וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קר עד העצם" מוביל בטקס ה-Independent Spirit

30.11.2010 / 22:35

יום בלבד לאחר שגרף את הפרס הראשי בפסטיבל גות'ם, זכה סרטה המדובר של דברה גרניק ללא פחות משבע מועמדויות באחד הטקסים החשובים ביותר של תעשיית הקולנוע העצמאי

יום חלומי עבר על דברה גרניק, במאית הסרט "קר עד העצם" ("Winter’s Bone"). פחות מיממה לאחר שגרפה את פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ג'ותם לסרטים עצמאים בניו יורק, הוכרז הערב (שלישי) כי סרטה מועמד ללא פחות משבעה פרסים בטקס פרס ה-Independent Spirit שיתקיים ב-26 בפברואר בלוס אנג'לס, יום לפני טקס האוסקר. בנוסף למועמדותו לפרס הסרט הטוב ביותר, "קר עד העצם" מועמד גם בקטגוריות הבימוי, התסריט והצילום. כמו כן, השחקנית הראשית ג'ניפר לורנס מועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר, דייל דיקי מועמדת לפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר וג'ו הוקס – לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר.

הסרט מתאר את מסעה של נערה בת 17 בחיפוש אחר אביה סוחר הסמים. הוא כבר זכה בפסטיבל סנדאנס בפרס הסרט הטוב ביותר ובפרס התסריט הטוב ביותר, ואף הוקרן בפסטיבל הסרטים האחרון בירושלים. כאמור, אמש זכה הסרט בפרס הראשי בפסטיבל גות'ם ובפרס אנסמבל השחקנים הטוב ביותר.

את המקום השני במניין המועמדויות בטקס ה-Independent Spirit תופס סרטה של ליסה צ'ולודנקו "הילדים בסדר" עם חמישה מועמדויות בקטגוריות הסרט, הבמאי, התסריט, השחקנית (אנט בנינג) ושחקן המשנה (מארק רופאלו). אחריו מתמקמים שני סרטים עם ארבע מועמדויות כל אחד: "ברבור שחור" של דארן ארונובסקי עם מועמדויות בקטגוריות הסרט, הבמאי, השחקנית (נטלי פורטמן) והצילום; ו"גרינברג" – בקטגוריות הסרט, השחקנית (גרטה גרוויג), השחקן (בן סטילר) והצילום.

טקס פרסי ה-Independent Spirit נוסד ב-1984 מתוך מטרה להעניק את הכבוד הראוי לתעשיית הקולנוע העצמאי בארצות הברית. הוא מתקיים מדי שנה בלוס אנג'לס בשבת שקודמת לטקס האוסקר. בשנה שעברה הזוכה הגדול היה "פרשס" שגרף את כל הפרסים להם היה מועמד - חמישה במספר. למחרת חצו שחקנית המשנה מוניק והתסריטאי ג'פרי פלצ'ר את הכביש והוסיפו לצד פסלוני ה-Independent Spirit גם שני פסלוני אוסקר עבור עבודתם בסרט. כמוהם, גם ג'ף ברידגס זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בשני הטקסים על תפקידו ב"לב משוגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully