בה חלק.

מן הביקורות: הקהל אמנם לא אהב את הסרט, אבל מבקרים אמריקאים רבים שבעו ממנו נחת ואף הגדירו אותו כקומדיית התיכונים הטובה ביותר מאז "ילדות רעות". יו.אס.איי טודיי השתמש במונחים מעולם הלימודים והצהיר כי הסרט עומד במבחן בהצלחה ואף מקבל ציון הקרוב למאה, והוליווד ריפורטר כתב כי הוא משכיל להפוך על פניו את ז'אנר קומדיות הנעורים, ועושה זאת בחדות ובשנינות. לעומת זאת, וילג' וויס סבר דווקא כי התסריט של "באה בקלות" ראוי לכיתה טיפולית, ובדומה לטיים אאוט ניו יורק, כתב גם הוא כי הסרט מזכיר את "קלולס" אך מחוויר לעומתו.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 87. מטא קריטיק – 72.

במאי: וויל גלוק. משחק: אמה סטון, אמנדה ביינס, תומס היידן צ'רץ', מלקולם מקדואל, סטלני טוצ'י, פטרישיה קלרקסון (92 דקות).

וינסנט רוצה לים

דרמה גרמנית הנקראת בשם צעיר הסובל מתסמונת טורט, שנשלח בידיו אביו למרפאה טיפולית. הוא פוגש שם את אלכס האיסטניס ואת מארי האנורקטית, והשלושה יוצאים למסע להגשמת חלומו של וינסנט - להגיע לים באיטליה.

במאי: פלוריאן דיוויד פיץ (שגם מככב). משחק: קרולין הרפורת, יוהאנס אלמייאר (96 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully