וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב הבית: יורם זק - מבט מאחורי הקלעים של "האח הגדול"

יורם זק

2.12.2010 / 13:00

לרגל חזרתה של "האח הגדול", במאי התוכנית יורם זק לוקח אותנו למסע מאחורי הקלעים של העונות הקודמות: ההחלטה הקשה, המשימה המצחיקה וכמובן - אלירז

כולנו יודעים איך "האח הגדול" נראית על מסך הטלוויזיה אבל מעטים מאוד יודעים איך היא נראית מבפנים. ומבין המעטים האלה, האיש שיודע הכי טוב, האיש שמעורה בכל המשימות ובכל ההדחות הוא האח הגדול עצמו, הלא הוא יורם זק, העורך והבמאי הראשי של התוכנית. לכן, לרגל חזרתה של "האח הגדול" לעונה שלישית, ביקשנו ממנו שייקח אותנו מאחורי הקלעים של הבית שיהפוך לביתנו השני בחודשים הקרובים. זק נענה לבקשה וחזר עם 11 רגעים מהעונות הקודמות שנחרתו בזיכרונו וממחישים מבחינתו את ההיבטים השונים של הריאליטי הכי מצליח במדינה. מההחלטה הכי קשה ועד המשימה הכי מצחיקה, מתוכנית ההשקה ועד הסיכוי לאהבה - כך נראית "האח הגדול" מנקודת מבטו של המושך הנסתר בחוטים. ואל תדאגו - לא שכחנו לבקש ממנו את המפתח לניצחונם של שפרה ואלירז. ולא תאמינו - הוא גם הסכים לגלות. הכל בפנים.

מי יגיע לגמר?

לפני שעונה חדשה מתחילה אני לא עוסק בניחושים. אני מרגיש שלכל הדיירים שייכנסו לבית יש סיכוי שווה. בדרך כלל אני שומע מאנשים שצופים בתוכנית סוג של זלזול כלפי אותם דיירים שהודחו ראשונים – ולא בצדק. מי שמודח בשלבים הראשונים של התכנית הן פשוט דמויות שלא הספיקו עדיין לצאת מהשריון שלהם. אם אלירז היה מודח בשלב מוקדם – גם לגביו היו חושבים אותו הדבר. חשוב לדעת שזה תהליך שלוקח זמן.

לגבי ג'י, למשל (ג'י שמש, מתמודדת בעונה השנייה) – חשבתי שתגיע יותר רחוק, שיותר אנשים יזדהו איתה. היה לה סיפור חיים חזק וצדדים באישיות שהיא לא הספיקה להוציא החוצה ושהיו יכולים לתת לה יותר נקודות או לעורר יותר הזדהות כלפיה.

גם אביב (אביב סביון, מתמודד בעונה השנייה) – למרות שהיה לי ברור שיעצבן את הדיירים חשבתי שהצופים יאהבו את העובדה שיש "קונדסון" בבית. אבל הטעות של אביב היתה שגם הוא חשב ככה. הצופים יותר חכמים ממה שחלק מהדיירים חושבים ואביב התייחס לצופים כקהל שבוי, זאת אומרת היה בטוח שיעורר מהומות והצופים יאהבו אותו. אביב שידר זחיחות והצופים הרגישו את זה והענישו אותו. הטעות שלו לא הייתה טמונה באישיותו אלא בגישה שלו, ואת זה אני לא תמיד יכול לנחש.

אלירז

על אלירז אפשר להגיד שבאודישן שלו, בהדמייה שעשיתי לשיחה שמתנהלת בחדר האח הגדול, היה לי ברור שהוא נכנס לבית. בתקופה הראשונה שלו בבית לא הרבה קרה איתו, לקח לו פרק זמן די ארוך עד שהוא נפתח והחל להראות צדדים נוספים.

אבל אני חושב שהנקודה שבה הבנתי שהוא באמת יכול להגיע רחוק זה כשהוא נכנס לחדר האח הגדול וקיבל ממנו את המשימה הסודית לגנוב את האסימון (במסגרת משימת שוטרים וגנבים). בבת אחת נחשפנו לקשת רחבה יותר של רבדים באישיותו – מופתע, תחמן, שותף סוד וממזרי. גם הביצוע שלו היה מלא בכריזמה, החלטיות, תחמנות והומור. כשהוא הוציא לפועל את המשימה שהוטלה עליו, האישיות שלו יצאה החוצה וברגע הזה ידענו שהוא באמת נוכח בבית. היו עוד הרבה רגעים קטנים לפני, אבל זה היה רגע מכונן עבורו.

המשימות הכי טובות

משימת ההתעלמות בעונה הראשונה היתה המשימה הכי מתוחכמת בעיניי. המשימה עצמה נעשתה קודם לכן ב"האח הגדול" של אנגליה ונקראה Ignore the obvious .רגע השיא של המשימה היה כשהכנסנו את שי שטרית, שהודח כמה שבועות קודם לכן, ואסור היה ליתר הדיירים בבית לדבר איתו או להכיר בנוכחותו. הדבר הזה הוציא מהדיירים המון אמוציות, הוביל לריב מאוד גדול והרגע בו שפרה,רנין וצבר התעלמו מהוראות האח הגדול והתחבקו עם שי היה רגע בלתי נשכח.

בעונה השנייה, משימת "השבוע שלא היה" היתה הטובה ביותר. רגע השיא של המשימה היה בהדחה המדומה (כשאלירז כביכול הודח מהבית). למשימה זו היו עוד כמה אלמנטים מפתיעים כמו כניסתה של דיירת מדומה מ"האח הגדול" בארצות הברית.

ויש גם את הניסיון לשבירת שיאי גינס מפוברקים ומגוחכים והפסקת החשמל היזומה, שאגב, היתה הפעם הראשונה שדבר כזה נעשה באיזשהו בית האח הגדול בעולם.

הרגע המרגש

אחד הקטעים שזכורים לי כמרגשים במיוחד – המפגש של ארז דה דרזנר עם החברה שלו מעבר לחלון שהפריד ביניהם. הזמנו אותה לבית האח הגדול ביומולדת שלה והפתענו את ארז. זה היה רגע מאוד מרגש. זה התרחש בשלב שבו ארז התחיל להרגיש קשיים בבית ומאוד התגעגע לחברה שלו. היא עצמה מאוד התגעגעה אליו, מאוד רצתה לראות אותו ולהיות קרובה אליו. היא הגיעה מאוד מרוגשת והוא, מאידך, לא ידע מה מצפה לו אך שקד כל היום על מתנה בשבילה ובדיוק נכנס לחדר האח הגדול ושאל האם העברנו לה את הזר והברכה שהכין לה. כשזה קרה בסוף, זה היה מפגש בין שני אנשים שגם ככה עוברים קשיים מאוד גדולים בחיים. כל כך הרבה רגש בכל כך הרבה דממה. זו היתה סצנה מאוד שקטה אך מאוד עוצמתית. כזו שהצליחה לרגש אותי גם ברמה האישית.

בכלל - ארז היה דמות מאוד מרגשת בבית. אחד הרגעים הכי חזקים של ארז בעיניי היה לקראת סיום העונה, בשיחה בינו לבין אלירז בחדר האמבטיה. אלירז הבין שארז העמיד אותו להדחה ולארז היה קשה מאוד לעמוד מולו והוא נשבר .אני חושב שאפילו אלירז הופתע מהעוצמה הרגשית של ארז.

תוכנית השקת העונה

הצלחה של אירוע הפתיחה של העונה (תכנית ההשקה) תלויה בעיקר בהרכב הדיירים שנכנסים לבית. יש לך פרק זמן קצוב ועליך להציג אותם בפני הצופה ולהסביר מי הם. אנו מתייחסים להשקה כאירוע טלוויזיוני, כאיוונט. תמיד שואפים שערב ההשקה יהיה זוהר, והכול יתקתק ושהשטיח יהיה נקי והמכונית תבריק, אך בסופו של דבר זה הקאסט והשונות בין כל אחד מהדיירים שעושים את הערב.

אני זוכר שראיתי בפעם הראשונה השקה של "האח הגדול" באנגליה. הדהים אותי כמה אני רוצה לראות את התוכנית שאחרי. הדהים אותי כמה הם שונים אחד מהשני וזה מה שיצר את הדחף לראות איך כל האנשים הללו מנהלים חיים משותפים. בדרך כלל מחפשים איזשהו "טוויסט", הפתעה, משהו שיניע את העלילה כבר מהערב הראשון, אבל זה תלוי קאסט.

המשימה הכי מצחיקה

המשימות שהכי הצחיקו אותי – משימת החשמל ומשימת המפעל בעונה הראשונה. היו הרבה משימות מצחיקות. בכלל – רוב המשימות בבית הן משעשעות. אני מודה שאני נוטה קצת יותר למשימות המצחיקות. אני נורא אוהב לראות אנשים מחופשים שמדברים נורא ברצינות על משהו. עוד דוגמא היא משימת הפלפלים בעונת ה-VIP שבה הדיירים היו צריכים לאכול, בתוך חדר האח הגדול, פלפלים חריפים מכל מיני סוגים. אני חושב שזו הפעם היחידה שבה הדיירים ממש שמעו את האח הגדול צוחק והם גם הגיבו לזה – "מה, אתה צוחק האח הגדול?".

ההחלטה הכי קשה

ההחלטה להדיח את מעין חודדה היתה עבורי, באופן אישי, החלטה מאד קשה. לא רצינו שכך זה ייגמר ולכן האח הגדול ניסה לדבר איתה לא מעט פעמים, להזהיר אותה ולהתריע בפניה שהיא מסתכנת בהדחה. אך רק כשהגיע הרגע וכבר לא היתה ברירה אלא להדיחה, נדמה שרק אז באמת נפל לה האסימון. אבל זה כבר היה מאוחר מדי לצערנו. כבר היה בלתי נמנע. כשהודענו לה זה היה רגע קשה במיוחד. זו החלטה שהיתה מתבקשת אך ההוצאה לפועל שלה היתה מאוד לא נעימה. הצטערתי בשבילה מאוד.

אהבה בתוך הבית

בבית יש יותר סיכוי שאנשים יתחברו מאשר אם הם היו נפגשים בעולם בחוץ. הם כבר שם, אף אחד מהם לא הולך לשום מקום, לא יכול לברוח... יש זמן להיכרות. המתח עולה והכמיהה לקרבה הולכת וגדלה. בסופו של דבר, יותר קל להתחיל מערכת יחסים בבית. אם היא תהיה חזקה או לא, תשרוד או לא – זה כבר תלוי באנשים עצמם.

הזוכים

מה שמשותף לשפרה ,זוכת העונה הראשונה ולאלירז, זוכה העונה השנייה, זה כמות האנשים שצפו בבית ורצו להיות חברים שלהם. שניהם היו באיזשהו שלב ראשי מחנות, הם היו מעורבים בקונפליקט גדול בבית. בעונה הראשונה זה היה בעיקר קונפליקט עדתי ובעונה השנייה זה היה קונפליקט סביב "הגבר הישראלי המועדף". בסוף היה בהם משהו שיצר אצל הצופים רצון לגונן עליהם. דרך אגב, שניהם חגגו יומולדת ב-28 בפברואר, אז אם אתה או את חוגגים יומולדת ב-28 בפברואר, כדאי לכם להגיע למיונים בשנה הבאה.

הלקחים

הלקח מעונה לעונה – שבין העונות חשוב לישון כמה שיותר, לבלות עם המשפחה, הילדים והחברים. כי ברגע שזה מתחיל, זה טוטאלי. לא רואים את הבית, אלא רק את בית האח הגדול. והמרחק מהילדים מאוד קשה, כי הם עוד קטנים ולא לגמרי מבינים למה אבא לא מגיע הביתה כל כך הרבה זמן.

"האח הגדול", עונה שלישית, החל משבת, 21:00, ערוץ 2, קשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully