וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: מהו השיר המושמע ביותר של ג'ון לנון בישראל?

עינב שיף

8.12.2010 / 13:30

במלאת 30 להירצחו של לנון, בדקנו מהו השיר המושמע ביותר של החיפושית המנוחה בישראל בעשור האחרון. התוצאה: "Imagine" במקום הראשון, "Woman" במקום השני

כמו בכל העולם, גם בישראל הביטלס היא להקה אהובה שמוצריה נמכרים היטב בחנויות. גם הרדיו הישראלי נוהג להשמיע את שירי הלהקה ופליטיה - לנון, מקרטני, הריסון ורינגו (טוב, מרינגו נוהגים להתעלם כאן). לכן, בזמן שבכל העולם מציינים את יום הירצחו ה-30 של ג'ון לנון, וואלה! תרבות מפרסמת לראשונה נתונים שמבהירים איזה לנון בדיוק הישראלים אוהבים.

לצורך הבדיקה, נלקחו 10 השנים האחרונות כמדד משלל סיבות - ראשית, במהלך העשור האחרון יכולת הניטור של אקו"ם, האגודה לשמירת זכויות יוצרים בישראל, השתפרה והתרחבה. שנית, מספר תחנות הרדיו והגופים המעבירים לאקו"ם נתונים גדל ומאפשר נקודת מבט אמיתית על מורשת לנון והביטלס בישראל. כמובן שרק שירים שלנון חתום עליהם כמלחין וככותב (לצד מקרטני או בלעדיו בימי הביטלס), נכנסו לרשימה, ללא הבדל בין אם בביצוע שלו או בקאבר. בנקודה זו חשוב לציין: מכיוון שלנון ומקרטני חתומים שניהם על השירים שכל אחד מהם כתב לביטלס, נכללו ברשימה גם שירים שנכתבו על ידי מקרטני - "Yesterday" למשל.

וכך, על פי הנתונים, השיר המושמע ביותר של לנון בעשור האחרון הוא "Imagine", שיר סולו דווקא. אחריו נמצא שיר סולו נוסף - "Woman" ואילו רק במקום השלישי נמצא - "Yesterday". במקום הרביעי שוב שיר סולו - "Jealous Guy" ובמקום החמישי "Across The Universe" שגבר על "Let It Be" באופן מפתיע. "Michelle" (מקום 7) עקף את "All You Need Is Love" (מקום 17). שיר הסולו הרביעי ברשימת 20 הראשונים הוא "Watching The Wheels" ושיר הסולו הבא ברשימה מגיע במקום ה-25, "Dream 9".

המשך העשיריה מגלה דברים מעניינים: בעשור האחרון הושמע השיר "And I Love Her" (מקום 10) יותר מלהיטים כמו "Help" או "Come Together".

רשימת 10 שירי לנון והביטלס המושמעים בישראל בעשור האחרון:

1. Imagine
2. Woman
3. Yesterday
4. Jealous Guy
5. Across The Universe
6. Let It Be
7. Michelle
8. Eleanor Rigby
9. In My Life
10. And I Love Her

מופע המחווה של אמני ישראל לג'ון לנון יתקיים ב-20 בדצמבר בהיכל התרבות בתל אביב. כל ההכנסות קודש לעמותת פתחון לב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully